30.12.2018 - Melle - Eindejaars VTT Melle

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
rogiersr
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 12 dec 2007 17:04
Rijdt met: Cube

30.12.2018 - Melle - Eindejaars VTT Melle

Bericht door rogiersr »

Dit jaar ligt ons parcours er heel goed bij. Geen modder. Slechte stroken zijn bijgewerkt. De stekelige klimmetjes zijn er nog. En het technisch stukje na de start zit er terug in. Allen welkom.
disc
Mountainbiker
Berichten: 100
Lid geworden op: vr 24 feb 2006 00:50
Rijdt met: Scott

Re: Eindejaars VTT Melle 30/12

Bericht door disc »

Is wel nog beetje vroeg om over parcours te spreken :wink:
Vorig jaar aanwezig en was toen wel redelijk 'drassig'

Bij deftig weer, zijn we er opnieuw bij.
stiletto
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: do 20 sep 2018 14:12

Re: 30.12.2018 - Melle - Eindejaars VTT Melle

Bericht door stiletto »

Is er een gpx file beschikbaar? Ik zou graag ergens onderweg inpikken.
rogiersr
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 12 dec 2007 17:04
Rijdt met: Cube

Re: 30.12.2018 - Melle - Eindejaars VTT Melle

Bericht door rogiersr »

helaas niet, het parcours is aangeduid met gele pijlen
ik kan je een beschrijving in tekst sturen als je dat wenst
Gebruikersavatar
boca
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 04 sep 2011 20:57
Rijdt met: Cannondale Scalpel

Re: 30.12.2018 - Melle - Eindejaars VTT Melle

Bericht door boca »

Ik twijfel nog tussen Gits en Melle, langswaar gaat deze tocht en hoeveel offroad gehalte heeft deze tocht?
rogiersr
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 12 dec 2007 17:04
Rijdt met: Cube

Re: 30.12.2018 - Melle - Eindejaars VTT Melle

Bericht door rogiersr »

deze tocht loopt over Gijzenzele, Oosterzele, Moortsele, Munte, Baaigem en Merelbeke.
Offroad >70 %

Licht heuvelachtig met enkele pittige klimmetjes
TpieD
Mountainbiker
Berichten: 11
Lid geworden op: di 25 jul 2017 23:36

Re: 30.12.2018 - Melle - Eindejaars VTT Melle

Bericht door TpieD »

Ik heb er een dubbel gevoel bij. Op zich een streek die zich echt leent tot mtb'en en ik vond het een zeer vriendelijke organisatie, zeker de ploeg aan fietsenparking en aan de inschrijving waren top. Het parcours zelf: bepaalde stroken vond ik toch op het randje. Wellicht was 2 bar bandendruk wat aan de hoge kant, want bepaalde stroken - zeker in de eerste helft - voelden aan als bruine zeep onder de wielen: mijn voorwiel deed maar wat. Ook de bevoorrading vond ik - rond 10.45 uur - behoorlijk magertjes. Er was nog peperkoek en koek, geen fruit, water of sportdrank. Wat ik onthoud: Ik kom graag nog eens terug als de ondergrond iets minder vettig ligt.
Gebruikersavatar
EG6
Mountainbiker
Berichten: 190
Lid geworden op: zo 04 aug 2013 18:35
Rijdt met: Cube LTD Pro 2017

Re: 30.12.2018 - Melle - Eindejaars VTT Melle

Bericht door EG6 »

Leuke stevige tocht, had deze niet zo "zwaar" geschat. Want de stukken vals plat waar de ondergrond de snelheid uit de wielen zoog kropen toch wel goed in de benen.
De twee bevoorradingen vond ik ook sumier. Maar goed, voor 3€ ...
Véél volk, aangename organisatie.
"Naar 't schijnt" lag het vorig jaar zwaarder. Enkele baggerstukken dit jaar waren niet te vermijden.
Gebruikersavatar
TimDC
Mountainbiker
Berichten: 913
Lid geworden op: do 16 dec 2004 16:56
Rijdt met: Specialized Rockhopper en een andere vuile velo

Re: 30.12.2018 - Melle - Eindejaars VTT Melle

Bericht door TimDC »

Ik vond deze tocht toch wel ok. Er wads een klein beetje modder maar toch steeds goed bereidbaar, vergeleken met de voorbije weken was dit niks. Eén bevoorrading op 47km is voor ons meer dan voldoende, voor de tweede zijn we niet gestopt. Juist spijtig dat er weer een paar verzuurde mensen wat pijlen hadden weggenomen. Ongelofelijk eigenlijk. Proficiat organisatie het was plezant.
Dirk-de-moozeduvel
Mountainbiker
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 31 dec 2017 14:51

Re: 30.12.2018 - Melle - Eindejaars VTT Melle

Bericht door Dirk-de-moozeduvel »

Zeker een mooie en genietbare tocht, alleszins de passage Munte-Baaigem. Enkel de paar tientallen meter ploetermodder langs de E40 in Wetteren moesten de organisatoren eruit gehaald hebben, dat was erover. Zeker jammer dat de pijlen op het einde zoek waren en langs alle kanten stonden te wijzen. Wie doet nu zoiets? We waren daar met tientallen MTB'ers weg en weer aan het rijden op zoek naar de aankomst. We zijn dan ook niet meer langsgereden voor afspuit/douche/après. Doodjammer voor de organisatoren. Niet opgeven, mannekes!
Plaats reactie