07.04.2019 - Vessem (NL)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Plaats reactie
Donkey@base.be
Mountainbiker
Berichten: 315
Lid geworden op: di 27 okt 2009 13:30
Rijdt met: Cannondale trail 2

07.04.2019 - Vessem (NL)

Bericht door Donkey@base.be »

Voor diegenen die twijfelen, volgende zondag is er een mooie mtb-toertocht in de bosrijke omgeving ten westen van Eindhoven. Qua parcours is het zowat 95% onverhard en de ondergrond is echt "kempens", dus zanderig. De organisatie is prima en aan het einde krijg je een Beerze Brave of ander drankje. Sinds ik er zowat 10 jaar geleden voor het eerst heb gereden staat hij bij mijn favorieten. Er zijn geen bergjes maar hier en daar slinger je wel door de bossen wat op en af. Sinds enkele jaren zijn er wel geen douches meer beschikbaar, maar dat wetende zorg ik wel voor drogere en zuivere kleding voor achteraf. Bij leven en welzijn sta ik dus zondagmorgen weer vroeg in het mooie Vessem om er mijn lievelingsbezigheid te beoefenen. Ik kijk er weer naar uit om de supervriendelijke medewerkers 's morgens vroeg daar te begroeten. :-D :-D :-D
GVM
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 31 dec 2017 17:24

Re: Vessem 7.4.2019

Bericht door GVM »

Bedankt voor de tip ! Was mij nog niet opgevallen dat deze tocht niet zo erg ver is vanuit de Noorderkempen. Parcours klinkt bovendien goed. Sta hier zondag ook aan de start :-D
Donkey@base.be
Mountainbiker
Berichten: 315
Lid geworden op: di 27 okt 2009 13:30
Rijdt met: Cannondale trail 2

Re: Vessem 7.4.2019

Bericht door Donkey@base.be »

GVM : ge gaat er geen spijt van krijgen ! Uit de noorderkempen kom ik daar heel wat mtb-ers tegen. Meestal is er een hele delegatie van Ravels-Eel. Naar Vessem rijden is vanaf Turnhout zowel in tijd als afstand heel goed te doen. Er zijn er zelfs die met de mtb tot daar komen. Ikzelf ben in Vessem mijn Garmin edge toestel gaan kopen en ben er zelfs met de racefiets naar toegereden. (+-80 km heen en terug voor mij). De Gps winkel is daar vlak blij de start van de mtb tocht. (zie http://www.gps.nl" onclick="window.open(this.href);return false; = Vessem ,Jan Smuldersstraat 28)
Nana
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 12 mar 2012 22:43
Rijdt met: Coratec en trek

Re: 07.04.2019 - Vessem (NL)

Bericht door Nana »

Is er een oplaadpunt voor de ebike ?
GVM
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 31 dec 2017 17:24

Re: 07.04.2019 - Vessem (NL)

Bericht door GVM »

Heb er inderdaad geen spijt van gekregen dat ik vanochtend naar Vessem ben afgezakt :-D De auto geparkeerd achter de kerk van dit pittoreske Nederlandse dorpje en ingeschreven bij de brouwerij, waar de inschrijftafels buiten in de tuin stonden opgesteld. Vervolgens op pad voor een tocht die uitblonk door zijn hoog offroadgehalte en de mooie natuur die we doorkruisten. De organisatie was ook prima. Goede parking. Bevoorrading met peperkoek, banaan, sportdrank en water. Fotograaf onderweg. Vriendelijke mensen die ons onderweg hielpen bij het oversteken van een weg. Dat er geen douches waren, was geen al te grote ramp omdat ik hier op voorbereid was : mij verfrist met een fles water bij de auto. Alles samen een prachtige bike-ochtend beleefd hier in Vessem ! Nog eens bedankt aan donkey@base.be" onclick="window.open(this.href);return false; voor de tip. Als dit forumonderwerp er niet was geweest, had ik een mooie tocht misgelopen.
Donkey@base.be
Mountainbiker
Berichten: 315
Lid geworden op: di 27 okt 2009 13:30
Rijdt met: Cannondale trail 2

Re: 07.04.2019 - Vessem (NL)

Bericht door Donkey@base.be »

Graag gedaan om dit topic toe te voegen. Ben daar in Vessem weer super ontvangen met direkt koffie vooraleer te vertrekken. Het parcours vind ik een van de mooiste die ik op een jaar rijd. Alle medewerkers zijn supervriendelijk .Ben tot 2 maal toe gefotografeerd. De eerste week van april staat weeral ingevuld voor volgend jaar, ik doe zelfs die verplaatsing als er ook dichtbij een tocht is! Bedankt en proficiat aan alle medewerkers en vriendelijke groeten.
Donkey@base.be
Mountainbiker
Berichten: 315
Lid geworden op: di 27 okt 2009 13:30
Rijdt met: Cannondale trail 2

Re: 07.04.2019 - Vessem (NL)

Bericht door Donkey@base.be »

Foto's vind je hier : https://kempenburg.nl/atb2019" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie