20.01.2019 - Huijbergen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
spiermassa
Mountainbiker
Berichten: 1967
Lid geworden op: do 13 dec 2007 16:32
Rijdt met: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

20.01.2019 - Huijbergen

Bericht door spiermassa »

reeds gepaseerd en niet deze van 2 weken geleden ,maar toch hier vermelden omdat dit een fantastische rit was

deze vertrok vanuit cafee trapkes op .Bij -6 vertrokken en dus eerste km's ferm afgezien van koude vingers.Vlug waren we al aan de nootjesberg en co.Wat een prachtige passage en meestal omgekeerd of gewoonte.Voilla nu kregen we het al goed warm.Singletracks volgden elkaar goed op en ik rij deze tocht graag omdat ze een heel andere parcour aanbieden of de andere tochten in de streek.Na de bevoorraading kregen weweer een pracht passage ,we volgden de zwarte pijlkes bloso.Het was echt een rollercoaster.Viel wel weer op dat er velen zelfs geen moeite deden om boven te raken en deze die probeerden vielen om ......toch overal op en neer geraakt.tocht was redelijk zwaar voor mij en laatste 10km mij moeten voortsleuren .Zeer mooi organisatie en petje af voor vele vrijwillegers die koude trotseerden om ons veilig over te doen steken.Zelfs nog een apres op de teras in de hollandse ambiance.....met stip de beste daar in de streek mijn gedacht.
Gebruikersavatar
Motorbiker
Mountainbiker
Berichten: 3033
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
Rijdt met: Niner Jet RDO

Re: 20/01/2019 huijbergen

Bericht door Motorbiker »

5u30.
Rechts van mij loopt de wekker in mijn GSM af en zie ik de actuele KMI meteo: -5°C, strakke wind, open hemel.
Links van mij en aan de andere kant van het bed, nog altijd één van de mooiste panorama's met lichte verwijzing naar de Twin terril van Loos-En-Gohelle En door een aantal donkere Kasteelbieren gisterenavond, aardig op temperatuur.

Maar Forumbiker zijn brengt verplichtingen met zich mee, en haast ik me naar beneden. Waar de kat weer met haar bevroren tong aan' t raam plakt. Je mag zeggen wat je wil maar driedubbel glas isoleert formidabel. Een beetje met de warme haardroger op de binnenkant van de ruit blazen, en onze Lowie kan volop van zijn korrels genieten.

Matthias pikt me op en op de tonen van Dimitri Like en Vegas Mike, shaken we tot in Huijbergen. Fuck is dat koud.
We rassembleren met Steve, Jeroen en Hans en gaan van start. Anderhalve km fietspad als de tracks beginnen.

Wat volgt zijn 42km sublieme single-tracks, georchestreerd door een biker met kennis van zaken en liefhebber (waarschijnlijk van vrouwen) maar vooral van A Wholla Lotta Fun.. Bevroren vingers en voeten, centimeterpietjes, ... . We hadden het er allemaal voor over. Na ongeveer 38km was het vat af, maar de passie bleef intact.
Voor mij de mooiste in de streek.
cubi
Mountainbiker
Berichten: 49
Lid geworden op: wo 08 aug 2012 19:54
Rijdt met: cube

Re: 20/01/2019 huijbergen

Bericht door cubi »

fantastische tocht, prachtig parcour in een prachtig decor. Alles wit gerijmd door de vrieskou
hier en daar een pijltje meer had wel gemogen
maar dit was wel een van de mooiste tochten die ik in mijn 8 jarige mtb carriere heb gereden
350 hm over 48 km , juist goed voor mij
Plaats reactie