Toertochten 2018

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gino_mtb
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 13 jun 2018 20:56

Toertochten 2018

Bericht door Gino_mtb »


Mijn samenvatting van mijn fietsprestaties in 2018:


Na een paar jaar kalmpjes aan gedaan te hebben dit jaar toch weer in gang geschoten. In totaal 80 activiteiten, 95% met de mountainbike.
Dit jaar aan héél wat toertochten meegedaan. Nog even alles bekeken en is moeilijk om top5 te maken daar er toch wel enkele pareltjes bijzitten. Vandaar mijn top 10:

1) Op stip nr1: de Rit in Blaton, gewoonweg sublieme rit in prachtige streek met héél machtige singletracks. Dit is echt een rit die iedereen eens moet gereden hebben als je graag met de mtb rijdt !
2) op 2 de prachtige rit in Avelgem. Hier ook prachtige streek, héél wat hoogtemeters: 1200 op rit van 66 km. Echte toprit
3) duinenrit Koksijde: machtige singletracks in de duinen en duinenbosjes
4) Halloween/duinenrit Oostduinkerke: avond/nacht rit in de duinen en duinenbosjes
5) Poperinge XL: prachtige rit in prachtige streek met ook 1000 hm op 72 km.
6) Hertsberge: bossen van Vlaanderen rit: bijna continu in de bossen.
7) Duinenrit van Depanne van de dunekeuntjes: idem als de duineritten van Koksijde/Oostduinkerke: dit blijft prachtig en raak je nooit beu en uiteraard hebben die clubs het parcours daar mee
8 MDF-rit in Handzame: hier hebben ze de streek wat tegen maar toch slagen ze er in , mits bergen werk dat ze verzetten, om er een prachtige rit van te maken met véél offroad en tracks op privé-gebied. Deze mannen verdienen pluim.
9) Duinenrit Dehaan: hier ook héél toffe offroad-stukken in de duinen/duinenbosjes
10) MTB-rit Blandain: ook machtige rit rond en op de "berg"-flanken van de mont. St aubert in Doornik.

Er zijn uiteraard nog mooie ritten die mss ook wel in de top10 mogen staan, zoals al de ritten in het heuvelland (dikkebus,wijtschate,westouter, ...) maar die vallen , voor mij althans, iets onder de ritten die ik in de top 10 zette.

Hopelijk wordt 2019 ook een top mtb-jaar met te beginnen zondag in Snellegem :-)
Gebruikersavatar
_Knarf_
Moderator
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 16:01
Rijdt met: Ne zwarte

Re: Toertochten 2018

Bericht door _Knarf_ »

1. Blegny
2. Millman trail


En nog vele andere. Maar deze 2 steken er toch wel boven uit.
Eldi2
Mountainbiker
Berichten: 84
Lid geworden op: ma 20 mar 2017 10:28
Rijdt met: Scott Scale 970 29"

Re: Toertochten 2018

Bericht door Eldi2 »

Op de 49 toertochten die ik dit jaar heb gereden zijn dit de uitschieters:
Baudour - Blaton - Cuesmes-Mons - Koksijde - Maurage. Niet noodzakelijk in die volgorde, allemaal TOP!
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1983
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: Toertochten 2018

Bericht door filiep72 »

Leuke topic van Gino . Alleen jammer dat er zo weinig respons is. Een toprit die we nog niet kennen is toch altijd mooi meegenomen.

Ik woon in Wevelgem en doe de toertochten tot max 1 uur autorijden van bij mij thuis. Dus in West Vlaanderen, Henegouwen en de terriltochten in Noord Frankrijk.

West Vlaanderen: koksijde #1 dan Hertsberghe, Halloween nachtrit Oostduinkerke, wingene. Dit jaar de rit van MDF Handzame meepikken.

Henegouwen: Cuesmes mtb-trophy Mons #1. Daarna wordt het moeilijk. Peruwelz was top dit jaar. Quaregnon super (in de buurt van Cuesmes). Toppers waren dit jaar ongetwijfeld : Baudour,Blaton,Wiers,Dour (Les Rampes Des Hautes Pays),Bléharies,Willaupuis.

In Noord Frankrijk-net boven Rijsel- bevind zich een gebied waar vroeger aan steenkool ontginning gedaan werd. Daaruit volgden de terrils , resten van de steenkool industrie. De terrils van Mazingarbre en loos-en-goochele zijn zowaar bij de grootste van Europa. Ik zou zeggen: probeer eens zo'n Franse terriltocht. Inschrijving in een klein pittoresk dorpje. Koffie aan het onthaal. Painflutte en een drankje bij aankomst ;-) . Toppers zijn : Sallaumines, Drocourt ,Oignies,Flinez les raches (de februari rit),Beuvry, Hasnon, Rouvroy en dit jaar een nieuwtje ontdekt : Camphin-en-Carelbault.
chrisper
Moderator
Berichten: 887
Lid geworden op: di 25 sep 2012 20:01

Re: Toertochten 2018

Bericht door chrisper »

2018 door werk en verbouwingen iets minder kunnen mtben, maar....
ik heb gelukkig toch nog enkele mooie ritten kunnen meemaken
enkele al zien voorbij komen
zoals avelgem, hertsberge, poperinge
maar ook de rit in overijse heeft me heel aangenaam verrast
(was voor mij 1 die ik nog nooit gereden had)
Gebruikersavatar
dirty
Mountainbiker
Berichten: 1583
Lid geworden op: wo 27 okt 2004 19:20
Rijdt met: Isaac Baryon
Contacteer:

Re: Toertochten 2018

Bericht door dirty »

Ik bezie top organisaties op zijn geheel :
Afpijling,douches, bevoorradingen,bikewash,parcours,bewaakte fietstalling ,seingevers , eventueel geschenk of consummatieetc..
het totaalpakket dus en kom tot volgende willekeurige organisaties :
Tangissart
Maasmechelen
Bredene
De Haan
Lichtaart
Opwijk straf in berg af
Buggenhout


onze eigen tocht mag ik er ni bijzetten maar volgens de vele bikers is onze organisatie wel top volgens de vele positieve reactie elk jaar .
jari2057
Mountainbiker
Berichten: 225
Lid geworden op: zo 17 nov 2013 08:31
Rijdt met: scott scale 730

Re: Toertochten 2018

Bericht door jari2057 »

Toertocht van Ossendrecht, Opwijk overijse...
GS8630
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: do 01 nov 2018 10:22

Re: Toertochten 2018

Bericht door GS8630 »

Mijn favoriete regio is Noord-Frankrijk met o.a. schitterende VTT's te Ferques, Guînes met het prachtige "Forrest", Roc d'Opale te Calais, Hames-Boucres, Moulle enz...
In West-Vlaanderen vind ik de regio van Jabbeke t.e.m. Beernem prachtig. dit met de ritten Wingene, Hertsberghe, Jabbeke, Varsenare enz...
Indien het te nat wordt in de winter rij ik aan onze Belgische kust en dit van Adinkerke tot Oostende waar ik toch zo'n 95% van alle wegen ken.

Bij deze een beetje reclame van de toertocht te Nieuwpoort die door gaat op zaterdag 9 februari 2019 inschrijving van 8u tot 13u met ritten van 30 -45 en 55km.
Zie: " onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
spiermassa
Mountainbiker
Berichten: 1967
Lid geworden op: do 13 dec 2007 16:32
Rijdt met: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Re: Toertochten 2018

Bericht door spiermassa »

ja zoveel mooie tochten

ten eerste westvlaanderen ....uitschieters mdf ride ,jabbeke ,hertsberge
de kust....eigenlijk allemaal van de panne ,koksijde ,oostduinkerke ,nieuwpoort , bredene ,en de haan

mijn absolute favoriet is in de kempen lichtaart ook de tochten daar in de buurt
en ja niet veel verder alle brabantse wal tochten ,ossendrecht ,woensdrecht ,hogerheide ,huybergen

ja wallonie de streek tussen doornik en charleroi , blaton ,peruwelz ,wierz ,bleharie
quesmes ,quaregnon,mons,dour ,badour

ook nog wallonie tangisart,maurage

en dan frankrijk ...hasnon ,phalempin ,flinez les raches ,billy berclau ,beuvry ,douvrin.....als tmaar terrils zijn

ook niet vergeten mtb weekend mol

en zovele andere tochten
Kip
Mountainbiker
Berichten: 26
Lid geworden op: wo 26 okt 2016 13:07

Re: Toertochten 2018

Bericht door Kip »

1) Viking Raid Profondeville
2) Anduroxc Redneck Revival Andenne
3) TT Rhisnes
Plaats reactie