31.03.2019 - Douvrin (Fr) - La Louis Poppe

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

31.03.2019 - Douvrin (Fr) - La Louis Poppe

Bericht door filiep72 »

la louis poppe dimanche 31 mars 2019
10 ème brevet
vtt 4€ 23-37-54-65km . 
34 ème brevet cyclo 3€ 20-45-65-90-km .
14 ème brevet marche 2.50€ 6-9-13 km

au complexe louis pasteur
rue pasteur Douvrin
douche et lavage de vélos prevue
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 31.03.2019 - Douvrin (Fr) - la louis poppe

Bericht door filiep72 »

Met een leuke passage door Wingles maar vorig jaar zonder de terrils van mazingarbre en loos-en-goochele . viewtopic.php?f=2&t=145955&p=1704251&hi ... n#p1704251" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb de voorbije dagen al bij verschillende bronnen geïnformeerd ofdat die terrils er dit jaar terug inzitten maar zonder respons.

2016 : viewtopic.php?f=2&t=137463&p=1646994&hi ... n#p1646994" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Single Tracker
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 24 jan 2011 16:39
Rijdt met: Superior van bij Velo Timo
Contacteer:

Re: 31.03.2019 - Douvrin (Fr) - la louis poppe

Bericht door Single Tracker »

We komen ook af met MDF. In 2014 en 2016 deze rit gereden, toen telkens met een terril of 5 à 6 in de grootste afstand.

Hopelijk zondag ook evenveel terrils als vroeger, want het is daarvoor dat we naar Douvrin afzakken. :-k
Gebruikersavatar
Motorbiker
Mountainbiker
Berichten: 3033
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
Rijdt met: Niner Jet RDO

Re: 31.03.2019 - Douvrin (Fr) - la louis poppe

Bericht door Motorbiker »

Matthias, Marnix, Hans, Tino (op zijn savatjes want schoenen vergeten) en mezelf. 5 man, mooi weer, veel volk.
Maar, Douvrin was in meerdere bedjes ziek. De organisatie had vergeten Wingles te reserveren en aldus voorbehouden aan een hondensleerace. Niet dat dit er ons van weerhield er een tiental km in rond te rijden. De hondjes waren nog niet allemaal wakker want waarschijnlijk de hele nacht tegen mekaar op zitten huilen.
Na Wingles en 10km van het echte parcours was daar de 1ste ravito....en de enige van de dag. Op 64km kan dit tellen.
Het parcours was een combinatie van roulante langs het kanaal, enkele velddoorsteken en asfaltverbindingen. Maar de headliner dat waarvoor we gekomen waren; terrils en sous-bois à gogo.
Bij momenten swingen als de hoofdzaak in een tittybar.
Hier zit een tevreden man.
Bemol was de après in de sporthal. Om 12u15 was de organisatie omterdapperst bezig de zaal op te ruimen. De stoelen vanonder ons gat. De eerste keer in 14 jaar dat de Franse charme te wensen over liet.
tbhshorty
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: vr 19 jan 2018 20:09

Re: 31.03.2019 - Douvrin (Fr) - La Louis Poppe

Bericht door tbhshorty »

Organisatie liet tog op veel punten de wensen over bomen op hoofd hoogte laten hangen uitstekende takken bepijling niet altijd in orde en duidelijk bevoorading na 10 km en aan 50 km... nie veel keuze wat keek het verslavende snoep en veel te klijne stukjes banaan...
Van het parkoers hadden we tog wat hooge verwachtingen dus daar ook klein beetje teleurstelling geen wingles...
Al bij al me tog behoorlijk geamuseerd onder en mooi lentezonnetje
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 31.03.2019 - Douvrin (Fr) - La Louis Poppe

Bericht door filiep72 »

Vorig jaar werden de grote terrils overgeslagen en dit jaar zelfs ook Wingles?? Het gaat er precies niet op vooruit daar :-(
Gebruikersavatar
Single Tracker
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 24 jan 2011 16:39
Rijdt met: Superior van bij Velo Timo
Contacteer:

Re: 31.03.2019 - Douvrin (Fr) - La Louis Poppe

Bericht door Single Tracker »

Het parcours van deze rit is volledig gewijzigd in vergelijking met vroeger. Er werd gekozen voor een bijna copy-paste van het begin van de rit in Annay. Op zich niet mis natuurlijk, maar ik had me vooraf al ingesteld voor het grote klimgeweld van Grenay, Mazingarbe en consoorten. Als we dan nog eens in het begin het paradijs van Wingles haast straal voorbij rijden dan zakt de moed ook echt in je schoenen. Om het helemaal goed te maken klets ik dan nog op een uitstekende boom die op ooghoogte na een bocht op het pad lag. Oogkas volledig opgezwollen, de helft van mijn gezicht zwaar geschaafd,... Ik kon mijn oog kwijt geweest zijn. En zo waren er nog tal van gevaarlijke situaties met scherpe takken en bomen die uitstaken op de tracks. Ik heb na de rit nog anderen gezien met schaafwonden in het gezicht. Het woord "snoeien" kent deze organisatie duidelijk niet.
Jammer, want al bij al was dit wel een toffe rit.
Plaats reactie