17.03.2019 - Thuin - 10e Les 7 Péchés Capitaux

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
merre
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 28 jul 2008 10:44
Rijdt met: Rose Thrill Hill, Scott Scale

Re: 17.03.2019 - Thuin - 10° Les 7 Péchés Capitaux

Bericht door merre »

Had me ingeschreven voor de 85 km, met volle moed begonnen aan een prachtige maar erg zware tocht. Na 25km stond ik echter terug aan de start... Net als vele andere bikers moet ik ergens verkeerd zijn gereden, maar ik kan me niet indenken waar. Nog even gemeld bij de organisatie (ik was blijkbaar niet de enige die verkeerd gereden was) en nadien met een dubbel gevoel richting Herzele gekeerd. Ik kom zeker nog terug om de full te rijden, maar vandaag kon ik het niet meer opbrengen... Tot volgend jaar; en chapeau aan diegenen die de volle afstand bedwongen hebben.
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: 17.03.2019 - Thuin - 10° Les 7 Péchés Capitaux

Bericht door _anonymus_ »

Gisteren mij ook nog eens naar Thuin begeven. Het was intussen al van 2012 of 2013 geleden dat ik hier nog eens had gereden.
Dit jaar nog geen km op de MTB gezeten en ook heel weinig op de koersfiets, dus wijselijk de 51 km gekozen. Rond 7u20 gestart, eerst vrij droog maar na even gingen alle sluizen voor een twintigtal minuten open. Gelukkig mijn GoreTex jasje aan of ik had daar al moeten opgeven.
De voeten hebben het niet lang droog gehouden evenwel, die afdaling net voor de eerste bevoorrading was als door een rivier rijden.
Al bij al lag het inderdaad zeer goed, de beklimmingen waren wel zwaar en de afdalingen tricky, maar inderdaad geen plakmodder zoals bij ons in de Denderstreek.
Na de eerste bevoorrading iets te enthousiast door een riviertje geknald, doordat het water zo hoog stond had ik niet gezien dat er betondallen in lagen en op de hoek van zo'n dal de flank van mijn voorband gescheurd. Redelijk wat tijd verloren maar uiteindelijk de scheur dicht gekregen (dankuwel Squirt sealant, met Notubes had ik het kunnen vergeten). Wegens tijdsgebrek dan de 45 beginnen volgen, maar heel erg vond ik dat nu niet gezien de huidige conditie.
Top tochtje met toch wel enkele zalige technischere passages in.
Jacqué
Mountainbiker
Berichten: 67
Lid geworden op: ma 19 jun 2017 12:37

Re: 17.03.2019 - Thuin - 10° Les 7 Péchés Capitaux

Bericht door Jacqué »

2e deelname, 2e keer 83 km, en gelukkig toch wat minder afgezien dan vorig jaar, ik was wat beter voorbereid deze keer :-)

Water was er inderdaad in overvloed, sommige tracks waren eerder beken geworden :) plassen ook a volonté! vanaf de 2e péché waren mijn schoenen doorweekt :)
modder nooit problematisch door de ondergrond, enkel in steile afdalingen was het wel opletten. gelukkig maar 1x gevallen :oops:

de péchés waren weer heftig, ik ben net als vorig jaar maar op 3 bovengeraakt, misschien in drogere omstandigheden enkele meer, maar een foutje op die keien is snel gemaakt als je op je limiet zit..! parcourskennis is ook beperkt, je moet weten hoe ze aan te pakken en welk spoor best te volgen (en dan mag niemand in de weg wandelen :-) of die boom die er lag op de voorlaatste (al was ik toen al einde latijn en ging ik sowieso niet boven geraken :P ) het kon mijn pret niet bederven.

kortom weer een fantastische MTB tocht, veel singles, bij momenten technisch omhoog en naar beneden, af en toe een wat vlakker tussenstuk dat zeker welgekomen was. Ik was toch blij dat ik binnen was na ruim 6u onderweg (incl ravitos). de pain saucisse en chimay deden deugd!

splitsingen waren altijd aangeduid, vaak zelfs op voorhand. maar het is soms verleidelijk om andere bikers te volgen en dan rijdt je collectief mis. ik ben ook even 500 meter in een bos foutgereden, bleek dat ik een pijl gemist had doordat ik meer met men fiets bezig was.. de zwaarte en techniciteit van het parcours draagt er ook toe bij dat je niet altijd even goed oplet :)
ook iemand tegengekomen die op de 83 was beland ipv de 65, die wist hoelaat het was ](*,) :lol:

conclusie: een dikke merci aan de organisatie en tot volgend jaar :bounce: =D> (o)
Gebruikersavatar
Single Tracker
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 24 jan 2011 16:39
Rijdt met: Superior van bij Velo Timo
Contacteer:

Re: 17.03.2019 - Thuin - 10° Les 7 Péchés Capitaux

Bericht door Single Tracker »

Deze rit staat altijd garant voor spektakel en dat was dit jaar niet anders.

Vol goede moed gestart voor de 83 km. Na wat oponthoud onderweg (lekke band, kettingbreuk,...) helaas op het einde door tijdsgebrek de weg moeten inkorten en rechtstreeks naar de aankomstplaats gereden. Gestrand met 75 km op de teller.

Ontzettend genoten van de vele mega coole passages, zowel bergop als bergaf.
De parcoursbouwers zoeken de extremen op en zo'n organisaties zijn dun gezaaid.

Onderweg wel weinig volk tegen gekomen. Ik denk dat de opkomst dit jaar niet zo groot was.

Jammer, deze organisatie verdient beter!
Jacqué
Mountainbiker
Berichten: 67
Lid geworden op: ma 19 jun 2017 12:37

Re: 17.03.2019 - Thuin - 10° Les 7 Péchés Capitaux

Bericht door Jacqué »

Single Tracker schreef:Deze rit staat altijd garant voor spektakel en dat was dit jaar niet anders.

Vol goede moed gestart voor de 83 km. Na wat oponthoud onderweg (lekke band, kettingbreuk,...) helaas op het einde door tijdsgebrek de weg moeten inkorten en rechtstreeks naar de aankomstplaats gereden. Gestrand met 75 km op de teller.

Ontzettend genoten van de vele mega coole passages, zowel bergop als bergaf.
De parcoursbouwers zoeken de extremen op en zo'n organisaties zijn dun gezaaid.

Onderweg wel weinig volk tegen gekomen. Ik denk dat de opkomst dit jaar niet zo groot was.

Jammer, deze organisatie verdient beter!
ik had vernomen dat er zo'n 600 starters waren. door de regen zullen er veel schrik gekregen hebben :lol: & het wegvallen van de chrono zal er waarschijnlijk ook wel iets mee te maken hebben.
Plaats reactie