30.12.2018 - Duffel

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dickie
Mountainbiker
Berichten: 3823
Lid geworden op: di 01 feb 2005 14:44
Rijdt met: 29'er Hardtail, singlespeed en fully

30.12.2018 - Duffel

Bericht door Dickie »

Vreemd dat er hierover geen topic is begonnen, er was best een ruime opkomst.
De tocht zelf vond ik best te pruimen.
De tt begon via de voetweg langs de Haagbeek, dan volgde een leuk technischer stukje in en over het fort van Koningshooikt.
Via nogal wat veldwegen en wat bosjes in St Katelijne doemde de ravi op in een bos aan de brug langs de spoorweg, hier was zelfs een boterham verkrijgbaar met versgebakken spek. Normaal sla ik dat nooit af, maar mijn maag ging precies niet akkoord zijn. Verder de gebruikelijke koeken en Concap sportdrank.
We kregen in Walem nog de Netedijken, Spildoornvijver en de zuidkant van het fort onder de wielen.
Van andere tochten uit de streek herkende ik ook de oude spoordijk van de opgebroken L25a spoorlijn.
We passeerden een 2e keer langs de bevoorradingspost. Het off-roadgehalte werd door de organisatie zo hoog mogelijk gehouden met enkele privépassages over gemalen baksteen, weliswaar 'Feldautobahn' en dus wat saaier, maar 't was eens wat afwisseling.
De hobbelige oeverkant van de Haagbeek luidde de laatste meters in.

Met de hogedrukreiniger zag het fietsje er weer spic en span uit, veel vuiligheid hing er niet aan, het parcours lag er proper bij.

Het cafeetje zat goed vol op het einde, goed geamuseerd en zeker het onthouden waard voor de volgende editie.
Gebruikersavatar
Leto
Mountainbiker
Berichten: 289
Lid geworden op: di 01 mar 2005 21:02
Rijdt met: Speci Epic Pro & Speci Roubaix SL4

Re: 30.12.2018 - Duffel

Bericht door Leto »

Vandaag voor de 32 km gekozen ipv de 50, het waren er uiteindelijk slechts 28...Ik was erg benieuwd naar het parcours in Duffel, een streek waar ik dikwijls passeer met de racefiets maar nog nooit met de MTB. Het begin was meteen raak: recht door een weide, zuigende grond, direct in het rood... daarna naar het fort van Koningshooikt...heel knap gedaan daar, draaien, keren, klimmen, dalen, lekker technisch... dan via bosweggetjes, wandelweggetjes en weiden naar de bevoorrading, die meer dan goed was. Een lekker "boke" met spek gegeten. Daarna was het leuke eraf. Saaie, lange stukken langs de vijvers van de AWW en langs een beekje, om dan via een aardappelveld en opnieuw een weide met zuigende grond, terug aan de start te komen... Ik onthoud vooral het stuk voor de bevoorrading. Volgend jaar toch maar voor de 50km kiezen...
Gebruikersavatar
Wicked_Uncle_Ernie
Mountainbiker
Berichten: 198
Lid geworden op: do 21 sep 2006 21:33
Rijdt met: Spark & Scale

Re: 30.12.2018 - Duffel

Bericht door Wicked_Uncle_Ernie »

Zonder al te grote verwachtingen naar Duffel getrokken, maar we kregen toch een parcours met verrassend veel offroad-stukken voorgeschoteld.
Toporganisatie jongens !
Plaats reactie