20.01.2019 - Faumont (Fr) - chicon bike tour

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

20.01.2019 - Faumont (Fr) - chicon bike tour

Bericht door filiep72 »

Après les fêtes de fin d'année, le Véloclub de Faumont (entre Douai et Orchies) organise sa fameuse rando avec 3 parcours vtt au tour de la Pévèle.

3 nouveaux parcours VTT : 22 - 31 et 46 km avec 1 ravitaillement sur tous les parcours (un second sur le 46).
Possibilité de créer un tracé alternatif en ajoutant celui du 22km + la boucle du Terril d'Evin-Malmaison et talus de Leforest de 15km pour créer un 36km plus sportif.
Une boucle BONUS de 3km sera aussi accessible au début commun de la rando VTT avec un long single en forêt dans un site classé NATURA 2000.
Au retour à la salle : une soupe aux chicons + sandwich + boisson et un sachet de chicons en cadeau à chacun des participants.
Bikewash + Photographes sur les parcours.

Accueil à la salle des fêtes de Faumont, en plein centre-ville 742, rue nationale (voie principale entre Râches et Seclin).

Inscription et départ de 8h00 à 10h00.
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 20.01.2019 - Faumont (Fr) - chicon bike tour

Bericht door filiep72 »

Een leuke rit in noord Frankrijk. Er zal wel weer veel vlaams gesproken worden in de startzaal :-)
Tis daar nogal een chicon gebeuren. Niet verschieten dus en beleefd zijn tegen "miss Chicon" ). :-)
Enkele terrils steken ook het parcour over. Met de aangekondigde vorst zou het wel eens top kunnen liggen aldaar.
Ik beloof ulder zaterdagavond een update ;-)
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 20.01.2019 - Faumont (Fr) - chicon bike tour

Bericht door filiep72 »

Faumont op zaterdag: wegens belet op zondagmorgen mocht ik van de organisatie hier op zaterdag namiddag starten. Toen mijn camionnetje daar de parking op reed schalde het door de speakers: "Philippe le belge est arrivé ". Hopla , en ik moest dan nog uitstappen. Dat ik daar welgekomen was is zwak uitgedrukt. De president stond al van ver te wuiven. In no time werd een stuurbordje aan mijn vélo gemonteerd. Iemand vroeg tegen wanneer ik ging terug zijn want de soep moest warm geschonken worden :-) . De kaart van het parcours werd aangebracht evenals enkele gsm nummers voor-in-geval-dat...Excuses omdat de grote terril nog niet uitgepijld was werd door ondergetekende vakkundig van tafel geveegd. Forumbikers en niet-uitgepijlde-terrils zijn één pot nat gelijk Adem & Eva , Bonnie & Clyde of Spiermassa & een fatbike. Uiteindelijk kon ik vertrekken voor 53 km mtb plezier in een stralende winterzon. Het parcours werd duidelijk onder handen genomen. De zware, onderwater gelopen boerenslagen zijn verwijderd. Nu wel meer asfalt en grintwegen. 2 terrils kreeg ik onder de wielen. Hoezee ! Al die terrilzooi voor ik alleen . Ik profiteerde daar maximaal van door mijn eigen klimmen/afdalingen ineen te knutselen. Terug in de startzaal stond de soep al klaar. Evenals de 2 koffiedames die me verwelkomden met 4 dikke smakkers. Ik zie het langs hier niet direct gebeuren. De bak Leffe werd aangebracht en er werd samen met de organisatie geklonken op een succesvolle editie zondag van de chicon bike tour. Ik vrees alleen dat ze van mijn 'Google Frans' niet alles zullen begrepen hebben ;-) .
Cya
berdunnor
Mountainbiker
Berichten: 96
Lid geworden op: do 25 nov 2010 20:00
Rijdt met: Cube Ltd Comp

Re: 20.01.2019 - Faumont (Fr) - chicon bike tour

Bericht door berdunnor »

Getriggerd door het enthousiasme van bovenstaande en het feit dat mijn laatste terril alweer van eind oktober dateert, deze morgen naar Faumont afgezakt. Al bij al leuke rit met als hoogtepunt de grote terril tussen bevoorrading 1 en 2. Verrassend droog ook. Bedankt voor de tip!
Gebruikersavatar
Single Tracker
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 24 jan 2011 16:39
Rijdt met: Superior van bij Velo Timo
Contacteer:

Re: 20.01.2019 - Faumont (Fr) - chicon bike tour

Bericht door Single Tracker »

Met een 4-tal MDF'ers ook deze rit gereden. Geen toprit, maar we hebben ons wel geamuseerd op de terrils. Hier en daar ook eens van het traject afgeweken om er nog wat meer fun uit te halen.

Volgende week een echte toprit in Noord-Frankrijk: Rando Bois Des Dames in Gosnay!
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 20.01.2019 - Faumont (Fr) - chicon bike tour

Bericht door filiep72 »

Volgende week inderdaad Gosnay. 10 km single track en terrils. Wel nog eens tsjekken deze week dat het niet te veel regent. Kan wel een redelijke ploeterboel zijn na hevige regenval.
Plaats reactie