05.01.2019 - Lommel - VTT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
kevin405
Mountainbiker
Berichten: 24
Lid geworden op: za 27 okt 2018 16:37

Re: 5/01/2019 TT Lommel

Bericht door kevin405 »

Mooi toertochtje. Veel singletracks. Alleen heb ik de splitsing 32 - 45 niet gezien en was verrast dat ik al bij het eind zat . En ik was niet de enige
creere
Mountainbiker
Berichten: 33
Lid geworden op: za 20 okt 2018 20:18
Rijdt met: Scott Scale 925

Re: 5/01/2019 TT Lommel

Bericht door creere »

Leuk tochtje, de ondergrond lag er verrassend goed bij. Vooral de dijken boven aan het kanaal had ik vettiger verwacht. Grote duidelijke pijlen alleen die splitsing 32 - 45km was slecht aangegeven. Bevoorrading was voor mij voldoende. Veel single-tracks in de Lommelse bossen.
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: 5/01/2019 TT Lommel

Bericht door Beny »

Ben vertrokken om 13h15
De lussen voor enkel de 45 (net voor en net na de BV) waren al ontpijld :( :evil:
Nog gezocht om alsnog te sporen te kunnen volgen, maar dat lukte niet echt
Toen ik binnenreed om 15h30 was ook de afspuitstand al volledig opgeruimd

Tip:
Begin om 13h30 met ontpijlen vanaf de start en niet ergens in deel 2
Dan ben je zeker dat er achter je niemand meer zich op het parcours bevindt
Of als jullie vroeger gedaan willen hebben, zet dan de tijdsvork voor inschrijven korter
Gebruikersavatar
_Knarf_
Moderator
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 16:01
Rijdt met: Ne zwarte

Re: 5/01/2019 TT Lommel

Bericht door _Knarf_ »

creere schreef:Leuk tochtje, de ondergrond lag er verrassend goed bij. Vooral de dijken boven aan het kanaal had ik vettiger verwacht. Grote duidelijke pijlen alleen die splitsing 32 - 45km was slecht aangegeven. Bevoorrading was voor mij voldoende. Veel single-tracks in de Lommelse bossen.
Volgens mij heb ik die splitsing gemist.

Ik had 27km ofzo tot aan de bevoorrading. Na de bevoorrading maar 10 meer....
Was die splitsing na een brug toevallig ? Daar heb ik even rond gekeken omdat ik niet direct zag waar een pijltje hing. Toen zag ik aan de overkant van de straat een pijltje hangen. Dus de straat over gereden en terug de brug over onmiddellijk in de andere richting. Met nog wat volk achter mij die dat ook deden...
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbiker
Berichten: 3870
Lid geworden op: za 15 mar 2003 21:31
Rijdt met: 7x specialized/1x turner

Re: 5/01/2019 TT Lommel

Bericht door Beny »

_Knarf_ schreef:
creere schreef:Leuk tochtje, de ondergrond lag er verrassend goed bij. Vooral de dijken boven aan het kanaal had ik vettiger verwacht. Grote duidelijke pijlen alleen die splitsing 32 - 45km was slecht aangegeven. Bevoorrading was voor mij voldoende. Veel single-tracks in de Lommelse bossen.
Volgens mij heb ik die splitsing gemist.

Ik had 27km ofzo tot aan de bevoorrading. Na de bevoorrading maar 10 meer....
Was die splitsing na een brug toevallig ? Daar heb ik even rond gekeken omdat ik niet direct zag waar een pijltje hing. Toen zag ik aan de overkant van de straat een pijltje hangen. Dus de straat over gereden en terug de brug over onmiddellijk in de andere richting. Met nog wat volk achter mij die dat ook deden...
Die splitsing was toen je net onder een brug doorreed
De 45 stond aangeduid rechtdoor langs het kanaal (maar daar waren geen pijlen meer)
De kleinere afstanden moesten naar links via asfalt om dan zo over de brug het kanaal over te rijden richting finish
Gebruikersavatar
_Knarf_
Moderator
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 16:01
Rijdt met: Ne zwarte

Re: 5/01/2019 TT Lommel

Bericht door _Knarf_ »

Beny schreef:Die splitsing was toen je net onder een brug doorreed
De 45 stond aangeduid rechtdoor langs het kanaal (maar daar waren geen pijlen meer)
De kleinere afstanden moesten naar links via asfalt om dan zo over de brug het kanaal over te rijden richting finish
Dat heb ik inderdaad gemist.
Kan de organisatie volgend jaar misschien wat beter aanduiden.

Na de splitsing een bordje "U bevindt zich op de xxkm" kan altijd handig zijn.

Ofwel had ik beter moeten opletten, dat kan ook nog.
Plaats reactie