24.02.2019 - Wemmel - Wemmelse toertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Scotty72
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: za 23 sep 2017 20:51
Rijdt met: Scott Scale 720

Re: 24.02.2019 - Wemmel - Wemmelse toertocht

Bericht door Scotty72 »

Mooie rit.
Bepijling was zekers goed. Nergens getwijfeld.
Maar wat met de organisatie...Daar toch wel teleurgesteld in.
Inschrijvingen gingen niet vlot.
Eerste bevoorrading NIKS meer te krijgen :-?

2de bevoorraading ging ook niet zo vlotjes
Daar ook weer aanschuiven om allen door hetzelfde deurke binnen en buiten te gaan.
Als het zo'n mooi weer is, waarom verplaats je de tafel niet naar buiten.
Aan deze bevoorrading dan het verwijt krijgen dat je 4 stuks fruit/koek meeneemt. Ja wat wil je als dat de eerste beet is in 2 uur...

Jammer voor deze nochtans mooie rit in een uitdagend glooiend landschap.
Beetje werk voor volgend jaar!
Laatst gewijzigd door Scotty72 op ma 25 feb 2019 08:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
El Toro Cycling Club HB
Mountainbiker
Berichten: 693
Lid geworden op: vr 19 okt 2012 13:10
Rijdt met: c-dale scalpel 29

Re: 24.02.2019 - Wemmel - Wemmelse toertocht

Bericht door El Toro Cycling Club HB »

Met een lentezon in de winter is het moeilijk voor een organisatie om in te schatten hoeveel mensen op de toer afkomen,
dat gezegd hebbende, als je vind dat je het moeilijk kan inschatten, kan je natuurlijk afspraken maken ten aanzien van nalevering van fruit, koek, broodjes en eventueel worst.
De bepijling was voor mij op orde zelfs met de aanwezige zon.
Wat het aantal hm betreft, ben hier al een keer of twee eerder geweest, dus 460 hm op de langste afstand was zuinig, maar toen we bij de eerste ravito al bijna op het aangegeven aantal hm zaten wist ik dat het er ongeveer 680 zouden worden, tja iets meer dan aangegeven, maar met dit weer toch zeker te doen, ook al omdat het hier eerder geen meter vlak is, bijna altijd vals plat omhoog of omlaag en er nagenoeg niet echt veel technische passages zijn zowel naar boven als beneden, dus als bewoner van de lage landen en hier gereden om de eerste hm van het jaar te doen vond ik het echt wel te doen al waren het er meer dan opgegeven, tenslotte je kan hierom ook naar eerdere commentaren van eerdere edities zoeken op het forum, bijvoorbeeld mtb wemmel 2014 ofzo en dan lees je dat er hier ongeveer 600 hm zijn nadat organisatie toer verkend heeft.
dus.... even verder kijken dan je neus lang is.... :wink: :wink: wat dat betreft.
Overigens dat geld ook voor organisatie met zulk mooi weer, even iets verder kijken dan jullie neus lang is.... :wink: :wink: 8)
Gebruikersavatar
toscana
Mountainbiker
Berichten: 49
Lid geworden op: do 29 jan 2009 13:06
Rijdt met: canyon nerve xc 7

Re: 24.02.2019 - Wemmel - Wemmelse toertocht

Bericht door toscana »

Ik wil toch wel een pluim geven voor de organisatie. Ben om 08.00u vertrokken en toen was er een bewaakte fietsenparking. Ik maak echter altijd mijn fiets vast met een slotje. De bepijling was zeker ok. Het parcours wa meer dan ok. Tijdens de eerste bevoorrading was er nog meer dan voldoende. De 2de ben ik voor bij gereden dus dit kan ik niet beoordelen.

Over de kritiek op de bevoorradingen wil ik toch even iets kwijt. We betalen 4 euro voor een prachtig uitgepijlde tocht. Dit is ongeveer de prijs van koffie op de vismarkt. Ik denk dat de organisatie dan wel voor drank en een stukje cake of peperkoek moet voorzien, maar er dient geen buffet voorzien te worden. Indien je een hongerig iemand bent, kan je altijd zelf iets lekker meenemen. Indien we toch een bevoorrading verwachten met 3 verschillende soorten drank, 5 stuks fruit of koeken dan moet de organisatie de prijs optrekken naar een 8 tal euro om voldoende winst te maken. Want dit laatste is toch nog altijd de bedoeling van een organisatie.

Samengevat: Het was een mooie uitgepijlde tocht met een zalig zonnetje. Dank aan de organisatie.
Gebruikersavatar
dirty
Mountainbiker
Berichten: 1585
Lid geworden op: wo 27 okt 2004 19:20
Rijdt met: Isaac Baryon
Contacteer:

Re: 24.02.2019 - Wemmel - Wemmelse toertocht

Bericht door dirty »

Dankzij onze eigen gellekes en sportfood hebben we deze tocht kunnen rijden , bevoorrading onderweg ?
Water en ....???
Gebruikersavatar
Den Bees
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 09 apr 2012 09:49
Rijdt met: Nen Trek
Contacteer:

Re: 24.02.2019 - Wemmel - Wemmelse toertocht

Bericht door Den Bees »

toscana schreef:Ik wil toch wel een pluim geven voor de organisatie. Ben om 08.00u vertrokken en toen was er een bewaakte fietsenparking. Ik maak echter altijd mijn fiets vast met een slotje. De bepijling was zeker ok. Het parcours wa meer dan ok. Tijdens de eerste bevoorrading was er nog meer dan voldoende. De 2de ben ik voor bij gereden dus dit kan ik niet beoordelen.

Over de kritiek op de bevoorradingen wil ik toch even iets kwijt. We betalen 4 euro voor een prachtig uitgepijlde tocht. Dit is ongeveer de prijs van koffie op de vismarkt. Ik denk dat de organisatie dan wel voor drank en een stukje cake of peperkoek moet voorzien, maar er dient geen buffet voorzien te worden. Indien je een hongerig iemand bent, kan je altijd zelf iets lekker meenemen. Indien we toch een bevoorrading verwachten met 3 verschillende soorten drank, 5 stuks fruit of koeken dan moet de organisatie de prijs optrekken naar een 8 tal euro om voldoende winst te maken. Want dit laatste is toch nog altijd de bedoeling van een organisatie.

Samengevat: Het was een mooie uitgepijlde tocht met een zalig zonnetje. Dank aan de organisatie.
Ik was daar om 8:30 en er was geen bewaking , was nochtans aangegeven dat er wel 1 zou zijn , enkel in het terug binnen rijden was er dan wel bewaking.
Ben toch vroeg vertrokken en bij de 1ste stop was er enkel water en fruitsap te krijgen , de rest was al op , de 2de stop was zoals meerdere aangegeven slecht in elkaar gestoken , en wat betreft die 4 euro , op andere tochten betaal je ook 4 of zelfs 3 euro en daar kan dat dan wel , dit is een kwestie van organiseren en al wat erbij hoort, ik ga toch eens goe over nadenken of ik volgend jaar terig kom al dan niet !!!
koppigaard
Mountainbiker
Berichten: 1002
Lid geworden op: zo 03 feb 2008 22:05
Rijdt met: Specialized Stumpjumper

Re: 24.02.2019 - Wemmel - Wemmelse toertocht

Bericht door koppigaard »

Een degelijk voorziene bevoorrading lokt onderlinge contacten uit. Je komt er al eens iemand tegen die je al een hele poos niet gezien hebt. Als er enkel water wordt aangeboden dan ben je zo snel mogelijk weer verder. Nog een geluk, deze keer dan toch, was de volgende bv maar een kleine 10 km verder. Ik onthou al vast na deze TT: stop extra mondvoorraad in de achterzak en voorzie een fietsslot en dan hoeven we daar voortaan geen pagina's meer aan te besteden op dit forum. Ik fiets weinig in deze streek, herkende een aantal stukken van eerdere doortochten, maar was toch opnieuw verrast door het glooiende landschap. Starten in een stedelijke omgeving, Brussel als grote buur, kwam aanvankelijk wat bevreemdend over. Maar al snel wist je dat je 'buiten' was. Iets te veel verhard naar mijn mening, maar dat was toch telkens stoempen om boven te geraken. Geen spijt dat ik hier heb gefietst vandaag.
Fritzz
Mountainbiker
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 18 aug 2014 17:53
Rijdt met: Radon Team 8.0

Re: 24.02.2019 - Wemmel - Wemmelse toertocht

Bericht door Fritzz »

Wij van https://www.facebook.com/TBMChannel/ waren ook van de partij op deze ''zomerse" toertocht en genoten ervan.
Wij maakten deze korte video van het parcours.

(o) https://www.youtube.com/watch?v=6Ucqfqg ... e=youtu.be (o)

vind je onze video's leuk aarzel dan niet om onze fb pagina en/of youtube kanaal te volgen.
CU
Gebruikersavatar
VTom
Mountainbiker
Berichten: 534
Lid geworden op: ma 21 jul 2008 10:51
Rijdt met: iets met grote wielen

Re: 24.02.2019 - Wemmel - Wemmelse toertocht

Bericht door VTom »

Toevallig iemand een GPS gevonden onderweg [-o< ?
Collega biker heeft deze verloren onderweg, GARMIN edge touring.
SCHOVIE
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 16 feb 2009 13:21
Rijdt met: Rider

Re: 24.02.2019 - Wemmel - Wemmelse toertocht

Bericht door SCHOVIE »

Beste mtb 'ers en sportvrienden,

Vooreerst wens ik iedereen van de ongeveer 1.200 deelnemers te bedanken voor jullie participatie aan onze toertocht.
Hopelijk hebben jullie toch maximaal kunnen genieten van het lekkere (lente) zonnetje en van de diverse parcours die we voor jullie hadden uitgestippeld.

Verder kan ik jullie zeggen dat wij, als organisatie, er ons wel degelijk van bewust zijn dat er diverse zaken zijn fout gelopen en ik wens mij hier dan ook in naam
van de organisatie openbaar voor te verontschuldigen.

Alhoewel wij niet aan ons proefstuk toe zijn ( ik ben de tel kwijt maar het zullen al wel meer dan 20 toertochten zijn ) en wij dus wel enige ervaring hebben, is het volledig correct dat wij het ditmaal onderschat hebben en we inderdaad overdonderd werden door het aantal deelnemers ( waarvoor nogmaals dank ).
Ons deelnemers- record ( als ik mij zo mag uitdrukken was tot heden 700 deelnemers ( en ook toen was het prachtig weer ) en bijgevolg waren onze aankopen op dit aantal min of mee voorzien.

Toen we merkten dat dit aantal ruimschoots ging overtroffen worden, bleven we niet bij de pakken zitten en zijn we meermaals diverse supermarkten gaan plunderen. En dan nog kwamen we tekort.
Het is dus zeker niet uit krenterigheid dat er niet voldoende drank en food was voorzien. Maar nogmaals onze welgemeende verontschuldigingen.

Maar uiteindelijk is het voor een mtb'er toch ook een beetje de bedoeling om een leuke tocht te kunnen maken op een degelijk uitgestippeld parcours en hopelijk is dit dan wel meegevallen voor jullie. Tenslotte racen we allemaal wel eens individueel in de Ardennen of ergens anders en nemen we dan ook enkel een energiebar en drinkbus mee.
Maar nogmaals dit mag geen excuus zijn voor onze gebrekkige bevoorradingen.

Voor wat de bewaakte fietsparking betreft: het klopt inderdaad dat deze enkel voorzien werd bij de aankomst in Wemmel , maar dit is alle jaren reeds zo geweest. Maar dit is alvast een punt waar we in de toekomst werk van maken.
Het klopt ook dat bij de 2de bevoorrading in Mollem men gemakkelijk de tafels hadden kunnen buiten zetten, hetgeen de gezelligheid en bewaking van de fietsen enkel ten goede had kunnen komen. Hier ook onze verontschuldigingen.

Hopelijk mogen deze mankementen jullie niet weerhouden om volgend jaar terug van de partij te zijn, wetende dat wij jullie opmerkingen ter harte zullen nemen.

PS: toch een kleine kanttekening. Wij merken, net zoals jullie waarschijnlijk, dat het aantal organisaties van toertochten de laatste jaren drastisch zijn verminderd.
Wellicht heeft dit te maken met het vele werk en stress dat dergelijke organisatie met zich meebrengt waardoor dan sommige organisaties er de brui aan geven.
Laat ons dus toch de enkele toertochten die nu nog overblijven koesteren en proberen om toch niet al te veel kritiek te spuien.
Kritiek mag en moet er echter wel zijn maar houdt toch in het achterhoofd dat vele mensen ( vrijwilligers ) hier veel werk en tijd aan spenderen.
Ook een welgemeende dank aan Fritzz voor zijn leuk filmpje.

Sportieve groetjes,

Schovie ( parcoursbouwer)
somerse
Mountainbiker
Berichten: 58
Lid geworden op: zo 12 mei 2013 15:34

Re: 24.02.2019 - Wemmel - Wemmelse toertocht

Bericht door somerse »

Ook ik wens de organisatie te bedanken voor de mooi uitgestippelde tocht. Ik heb me goed geamuseerd! De bevoorrading, zeker de eerste, is inderdaad misgelopen. Als daar uit geleerd wordt voor volgend jaar is dat meer dan ok voor mij.
Ikzelf heb hier vorig jaar ook gereden en herinner me dat de bevoorrading toen elders was, en speciaal binnen plaatsvond omwille van de koude temperatuur (-7°C). Gewoon het weerbericht wat opvolgen en dan komt dat volgend jaar wel goed.

Al bij al een leuke voormiddag gehad en daar is het tenslotte toch om te doen. :-)
Plaats reactie