17.02.2019 - Flines lez Raches (Fr) - Terriltocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

17.02.2019 - Flines lez Raches (Fr) - Terriltocht

Bericht door filiep72 »

VTT : 4 parcours  de 25 à 55 KM  Nombreux  Terrils, sentiers, bois, bord de Scarpe.

départ libre à partir de 7h30

Ravito: Soupe à l’oignon,  saucisse, fruits, pain d’épice, etc.

tarif: 5 €

Rendez vous :   Salle des fêtes  rue du 11 novembre  59148 FLINES Lez RACHES

CADEAU : 1KG oignons à chaque participant

Accueil : café, chocolat, biscuits

au  retour: 1 boisson et 1 sandwich

Station de lavage  VTT, douche


inscription : le jour même sur place de 7h30 à 9h30 


Enfant de moins de 12 ans  accompagné  D’un Adulte (Gratuit
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 17.02.2017 - Flines lez raches (Fr) terriltocht

Bericht door filiep72 »

Het wordt zondag weer de moment om met de Vlaamse cavalerie richting Noord-Frankrijk te trekken. Er wacht ons daar een terriltochtje georganiseerd door een Mountainbike club- de Renards des Sable.
Plezante rit, enkele steenkoolbergen, sous-bois ,....
En nog een zakje andjoens als aandenken ;-)
Voor de newbies: geen extreme zware afdalingen aldaar. No worries.
Gebruikersavatar
JL157
Mountainbiker
Berichten: 746
Lid geworden op: wo 25 jul 2007 18:16
Rijdt met: Ne zwarten en ne roden..

Re: 17.02.2017 - Flines lez raches (Fr) terriltocht

Bericht door JL157 »

Op zich een mooi tochtje maar zeer druk.. we hebben ons eigenlijk op geen enkele “technische” passage kunnen uitleven.
eatsleepcrashrepeat
Mountainbiker
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 17 feb 2019 21:31
Rijdt met: Trek Fuel Ex 8 27.5, Kona Wo, the Shred Sled

Re: 17.02.2017 - Flines lez raches (Fr) terriltocht

Bericht door eatsleepcrashrepeat »

Vanmorgen samen met Filip72 gestart voor de volle 55 km. Als eerste rit na een viertal weken rust kan dit tellen! Een schoon terilritje om het seizoen te beginnen, wat kan een mens meer wensen. Na een 30tal km overgeschakeld naar 'eigen tempo' ('t vet was van de soep) en binnengelopen na een drieenhalf uur plezier. Zeker voor herhaling vatbaar. Door onze vroege start viel de drukte eigenlijk wel mee, en ook de vrouw was content met haar 'andjoens'. Een geslaagde zondagvoormiddag.
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 17.02.2017 - Flines lez raches (Fr) terriltocht

Bericht door filiep72 »

Al 14 dagen stond Lichtaart met stip genoteerd in de agenda. Samen met de copains door het zand dollen kon amper verbeterd worden. Toen kwam het mooie weer en droogden de tracks rond de Noord-Franse terrils op . Ik wist al hoe laat het was. Temeer omdat ik als de dood ben voor meer dan 1 uur autorijden op zondagmorgen. Samen met 4 Forumbikers gestart en na de splitsing van de 45km was er al ééntje af. Na de 1e ravito waren we Koen uit Slyps ook kwijt. Iets met 5 kg xtra gewicht of zo..... Steven2 en ikzelve reden het parcours van de 56 km rustig verder af. Rustig?? Enfin , tis te zeggen. Bij de eerste terril (rieulay) werden de afdalingen nogmaals genomen. Aja , de klimmen feitelijk ook. Bij de 2e terril (pecqencourt) hielden we het verbazend simpel. We reden via de asfalt terug naar af en deden de hele zwerk nog eens dunnetjes over. Ook nog efkes van het parcours want dat enduro pad konden we echt niet laten liggen . Toen kwam er een lange verbindstrook. Hetgeen toen volgende was de max. Terril de Sin. Wiene?? Kweetet, tis eentje die we niet veel doen maar even groot als de 2 eerste samen. Serieuze klimmen aldaar, feilloos genomen door het duo  laveren tussen gestrande Fransozen . Van krachttraining en interval gesproken. We naderden de finale met de terril van Lallaing. Weeral een XL terril . De kaas was wel al een beetje van de croque mesieurs maar toen de Boskantrijders mij voorbijgingen werd mijn laatste cartouche in de strijd geworpen. Mijn beentjes gaan het een dag of 3 niet gemakkelijk hebben  . Op naar het schitterende 3-luik : Koksijde - Quaregnon - Beignee. 
Cya


JL157 schreef:Op zich een mooi tochtje maar zeer druk.. we hebben ons eigenlijk op geen enkele “technische” passage kunnen uitleven.

Rond 8 uur gestart en volledig ons ding kunnen doen. Met een beetje "passe à gauche " en op tijd en stond "passe à droite".  ;-)
Brede Boskanter
Mountainbiker
Berichten: 208
Lid geworden op: ma 17 mei 2010 11:09
Rijdt met: batavus

Re: 17.02.2019 - Flines lez Raches (Fr) - Terriltocht

Bericht door Brede Boskanter »

Wij hier gisteren inderdaad met een flinke delegatie Boskantrijders aan de start , we hebben de beker voor de club met het meest aantal deelnemers (17) meegebracht naar Vlaanderen . Gestart tegen 8u30 in de volle zon voor een veel drogere editie dan de vorige jaren .In het begin een beetje samengebleven maar das moeilijk met zoveel. Fantastisch parcours , eerste bevoorrading ok , tweede bevoorrading alleen nog drank .Na de laatste terril was bij mij de tank ook bijna leeg maar vanuit de achterhoede gezien dat de snelste kerels een treintje vormden dat in gestrekte draf richting eindmeet bolde . Ik heb mij gistervoormiddag enorm gejeund met een hele bende toffe vrienden . Volgende week hopelijk meer van dat in het zonnige Koksijde .
Gebruikersavatar
Single Tracker
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 24 jan 2011 16:39
Rijdt met: Superior van bij Velo Timo
Contacteer:

Re: 17.02.2019 - Flines lez Raches (Fr) - Terriltocht

Bericht door Single Tracker »

Samen met een copain rond 7u15 vertrokken voor de 55 km (met verlichting). Overal kunnen swingen op de zalige terrils en uiteraard nergens opgehouden geweest. Het was al van 2014 geleden dat ik deze tocht nog reed. Het parcours is er zeker op vooruit gegaan, vroeger zaten er meer boereslagen in.

Op naar zondag in Annay, in mijn ogen de mooiste terrilrit in Noord-Frankrijk!
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 17.02.2019 - Flines lez Raches (Fr) - Terriltocht

Bericht door filiep72 »

Single Tracker schreef:
Op naar zondag in Annay, in mijn ogen de mooiste terrilrit in Noord-Frankrijk!

Hmmm, Ik kijk al uit naar ulder verslagje van komende zondag dan. Ik ga speciaal voor de MDF-ers een topic openen over Annay ;-) . Mij krijg je met geen stokken uit Koksijde zondag . Voor mij de West-Vlaamse #1 rit.
Plaats reactie