14.04.2019 - Willaupuis - Latino Road

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
roderider
Mountainbiker
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 18 jul 2016 08:54

Re: 14/04/2019 Willaupuis - Latino Road

Bericht door roderider »

Was wel een ok tocht. Maar ik vond hem hier toch wat gehypt op het forum. (misschien omdat ik voor de knappe vrouwen kwam)
Die Terril van Moulineaux en den andere waren wel leuk en dat bos wel ok maar vond den aan en uit- loop wat teveel asfalt en kerkwegels.
Den tocht van 2 weken terug nog niet iets beter. (de Montagn'Hard in MONTIGNIES-SUR-ROC) ook 2 gelijkaardige terrils maar leukere en langere bospasages. (bois de colfontaine,bois d angre)
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 14/04/2019 Willaupuis - Latino Road

Bericht door filiep72 »

Ik heb precies hetzelfde gevoel. Wel een ok tocht maar niet super. Bos van bon secours was wel fun. De organisatie deed wel hun best vind ik. Volgend jaar opnieuw? Jazeker ;-)
MrJones
Mountainbiker
Berichten: 54
Lid geworden op: di 28 apr 2009 11:27
Rijdt met: Scalpel SI Carbon 3, Canyon Grand Canyon CF SLX 9.9

Re: 14/04/2019 Willaupuis - Latino Road

Bericht door MrJones »

Niet de absolute top-tocht, maar toch écht een goed gevoel tochtje :bounce:
* super vriendelijke mensen aan start/finish & BV's,
* 4€ voor 3 BV's en een 4de BV met Diôle,
* 2 gekende terrils waar ze zeer leuke varianten van maakten,
* en het eindeloze bos van Bon-Secours =D>
Bovendien lag de ondergrond er droog bij (en dat durft hier al eens anders zijn) dus het was vlammen van begin tot einde :-)
Dus ja, ons zien ze hier elk jaar opnieuw
Gebruikersavatar
spiermassa
Mountainbiker
Berichten: 1967
Lid geworden op: do 13 dec 2007 16:32
Rijdt met: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Re: 14/04/2019 Willaupuis - Latino Road

Bericht door spiermassa »

roderider schreef:Was wel een ok tocht. Maar ik vond hem hier toch wat gehypt op het forum. (misschien omdat ik voor de knappe vrouwen kwam)
Die Terril van Moulineaux en den andere waren wel leuk en dat bos wel ok maar vond den aan en uit- loop wat teveel asfalt en kerkwegels.
Den tocht van 2 weken terug nog niet iets beter. (de Montagn'Hard in MONTIGNIES-SUR-ROC) ook 2 gelijkaardige terrils maar leukere en langere bospasages. (bois de colfontaine,bois d angre)


nu zondag is er een betere in deze streek.....huisignies
poebe
Mountainbiker
Berichten: 73
Lid geworden op: wo 22 okt 2014 12:26
Rijdt met: Lapierre Zesty 429 2014 Orbea Rallon 2020

Re: 14/04/2019 Willaupuis - Latino Road

Bericht door poebe »

spiermassa schreef:
roderider schreef:Was wel een ok tocht. Maar ik vond hem hier toch wat gehypt op het forum. (misschien omdat ik voor de knappe vrouwen kwam)
Die Terril van Moulineaux en den andere waren wel leuk en dat bos wel ok maar vond den aan en uit- loop wat teveel asfalt en kerkwegels.
Den tocht van 2 weken terug nog niet iets beter. (de Montagn'Hard in MONTIGNIES-SUR-ROC) ook 2 gelijkaardige terrils maar leukere en langere bospasages. (bois de colfontaine,bois d angre)


nu zondag is er een betere in deze streek.....huisignies
Huissignies of Orchies zondag? Voor ons even ver...
Gebruikersavatar
spiermassa
Mountainbiker
Berichten: 1967
Lid geworden op: do 13 dec 2007 16:32
Rijdt met: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Re: 14/04/2019 Willaupuis - Latino Road

Bericht door spiermassa »

poebe schreef:
spiermassa schreef:
roderider schreef:Was wel een ok tocht. Maar ik vond hem hier toch wat gehypt op het forum. (misschien omdat ik voor de knappe vrouwen kwam)
Die Terril van Moulineaux en den andere waren wel leuk en dat bos wel ok maar vond den aan en uit- loop wat teveel asfalt en kerkwegels.
Den tocht van 2 weken terug nog niet iets beter. (de Montagn'Hard in MONTIGNIES-SUR-ROC) ook 2 gelijkaardige terrils maar leukere en langere bospasages. (bois de colfontaine,bois d angre)


nu zondag is er een betere in deze streek.....huisignies
Huissignies of Orchies zondag? Voor ons even ver...
denk da huisignies beter ga zijn ,wel geen terrils maar veel veel bos met ne km of 10 in mer des sables.Orchies volgens mij veel slagen verbinding en kasseien
Gebruikersavatar
Motorbiker
Mountainbiker
Berichten: 3034
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
Rijdt met: Niner Jet RDO

Re: 14/04/2019 Willaupuis - Latino Road

Bericht door Motorbiker »

Gehyped of niet, ik kwam met een tevreden en voldaan gevoel thuis. Willaupuis ligt nu éénmaal in the middle of nowhere, en zal er altijd een aanloop en retour zijn. Echter wat onze groep betreft, goed bevallen. Leukst waren de stukken "Fun". Het eerste, waar 30% van de aanwezigen, zeker een windeke hebben gelaten. Het tweede, kwam zo uit Star Trek: To boldly go, were nobody has gone before. Was dàt een mooi stukje jungle, .... terwijl velen gewoon langs het water reden.

Dankwoord van de organisatie voor de aanwezigen.
Tout d'abord Motorbiker, merci à toi d'avoir été le relais entre notre organisation et une partie de la communauté flamande qui est passé sur ce forum.
L'ensemble du comité tient à TOUS vous remercier pour votre présence à notre randonnée du 14 avril et espère que vous avez passé un agréable moment et que les circuits proposés vous ont plu?
Nous avons accueilli exactement 650 participants dont +- 250 venaient du nord du pays:), Bravo pour cela les amis!
Nous avons essayé de faire de notre mieux pour vous accueillir dans votre langue et nous espérons que vous avez apprécié cela :)
J'ai envie de vous dire à l'année prochaine, mais je vous donne dores et déjà rendez vous le vendredi soir 21/06/19 au départ de Warcoing pour notre randonnée nocturne.
Nous irons du coté du Mont Saint Aubert....:)

Encore merci à vous tous pour votre présence chez nous!

A très bientôt

Michael,
Pour le Latino Road
roderider
Mountainbiker
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 18 jul 2016 08:54

Re: 14/04/2019 Willaupuis - Latino Road

Bericht door roderider »

Of tangissart.
Om terug te komen op willapuis die was goed. Als ik mijn vorige commentaar nu lees lijkt die zo negatief. (Misschien zat het mij dwars dak dat 1 stijl stuk aant begin van die terril van bernissart niet ben opgeraakt)
Jacqué
Mountainbiker
Berichten: 67
Lid geworden op: ma 19 jun 2017 12:37

Re: 14/04/2019 Willaupuis - Latino Road

Bericht door Jacqué »

roderider schreef:Of tangissart.
Om terug te komen op willapuis die was goed. Als ik mijn vorige commentaar nu lees lijkt die zo negatief. (Misschien zat het mij dwars dak dat 1 stijl stuk aant begin van die terril van bernissart niet ben opgeraakt)
troost u... wie wel?! 8-[
Gebruikersavatar
cowboy peter
Mountainbiker
Berichten: 1473
Lid geworden op: zo 17 sep 2006 19:04
Rijdt met: flash29, epic , synapse

Re: 14/04/2019 Willaupuis - Latino Road

Bericht door cowboy peter »

aangename tocht, maar toch niet super. 15km tot in bon secours met wat urban jungle, en de laatste 15km vlammen naar de meet. Een beetje te weinig fun. en op de eerste terril , hard! ? 0% meerwaarde want je moet omhoog kruipen. en de 2e splitsing fun, mogen ze wel zorgen dat het spoor vrij is , anders heeft dit ook geen zin. Enthousiasme ok, maar een beetje bijsturen mag.
In Huissignies verwacht ik toch 65 km van de 80km bos en andere leuke tracks. Tangissart is nog iets leuker ,maar lastiger, drukker en ook weeral iets verder rijden.
Plaats reactie