17.03.2019 - Thuin - 10e Les 7 Péchés Capitaux

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Bobotof
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 14 mar 2019 22:06

Re: 17.03.2019 - Thuin - 10° Les 7 Péchés Capitaux

Bericht door Bobotof »

Journée de fléchage, ce fût grandiose... O:)
Goed job...
on compte sur vous les gars... et les filles...
Demain, on check tout ça...
Venez nombreux, vous ne regretterez pas...
Together, Together, Y...Y...Y...
Bobotof.
Gebruikersavatar
EG6
Mountainbiker
Berichten: 190
Lid geworden op: zo 04 aug 2013 18:35
Rijdt met: Cube LTD Pro 2017

Re: 17.03.2019 - Thuin - 10° Les 7 Péchés Capitaux

Bericht door EG6 »

Reeds 2 keer de "full" gereden hier, 2 keer hebben ze het weer niet mee gehad, morgen zal dat niet echt anders zijn. Heb deze altijd gereden om wat techniciteit op te doen met oog op de Ardennenmarathons in de Lente / Zomer. Rit leent er zich perfect toe (persoonlijk knijp ik hier meer mijn billen dan op de RDHF). Hier leer je klimmen (zeker op de 7 "péchés") en dalen.. Kom je altijd vuil van terug, ongeacht de "het zal wel meevallen" berichten soms, maar dat neemt niet weg dat je dit eens moet gereden hebben. Bevoorrading is anders dan wat we gewend zijn in Vlaanderen, er hangt een gezapiger sfeertje, moeilijk te verwoorden, maar toch voel ik het zo aan :wink: ..
Uitgebreide bevoorrading en lekkere braadworsten aan de finish. Is voor mij de rit vanuit Gent altijd waard geweest.
Thuin en de omgeving die de tocht aan doet ademt voor mij wel een typische "Waalse tristesse" uit, een verouderd grauw Waals stadje waar de Samber door loopt. Ik herinner mij ook dat ik er al eens grove "sluikstorting" zag langs het parcours door de bossen, echt zonde. Maar goed, we moeten niet allemaal de "sightseeing" factor in acht nemen. 'T is iets anders dan de typische "D'Ardennen", en als mountainbiker moet je 't zeker eens gedaan hebben.
W_H
Mountainbiker
Berichten: 67
Lid geworden op: vr 01 dec 2017 19:30

Re: 17.03.2019 - Thuin - 10° Les 7 Péchés Capitaux

Bericht door W_H »

EG6 schreef:Kom je altijd vuil van terug, ongeacht de "het zal wel meevallen" berichten soms, maar dat neemt niet weg dat je dit eens moet gereden hebben.
Ik twijfel nog steeds om te gaan morgen na het slechte weer van afgelopen week. Niet echt zin om te gaan baggeren. Lijkt mij ook interessant als voorbereiding om de marathons...
Gebruikersavatar
Single Tracker
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 24 jan 2011 16:39
Rijdt met: Superior van bij Velo Timo
Contacteer:

Re: 17.03.2019 - Thuin - 10° Les 7 Péchés Capitaux

Bericht door Single Tracker »

W_H schreef:
EG6 schreef:Kom je altijd vuil van terug, ongeacht de "het zal wel meevallen" berichten soms, maar dat neemt niet weg dat je dit eens moet gereden hebben.
Ik twijfel nog steeds om te gaan morgen na het slechte weer van afgelopen week. Niet echt zin om te gaan baggeren. Lijkt mij ook interessant als voorbereiding om de marathons...

Ik kan er niets aan doen, maar ik heb deze rit de laatste 5 jaar gereden en hier echt nog nooit moeten baggeren. Het is natuurlijk te zien wat je begrijpt onder "baggeren". Ik versta daaronder: zompige stroken waar je fiets in wegzakt en waar je niet meer door kan rijden, waarbij de klei en modder aan je banden blijft kleven, waarbij je constant miserie hebt met je materiaal, waar je zelf te voet bijna niet door geraakt,... In Thuin is dit dus nooit het geval! Het is wél meestal vuil en nat. Maar het is absoluut geen ploetertocht. Je moet de tocht ook niet rijden met versleten zomerbandjes hé. En Thuin moddergevoelig? Dan is ieder stukje in België moddergevoelig, behalve de kuststreek of de Kempen. Bekijk de geologische kaart van België eens. Of rij morgen in Thuin en trek zelf de conclusie. :-)
Gebruikersavatar
EG6
Mountainbiker
Berichten: 190
Lid geworden op: zo 04 aug 2013 18:35
Rijdt met: Cube LTD Pro 2017

Re: 17.03.2019 - Thuin - 10° Les 7 Péchés Capitaux

Bericht door EG6 »

Single Tracker schreef:
W_H schreef:
EG6 schreef:Kom je altijd vuil van terug, ongeacht de "het zal wel meevallen" berichten soms, maar dat neemt niet weg dat je dit eens moet gereden hebben.
Ik twijfel nog steeds om te gaan morgen na het slechte weer van afgelopen week. Niet echt zin om te gaan baggeren. Lijkt mij ook interessant als voorbereiding om de marathons...

Ik kan er niets aan doen, maar ik heb deze rit de laatste 5 jaar gereden en hier echt nog nooit moeten baggeren. Het is natuurlijk te zien wat je begrijpt onder "baggeren". Ik versta daaronder: zompige stroken waar je fiets in wegzakt en waar je niet meer door kan rijden, waarbij de klei en modder aan je banden blijft kleven, waarbij je constant miserie hebt met je materiaal, waar je zelf te voet bijna niet door geraakt,... In Thuin is dit dus nooit het geval! Het is wél meestal vuil en nat. Maar het is absoluut geen ploetertocht. Je moet de tocht ook niet rijden met versleten zomerbandjes hé. En Thuin moddergevoelig? Dan is ieder stukje in België moddergevoelig, behalve de kuststreek of de Kempen. Bekijk de geologische kaart van België eens. Of rij morgen in Thuin en trek zelf de conclusie. :-)
Gohja, morgen keer je van elke MTB rit vuil terug. Heb deze rit nog nooit in de droogte gereden, maar zeker in de afdalingen zou dat een wereld van verschil maken.
Verwacht je ook niet aan "tractorsporen" waar je door moet zwemmen, zo'n stroken kom je daar niet tegen (of ik kan het mij niet herinneren). Maar er zijn stroken in de bossen waar je door de "drek" rijdt. Vorig jaar had het gesneeuwd, en begon het te sneeuwen voor de start. Ik heb sinds mijn ombouw naar 1x vooraan nog maar één maal mijn ketting af gereden, en dat was vorig jaar in Thuin.
Versta mij niet verkeerd, ik wil deze rit promoten, en zou het zeker niet van "ploeteren / niet ploeteren" laten afhangen of je morgenvroeg naar daar vertrekt ;)
W_H
Mountainbiker
Berichten: 67
Lid geworden op: vr 01 dec 2017 19:30

Re: 17.03.2019 - Thuin - 10° Les 7 Péchés Capitaux

Bericht door W_H »

Bedankt voor de reply. Van vuil worden heb ik nu ook geen schrik. Het zal van het weer morgenvroeg afhangen denk ik :-)
merre
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 28 jul 2008 10:44
Rijdt met: Rose Thrill Hill, Scott Scale

Re: 17.03.2019 - Thuin - 10° Les 7 Péchés Capitaux

Bericht door merre »

Heb er 'goesting' in gekregen... Tot morgen, voor de "full". Yihaaaaa
Jacqué
Mountainbiker
Berichten: 67
Lid geworden op: ma 19 jun 2017 12:37

Re: 17.03.2019 - Thuin - 10° Les 7 Péchés Capitaux

Bericht door Jacqué »

merre schreef:Heb er 'goesting' in gekregen... Tot morgen, voor de "full". Yihaaaaa
idem dito!
Gebruikersavatar
El Toro Cycling Club HB
Mountainbiker
Berichten: 693
Lid geworden op: vr 19 okt 2012 13:10
Rijdt met: c-dale scalpel 29

Re: 17.03.2019 - Thuin - 10° Les 7 Péchés Capitaux

Bericht door El Toro Cycling Club HB »

Pain saucisse is idd erg lekker, maar na deze tocht smaakt elk broodje met iets erop.
Let wel voor de late binnenkomers zijn ze waarschijnlijk op zoals ook waarschijnlijk het warme water van de douches.
Maar dit is dus 'Ollands gezever in vergelijking met deze tocht.
Deze tocht heeft mss niet de allure van de RDHF maar is zeker niet minder, eerlijkheidshalve komt deze voor een mountainbiker uit de lage landen meestal te vroeg aangezien je hiervoor al een flink aantal hm hebt moeten verteren in het prille voorseizoen, voor mij was dat één keer het geval en toch heb ik en daar schaam ik mij niets voor niet alle 7 klimmen gehaald maar er eigenlijk nog meer genoten dan van de RDHF, vooral omdat erop de hoge venen overal en altijd wortels zijn, die zijn hier ook en in sommige afdalingen nog meer, maar deze tocht heeft niet de pretenties van de RDHF, eerder easy, easy on a sunday morning, maar dan wel zo één waar je alles uit jezelf zal moeten halen om deze tot een goed einde te brengen. Als je daarin in slaagt weet je dat je één van de mooiste tochten bij mijn dierbare zuiderburen volbracht hebt.
Waar een klein land groot in kan zijn.
Waar een klein dorp groot in is.
Gebruikersavatar
JL157
Mountainbiker
Berichten: 746
Lid geworden op: wo 25 jul 2007 18:16
Rijdt met: Ne zwarten en ne roden..

Re: 17.03.2019 - Thuin - 10° Les 7 Péchés Capitaux

Bericht door JL157 »

Ik heb 5 op 8 vandaag! :-)
Zalige tocht, zeer veel water maar inderdaad voldoende grip.

Er zijn wel behoorlijk wat mensen serieus verkeerd gereden na de eerste bevoorrading, het bord was aanwezig maar stond niet op de beste plaats.
Plaats reactie