10.03.2019 - Schaffen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
AlReDo
Mountainbiker
Berichten: 108
Lid geworden op: ma 12 feb 2018 10:32

10.03.2019 - Schaffen

Bericht door AlReDo »

Geen topic over te vinden, toch maar even eentje maken.

Lage opkomst zo te zien, grotendeels te wijten aan de weeromstandigheden. Veel wind, regen en modder.
De TT was naar mijn gevoel vrijwel identiek aan vorig jaar.

Deze TT doet onze regio echt geen eer aan, men speelt het erg veilig door hoofdzakelijk rode en blauwe bloso route te volgen wat echt zonde is. Die bloso's kan je het hele jaar door rijden...
Op wat pittige klimmetjes na, bestaat de TT hoofdzakelijk uit ruime bospaden, dreven of veldwegen. Vrijwel nul singletrack of technische stukken. Er zit zoveel meer in, zelfs splitsingen makkelijk/moeilijk zijn perfect mogelijk maar ook dat is er niet. Stukken waarvan onze groep, als locals, wéten dat ze er liggen worden hier gewoon overgeslagen door de weg te volgen.

Omdat het mijn achtertuin is rij ik deze TT wel, maar als ik op verplaatsing zou moeten gaan kwam ik er mijn zetel niet voor uit.

Er was redelijk verwarring door de 2 soorten pijltjes die hard op elkaar trokken. (VWB geel en TT fluo geel)
De BV was goed in orde en zeer behulpzame/vriendelijke medewerkers daar.

Zoals steeds respect voor de club die haar tijd steekt in zo'n TT, maar hopelijk gooien jullie dit parcours eens grondig op de schop om tot een uitdagender geheel te komen...we hebben zo'n prachtige regio in/rond Diest om te mountainbiken.
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: 10.03.2019 - Schaffen

Bericht door Beny »

Ze zijn wel creatief geweest om als eerste club ooit doorheen het domein van de Halve Maan te gaan =D>
Gebruikersavatar
_Pe_
Mountainbiker
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 10 mar 2013 19:28

Re: 10.03.2019 - Schaffen

Bericht door _Pe_ »

AlReDo schreef:Geen topic over te vinden, toch maar even eentje maken.

Lage opkomst zo te zien, grotendeels te wijten aan de weeromstandigheden. Veel wind, regen en modder.
De TT was naar mijn gevoel vrijwel identiek aan vorig jaar.

Deze TT doet onze regio echt geen eer aan, men speelt het erg veilig door hoofdzakelijk rode en blauwe bloso route te volgen wat echt zonde is. Die bloso's kan je het hele jaar door rijden...
Op wat pittige klimmetjes na, bestaat de TT hoofdzakelijk uit ruime bospaden, dreven of veldwegen. Vrijwel nul singletrack of technische stukken. Er zit zoveel meer in, zelfs splitsingen makkelijk/moeilijk zijn perfect mogelijk maar ook dat is er niet. Stukken waarvan onze groep, als locals, wéten dat ze er liggen worden hier gewoon overgeslagen door de weg te volgen.

Omdat het mijn achtertuin is rij ik deze TT wel, maar als ik op verplaatsing zou moeten gaan kwam ik er mijn zetel niet voor uit.

Er was redelijk verwarring door de 2 soorten pijltjes die hard op elkaar trokken. (VWB geel en TT fluo geel)
De BV was goed in orde en zeer behulpzame/vriendelijke medewerkers daar.

Zoals steeds respect voor de club die haar tijd steekt in zo'n TT, maar hopelijk gooien jullie dit parcours eens grondig op de schop om tot een uitdagender geheel te komen...we hebben zo'n prachtige regio in/rond Diest om te mountainbiken.
Amai... nogal een harde recensie over een TT die ik met veel plezier gereden heb. Om 8 uur was ik al aan de Vleught om tot de vaststelling te komen dat ik mijn schoenen vergeten was. Terug naar huis heb ik serieus zitten twijfelen of ik terug zou rijden of niet. Als ik langs de weg keek zag ik dat er overal heel veel water stond en ik dacht echt dat het niet te doen zou zijn. Maar ik had zoveel goesting om te fietsen dat ik dan toch besloten heb om terug naar de Vleught te gaan. Rond 9 uur was ik terug ginder, kon me inschrijven en aan de 40 km beginnen. En dat heb ik me geen moment beklaagd.

Ja, het klopt. Single tracks zijn er op deze TT bijna niet te vinden. Ik denk dat er in totaal volledige kilometer singletrack is. De TT bestaat inderdaad voor het overgrote deel uit ruime bospaden, dreven en veldwegen. En er zullen inderdaad wel betere stukken in de omgeving liggen maar aangezien ik geen local ben weet ik dat toch niet dus maakt het me niet veel uit.

En toch... chapeau voor die mannen die dit elke keer opnieuw organiseren. Met het weer hebben die kerels de laatste jaren niet veel geluk gehad. Ik vind het leuk dat ik hier jaar na jaar aan de start kan staan. Jij zegt dat de TT bijna ongewijzigd is gebleven tegenover vorig jaar, maar daar twijfel ik aan. Ik dacht dat we vorig jaar de andere kant op reden aan de start. Ik kan mis zijn hoor. Zal mijn strava eens moeten nakijken.

Regen heb ik ook gezien, net als wind trouwens. Maar waar jij modder hebt gezien is mij een raadsel. Ik had gedacht dat dit baggeren en ploeteren zou worden dat het niet normaal was, maar dat was helemaal niet het geval. Er stonden inderdaad een pak plassen, maar de ondergrond was gewoon keihard met een vettig laagje van 2 à 3 centimeter dat er bovenop lag. Dat noem ik absoluut geen modder. Alleen aan de half maan bolde het wat moeilijker, maar voor de rest was dit allemaal heel goed te doen.

Ik kijk uit naar de TT die jij en je groepje locals samen organiseren in de streek rond Diest. Als het zoveel mooier is dan deze die ik vandaag gereden heb dan zal het zeker de moeite zijn. Laat het me weten wanneer, ik zorg dat ik er ben :bounce:
Gebruikersavatar
_Pe_
Mountainbiker
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 10 mar 2013 19:28

Re: 10.03.2019 - Schaffen

Bericht door _Pe_ »

Strava eens bekeken. Ik was blijkbaar mis over de tocht van vorig jaar. Start was toen blijkbaar in dezelfde richting. Ook de hele route lijkt op die van vorig jaar, al had ik toen 1 km meer. Misschien eens verkeerd gereden toen.
Gebruikersavatar
AlReDo
Mountainbiker
Berichten: 108
Lid geworden op: ma 12 feb 2018 10:32

Re: 10.03.2019 - Schaffen

Bericht door AlReDo »

_Pe_ schreef: Amai... nogal een harde recensie over een TT die ik met veel plezier gereden heb. Om 8 uur was ik al aan de Vleught om tot de vaststelling te komen dat ik mijn schoenen vergeten was. Terug naar huis heb ik serieus zitten twijfelen of ik terug zou rijden of niet. Als ik langs de weg keek zag ik dat er overal heel veel water stond en ik dacht echt dat het niet te doen zou zijn. Maar ik had zoveel goesting om te fietsen dat ik dan toch besloten heb om terug naar de Vleught te gaan. Rond 9 uur was ik terug ginder, kon me inschrijven en aan de 40 km beginnen. En dat heb ik me geen moment beklaagd.

Ja, het klopt. Single tracks zijn er op deze TT bijna niet te vinden. Ik denk dat er in totaal volledige kilometer singletrack is. De TT bestaat inderdaad voor het overgrote deel uit ruime bospaden, dreven en veldwegen. En er zullen inderdaad wel betere stukken in de omgeving liggen maar aangezien ik geen local ben weet ik dat toch niet dus maakt het me niet veel uit.

En toch... chapeau voor die mannen die dit elke keer opnieuw organiseren. Met het weer hebben die kerels de laatste jaren niet veel geluk gehad. Ik vind het leuk dat ik hier jaar na jaar aan de start kan staan. Jij zegt dat de TT bijna ongewijzigd is gebleven tegenover vorig jaar, maar daar twijfel ik aan. Ik dacht dat we vorig jaar de andere kant op reden aan de start. Ik kan mis zijn hoor. Zal mijn strava eens moeten nakijken.

Regen heb ik ook gezien, net als wind trouwens. Maar waar jij modder hebt gezien is mij een raadsel. Ik had gedacht dat dit baggeren en ploeteren zou worden dat het niet normaal was, maar dat was helemaal niet het geval. Er stonden inderdaad een pak plassen, maar de ondergrond was gewoon keihard met een vettig laagje van 2 à 3 centimeter dat er bovenop lag. Dat noem ik absoluut geen modder. Alleen aan de half maan bolde het wat moeilijker, maar voor de rest was dit allemaal heel goed te doen.

Ik kijk uit naar de TT die jij en je groepje locals samen organiseren in de streek rond Diest. Als het zoveel mooier is dan deze die ik vandaag gereden heb dan zal het zeker de moeite zijn. Laat het me weten wanneer, ik zorg dat ik er ben :bounce:
Baggeren en ploeteren was nooit het geval en het was zeker allemaal goed te doen, dat heb ik ook niet gezed hé. Maar modder, ook dat bovenlaagje waar jij over spreekt, is modder voor mij. Maar allez, uw definitie en de mijne zal verschillen. :-)

Toegegeven, als local weet je wat je mist en als je van verder komt niet dus kan het je ook niet schelen. Maar voor mij persoonlijk is dit type tocht onvoldoende om er uitdaging in te vinden, ook al zou het op een plaats zijn die ik niet ken. Als je veel blosopijltjes ziet hangen, dan is er ook niet echt creatief omgesprongen met de beschikbare omgeving hé.
Klein voorbeeldje; de klim 'fort leopold' (vanop de grote baan, scherp rechts omhoog) daar kiest men -eens boven- om gewoon rechtdoor te rijden, terwijl er 50m links een leuk krulletje singletrack ligt.

Wees maar zeker dat ik je hier in dezelfde omgeving een stuk meer kan bieden op 40km. (o)
Gebruikersavatar
_Pe_
Mountainbiker
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 10 mar 2013 19:28

Re: 10.03.2019 - Schaffen

Bericht door _Pe_ »

Ik geloof je direct hoor. Ik vond het alleen een nogal harde recensie. Ik heb me goed geamuseerd en ik vond dat die mannen hun TT mooi in elkaar gestoken hadden. Niks dan respect voor mensen die zoiets organiseren. En als het parcours dan al wat beter kon, so he it. Jij als local weet dat waarschijnlijk maar 90% van degenen die daar starten weten dat niet.
Aan Fort Leopold waren we inderdaad wel snel terug uit het bos. Dat singletrackje waar jij het over hebt heb ik wel ooit eens genomen denk ik maar dat is al lang geleden. Ik zou niet meer weten waar dat juist ligt.
Ik heb inderdaad redelijk wat bloso pijltjes gezien, maar er hingen tenminste ook gele ook. Ooit eens mee gemaakt dat er pijltjes hingen tot aan de bloso route en dat we vanaf daar die maar moesten volgen. Dat vond ik al wat minder :D
NewbieBiker
Mountainbiker
Berichten: 102
Lid geworden op: ma 14 aug 2017 10:35

Re: 10.03.2019 - Schaffen

Bericht door NewbieBiker »

Misschien ook geen vergunningen gekregen om die leuke stukjes in te lassen...
Red Ride
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 11 mar 2019 10:41

Re: 10.03.2019 - Schaffen

Bericht door Red Ride »

Ik was ook een beetje teleur gesteld,zeker als je als local weet wat er te bieden valt. :(
Plaats reactie