24.02.2019 - Wemmel - Wemmelse toertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
SCHOVIE
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 16 feb 2009 13:21
Rijdt met: Rider

Re: 24.02.2019 - Wemmel - Wemmelse toertocht

Bericht door SCHOVIE »

bericht aan Vtom.

We hebben gisteren hat parcours volledig afgepijld en spijtig genoeg geen gps gevonden.

Schovie
Gebruikersavatar
Schoupabiker
Mountainbiker
Berichten: 316
Lid geworden op: zo 07 jan 2007 00:24
Rijdt met: Klein Pulse Pro en Cannondale Scalpel 68, Cannondale Rize en Cannondale Scalpel SE - MSC Zion Tandem

Re: 24.02.2019 - Wemmel - Wemmelse toertocht

Bericht door Schoupabiker »

Aan de tweede bevoorrading was er wel een GPS binnengebracht (Garmin).
Maar misschien heeft die zijn eigenaar al gevonden?

Ik lees hier dat er lessen getrokken worden... top he. Tot volgend jaar.
Gebruikersavatar
VTom
Mountainbiker
Berichten: 534
Lid geworden op: ma 21 jul 2008 10:51
Rijdt met: iets met grote wielen

Re: 24.02.2019 - Wemmel - Wemmelse toertocht

Bericht door VTom »

Schoupabiker schreef:Aan de tweede bevoorrading was er wel een GPS binnengebracht (Garmin).
Maar misschien heeft die zijn eigenaar al gevonden?

Ik lees hier dat er lessen getrokken worden... top he. Tot volgend jaar.
Thanks ! GPS is ondertussen terug bij de eigenaar =D>
Gebruikersavatar
Moesj
Mountainbiker
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 17 feb 2008 13:29
Rijdt met: Specialized Epic Pro 2018

Re: 24.02.2019 - Wemmel - Wemmelse toertocht

Bericht door Moesj »

Ik moet toch zeggen dat ik enorm genoten heb van de tocht! Mede door het prachtige weer, maar zeker ook door het parcours. Glooiend, maar toch pittig. Voor mij een nagenoeg perfecte bepijling, 1 keer getwijfeld, meer niet.
Wat jammer van de bevoorrading, maar op zich geen ramp voor mij. Ik heb altijd wat reservedrank en eten mee.
Kan me voorstellen dat als er inderdaad bijna dubbel zoveel aanwezigen zijn met het goede weer, dit niet evident is om je hier op voor te bereiden. Toch goed om te weten dat er nog inspanningen gedaan worden om last-minute in de winkels eten te gaan zoeken.
Wat betreft de locatie van de tweede bevoorrading, dit vind ik echt een non-issue. Er zijn genoeg tochten waar dit ook zo is of waar je bij het inschrijven je fiets moet achterlaten.

Doe zo voort zou ik zeggen en inderdaad wat zaken meenemen naar volgend jaar. Ik heb er in ieder geval van genoten.
jari2057
Mountainbiker
Berichten: 225
Lid geworden op: zo 17 nov 2013 08:31
Rijdt met: scott scale 730

Re: 24.02.2019 - Wemmel - Wemmelse toertocht

Bericht door jari2057 »

[quote="SCHOVIE"]Beste mtb 'ers en sportvrienden,

Vooreerst wens ik iedereen van de ongeveer 1.200 deelnemers te bedanken voor jullie participatie aan onze toertocht.
Hopelijk hebben jullie toch maximaal kunnen genieten van het lekkere (lente) zonnetje en van de diverse parcours die we voor jullie hadden uitgestippeld.

Verder kan ik jullie zeggen dat wij, als organisatie, er ons wel degelijk van bewust zijn dat er diverse zaken zijn fout gelopen en ik wens mij hier dan ook in naam
van de organisatie openbaar voor te verontschuldigen.

Alhoewel wij niet aan ons proefstuk toe zijn ( ik ben de tel kwijt maar het zullen al wel meer dan 20 toertochten zijn ) en wij dus wel enige ervaring hebben, is het volledig correct dat wij het ditmaal onderschat hebben en we inderdaad overdonderd werden door het aantal deelnemers ( waarvoor nogmaals dank ).
Ons deelnemers- record ( als ik mij zo mag uitdrukken was tot heden 700 deelnemers ( en ook toen was het prachtig weer ) en bijgevolg waren onze aankopen op dit aantal min of mee voorzien.

Toen we merkten dat dit aantal ruimschoots ging overtroffen worden, bleven we niet bij de pakken zitten en zijn we meermaals diverse supermarkten gaan plunderen. En dan nog kwamen we tekort.
Het is dus zeker niet uit krenterigheid dat er niet voldoende drank en food was voorzien. Maar nogmaals onze welgemeende verontschuldigingen.

Maar uiteindelijk is het voor een mtb'er toch ook een beetje de bedoeling om een leuke tocht te kunnen maken op een degelijk uitgestippeld parcours en hopelijk is dit dan wel meegevallen voor jullie. Tenslotte racen we allemaal wel eens individueel in de Ardennen of ergens anders en nemen we dan ook enkel een energiebar en drinkbus mee.
Maar nogmaals dit mag geen excuus zijn voor onze gebrekkige bevoorradingen.

Voor wat de bewaakte fietsparking betreft: het klopt inderdaad dat deze enkel voorzien werd bij de aankomst in Wemmel , maar dit is alle jaren reeds zo geweest. Maar dit is alvast een punt waar we in de toekomst werk van maken.
Het klopt ook dat bij de 2de bevoorrading in Mollem men gemakkelijk de tafels hadden kunnen buiten zetten, hetgeen de gezelligheid en bewaking van de fietsen enkel ten goede had kunnen komen. Hier ook onze verontschuldigingen.

Hopelijk mogen deze mankementen jullie niet weerhouden om volgend jaar terug van de partij te zijn, wetende dat wij jullie opmerkingen ter harte zullen nemen.

PS: toch een kleine kanttekening. Wij merken, net zoals jullie waarschijnlijk, dat het aantal organisaties van toertochten de laatste jaren drastisch zijn verminderd.
Wellicht heeft dit te maken met het vele werk en stress dat dergelijke organisatie met zich meebrengt waardoor dan sommige organisaties er de brui aan geven.
Laat ons dus toch de enkele toertochten die nu nog overblijven koesteren en proberen om toch niet al te veel kritiek te spuien.
Kritiek mag en moet er echter wel zijn maar houdt toch in het achterhoofd dat vele mensen ( vrijwilligers ) hier veel werk en tijd aan spenderen.
Ook een welgemeende dank aan Fritzz voor zijn leuk filmpje.

Sportieve groetjes,

Schovie ( parcoursbouwer)[bedankt dat jullie nog wel de moeite doen voor een mooie tocht/quote]
Exile
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 16 okt 2011 17:19
Rijdt met: Canyon Lux CF 7.9

Re: 24.02.2019 - Wemmel - Wemmelse toertocht

Bericht door Exile »

Terechte opmerking dat het aantal georganiseerde tochten de laatste jaren toch sterk aan het afnemen is, vooral in de wintermaanden. Niet onlogisch enerzijds als je weet dat het weer / staat van het parcours het verschil kan maken tussen veel of weinig volk. Het werk dat je er als organisatie in moet steken blijft in beide gevallen hetzelfde.

Dat er dan toch nog zulke mooie tochten georganiseerd worden maakt mij alleen maar blij! En dat we voor een schamele 4 EUR ons meerdere uren kunnen amuseren op het fietske des te meer.
Dat er dan alleen maar water meer over is of dat je je fiets onbewaakt achter moet laten aan de bevoorrading is inderdaad niet leuk, maar als we dit als enige onthouden van de zondagse ontspanning dan vrees ik dat het aantal tochten alleen nog maar verder zal dalen, en dat zou jammer zijn. Voor beide "problemen" kan je trouwens zelf eenvoudig een oplossing voorzien...

Dus organisatie, bedankt voor de leuke tocht =D> =D> =D> =D> =D> ! Laat jullie niet ontmoedigen door de negatieve commentaren, ik ben er van overtuigd dat er vele bikers gewoon zeer tevreden waren om een prachtig ZONdag door te kunnen brengen op het mooie parcours.
En als er volgend jaar gepoogd wordt om de dingen te verbeteren dan kan alleen iedereen er wel bij varen!

Kortom, tot volgend jaar!
francesco II
Mountainbiker
Berichten: 105
Lid geworden op: vr 13 jul 2012 23:14
Rijdt met: ne zwarte

Re: 24.02.2019 - Wemmel - Wemmelse toertocht

Bericht door francesco II »

dank aan de organisatie om last minute te melden waar ik vanuit Meldert kon inpikken. Ik heb dat dan ook met plezier gedaan.

Vastgesteld dat het toch een ander parcours was dan vorig jaar, ook mijn dank daarvoor.

ik was redelijk snel op de 2de bevoorrading en zag dat er een hele ton sportdrank stond. daar heb ik gebruik van gemaakt, ook dank daarvoor.

bij de aankomst in wemmel (na 35 km), ben ik mijn startgeld gaan betalen. 6€ vond ik nu wel aan de hoge kant. Was er ook een voordeliger tarief met de wvb-kaart? hotdog links laten liggen

1ste bevoorrading was idd leeg maar ik heb die dan geskipt. Allemaal niet zo erg aangezien ik nog drank in mijn bus van de 1ste bevoorrading had

toch weer veel hoogtemeters, chapeau hiervoor.

volgend jaar weer van de partij!
Plaats reactie