03.03.2019 - Lallaing (Fr) - VTT Les 3 terrils

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Plaats reactie
berdunnor
Mountainbiker
Berichten: 96
Lid geworden op: do 25 nov 2010 20:00
Rijdt met: Cube Ltd Comp

03.03.2019 - Lallaing (Fr) - VTT Les 3 terrils

Bericht door berdunnor »

Laatste topic over deze TT dateert van 6 jaar geleden. Dat belooft meestal niet veel goeds. Anderzijds ligt Lallaing vlak naast Flines-lez-Râches en afgaande op de naam van de tocht toch garantie op ja... 3 terrils. Al bij al leuke tocht op de terrils van Lallaing, Sin en Râches. Al zijn dat niet de meest technische terrils en was er wat improvisatie nodig om het adrenalinepeil omhoog te jagen. Bepijling kon wel beter, maar goed, ik ben thuis geraakt...
Gebruikersavatar
Motorbiker
Mountainbiker
Berichten: 3034
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
Rijdt met: Niner Jet RDO

Re: 03.03.2019 - Lallaing (Fr) - VTT Les 3 terrils

Bericht door Motorbiker »

de betere keuze blijkbaar tegenover Quaregnon:

Zonneschijn in Quaregnon.
Gezien mijn jeugdige leeftijd, en in mindere mate het feit dat mijn vrouw me s’ morgens buitenschot, ging ik vanmorgen als echte Flandriën op pad. Richting Quaregnon dus, waar het onderweg net voorbij Doornik, water begon te gieten. Ter plaatse staan Timo, Dries en Frank klaar voor de rit, de hemelsluizen helemaal open. Ik moet toegeven, het doet plezier dat de jonge mannen een km of 6 met me samenrijden. Vanaf dan gaat het koppel op leeftijd - jawel Frank – alleen op pad.
Waar de regen van vannacht gebleven is wordt per lopende meter beantwoord: lang geleden dat ik nog zoveel blubber heb gezien. Glijmodder, plakmodder, watermodder, zuigmodder en blubber à gogo.
Sommige stukken waren er los over?, of was het een kwestie van mindset? Beide denk ik. In ieder geval een leuke voormiddag. Maar we gaan deze toestanden in de komende weken toch mijden als de pest. Anderhalf uur poetswerk en nog een patat toe van de was- en strijkafdeling.
Jacqué
Mountainbiker
Berichten: 67
Lid geworden op: ma 19 jun 2017 12:37

Re: 03.03.2019 - Lallaing (Fr) - VTT Les 3 terrils

Bericht door Jacqué »

Motorbiker schreef:de betere keuze blijkbaar tegenover Quaregnon:

Zonneschijn in Quaregnon.
Gezien mijn jeugdige leeftijd, en in mindere mate het feit dat mijn vrouw me s’ morgens buitenschot, ging ik vanmorgen als echte Flandriën op pad. Richting Quaregnon dus, waar het onderweg net voorbij Doornik, water begon te gieten. Ter plaatse staan Timo, Dries en Frank klaar voor de rit, de hemelsluizen helemaal open. Ik moet toegeven, het doet plezier dat de jonge mannen een km of 6 met me samenrijden. Vanaf dan gaat het koppel op leeftijd - jawel Frank – alleen op pad.
Waar de regen van vannacht gebleven is wordt per lopende meter beantwoord: lang geleden dat ik nog zoveel blubber heb gezien. Glijmodder, plakmodder, watermodder, zuigmodder en blubber à gogo.
Sommige stukken waren er los over?, of was het een kwestie van mindset? Beide denk ik. In ieder geval een leuke voormiddag. Maar we gaan deze toestanden in de komende weken toch mijden als de pest. Anderhalf uur poetswerk en nog een patat toe van de was- en strijkafdeling.

ik heb er toch van genoten in quaregnon. de vele terrils zijn hier steeds erg uitdagend! sommige "section hard" bijna nr boven moeten kruipen op de knieën :P als je dan het bordje "option extreme" tegenkomt, en een muur opdraait, dan weet je hoelaat is is :lol: de afdalingen maakten alles goed!

60km was wel voldoende in deze blubber, al hadden die 10 extra mss niet veel verschil gemaakt :lol:
Plaats reactie