31.03.2019 - Belgrade - 3e La Belgradoise

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Plaats reactie
Michiel76
Mountainbiker
Berichten: 92
Lid geworden op: ma 17 sep 2007 22:53
Rijdt met: 's zijn gejat
Contacteer:

31.03.2019 - Belgrade - 3e La Belgradoise

Bericht door Michiel76 »

Gisteren de 3e La Belgradoise gereden in Belgrade, in de buurt van Namen.
Het was op zich een mooi tochtje. Beetje toeristische, veel veldwegen en dan afentoe opeens een stuk met vlijmscherpe stenen. 2x de citadel van Namen gehad. Helaas zaten er ook een paar klimmen in die alleen te doen waren voor e-bikers met een boel techniek of de Matthieu vd Poels, voor mij waren ze iig te steil en te lastig. Het zou ook de leeftijd kunnen zijn.
Op het eind vd tocht toch wel veel dezelfde stukken als de tocht de week ervoor, die van Malonne.
Op de 45 (48) had ik bijna 1200hm ipv de aangegeven 960.
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5024
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: 31.03.2019 - Belgrade - 3e La Belgradoise

Bericht door madskatingcow »

Michiel76 schreef:Beetje toeristische, veel veldwegen en dan af en toe opeens een stuk met vlijmscherpe stenen. 2x de citadel van Namen gehad. Helaas zaten er ook een paar klimmen in die alleen te doen waren voor e-bikers met een boel techniek of de Matthieu vd Poels, voor mij waren ze iig te steil en te lastig.
Jij hebt precies een anderer toertocht gereden dan wij? Er zaten amper veldwegen in, wij kwamen uit op 59.15km, 1425hm (aangekondigd 55km/1160hm).
Wij vonden het in ieder geval geweldig, eindelijk weer het échte werk onder de wielen geschoven. Steile hellingen omhoog en omlaag, beide met de nodige techniek. Slechts twee hellingen konden we niet oprijden : eentje omdat deze spekglad was, de andere omdat de doorgang te smal was.
Tussen bevoorrading 1 - richting Citadel van Namen - en 3 volgden de hellingen elkaar snel op met amper recuperatie. Denk je er na bevoorrading 3 bijna te zijn qua klimwerk gooien ze er nog 4 zware hellingen tegenaan :-"
Het was nog maar de 3e editie, maar bijna niks op aan te merken : bij elke oversteek seingevers, aan de start en bevoorrading spraken ze nederlands (het waren deels Vlamingen). Alleen hadden ze zich aan de bevoorradingen wat misrekend, er was echt massaal veel volk... en zo goed als nergens parkeerplaats. Zelfs geen enkele mogelijkheid tot parkeren aan de startplaats zelf. Topper!
Gebruikersavatar
Kristof Huyck
Mountainbiker
Berichten: 1619
Lid geworden op: zo 06 sep 2009 19:52
Rijdt met: Buggenhout

Re: 31.03.2019 - Belgrade - 3e La Belgradoise

Bericht door Kristof Huyck »

Beetje vreemde reactie: eerst spreken over een toeristische tocht met veel veldwegen om dan te klagen dat de hellingen te steil en technisch waren? 8-[

De tocht begon nog wel redelijk braaf, maar zoals madskatingcow al aangaf, was het op een bepaald moment constant op en neer zonder recuperatie. Ik kwam uit op 61 km en 1440 Hm en dat vond ik toch wel wat veel afwijken van wat men vooraf opgaf. Als je begint met de gedachte van 55km en 1160 Hm te moeten doen, dan zijn die extra km's en vooral hoogtemeters toch wel vloeken, zeker als je in het middenstuk wat extra gas geeft met de gedachte dat de hm's toch ver achter de rug moeten liggen...

Al met al een leuke tocht en duidelijk zwaarder dan de editie van 2017. Het parcours liep ook grotendeels anders en leek me technisch ook iets uitdagender dan wat ik mij herinner van toen. Ze zijn zeker goed bezig dus :-)

Mij zien ze hier zeker nog terug :-)
Michiel76
Mountainbiker
Berichten: 92
Lid geworden op: ma 17 sep 2007 22:53
Rijdt met: 's zijn gejat
Contacteer:

Re: 31.03.2019 - Belgrade - 3e La Belgradoise

Bericht door Michiel76 »

8-[
Jemig zeg, wat een reactie's op een paar regels tekst. Is mijn tekst zo negatief? Zo was hij in ieder geval niet bedoeld. Ik vond het een hartstikke leuke tocht maar ik vond het opvallend dat vooral in het eerste gedeelte, naar mijn mening, erg veel veldwegen en asfalt zat. Verder heb ik mij daar prima op vermaakt hoor.

En hoeveel is een paar madskatingcow? 2 toch? Precies, dacht ik ook.
Gebruikersavatar
madskatingcow
Mountainbiker
Berichten: 5024
Lid geworden op: za 31 jul 2004 12:27
Rijdt met: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Re: 31.03.2019 - Belgrade - 3e La Belgradoise

Bericht door madskatingcow »

Kristof Huyck schreef:Mij zien ze hier zeker nog terug :-)
+1 :drunk: (o)
Wout_RS
Mountainbiker
Berichten: 125
Lid geworden op: za 26 nov 2016 00:13
Rijdt met: Cube LTD SL 2017, Superior X-Road Issue

Re: 31.03.2019 - Belgrade - 3e La Belgradoise

Bericht door Wout_RS »

Jammer dat ik deze niet heb gereden, als ik dit lees.

Vorige week me geamuseerd in Malonne.
Ik zag de hm van Belgradoise en dacht niet de moeite om terug 2h in de wagen te zitten.
Maar als ik het zo hoor waren er dus meer dan voldoende hm op de langste tocht
Bon volgend jaar dus eens op de agenda zetten
johnmeurs
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 13 mei 2015 23:04

Re: 31.03.2019 - Belgrade - 3e La Belgradoise

Bericht door johnmeurs »

Pittig tochtje hoor op de langste afstand (61km 1490hm) maar ben er volgend jaar zeker weer bij.
Bovenop de 2e beklimming heb ik wel een biker (omringd door genoeg collega bikers omstreeks 9u) plat op de weg zien liggen en een paar minuten later een ambulance voorbij horen brullen. Is het goed afgelopen met deze biker? Iemand hier iets van gehoord? Vindt niets terug op hun site/facebook pagina.
Gebruikersavatar
Kristof Huyck
Mountainbiker
Berichten: 1619
Lid geworden op: zo 06 sep 2009 19:52
Rijdt met: Buggenhout

Re: 31.03.2019 - Belgrade - 3e La Belgradoise

Bericht door Kristof Huyck »

johnmeurs schreef:Pittig tochtje hoor op de langste afstand (61km 1490hm) maar ben er volgend jaar zeker weer bij.
Bovenop de 2e beklimming heb ik wel een biker (omringd door genoeg collega bikers omstreeks 9u) plat op de weg zien liggen en een paar minuten later een ambulance voorbij horen brullen. Is het goed afgelopen met deze biker? Iemand hier iets van gehoord? Vindt niets terug op hun site/facebook pagina.
Rond 9u20 ben ik net voor het inslaan van de single track op weg naar de 2de klim gepasseerd langs een persoon die men hartmassage aan het geven was. De politie stond er reeds bij, alsook een aantal bikers... Ik vermoed dat het over dezelfde persoon gaat, die men naar de straat zal verplaatst hebben? Hopelijk is dit in orde gekomen...
WS
Mountainbiker
Berichten: 74
Lid geworden op: di 20 mar 2012 18:23
Rijdt met: Cannondale scalpel

Re: 31.03.2019 - Belgrade - 3e La Belgradoise

Bericht door WS »

Achteraf gehoord dat ze die persoon hebben kunnen reanimeren. Toch om effe stil van te worden.

Verder: hoe een op het eerste zicht kort tochtje van 55km uiteindelijk toch nog een stevige voormiddag opleverde met heel wat steil klimwerk en technische stukjes bergaf. Mooi!

Toch wat kritiek op de seingevers: stonden gewoon met de handen in de zakken langs de kant van de weg niets te doen of hoogstens 'auto' te roepen als er een auto kwam. Was dan ook geen verrassing toen er op een van de kruispunten iemand met een dubbelgeplooid wiel bij een auto stond...
Plaats reactie