23.12.2018 - Asse

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
DDT-STAS
Mountainbiker
Berichten: 802
Lid geworden op: za 16 mei 2009 12:24
Rijdt met: spark 930 Green

23.12.2018 - Asse

Bericht door DDT-STAS »

Nog geen topic over deze TT :-k :-k
Is al vele jaren een vaste waarde op onze kalender :-D
Vorige jaar was dit wel een 'historische' editie... ijzel zorgde voor een spekglad parcoer toen...
Dit jaar zal het er veel beter bij liggen...met vermoedelijk hier en daar een klein plasje :^o :^o
Laatst gewijzigd door DDT-STAS op ma 17 dec 2018 21:59, 1 keer totaal gewijzigd.
E-M_mtb-er
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 05 dec 2016 07:56

Re: 18.12.2018 Asse

Bericht door E-M_mtb-er »

Deze al twee keer gereden; 50 km - maar is niet morgen de 18e; maar wel zondag 23 december 2018 dat deze tocht doorgaat; starten tss 8 en 10u30 voor 18, 32 of 50 km vanaf het voetbalterrein van Asse-Ter-Heide in de Groenstraat.
Ik vond het een leuke tocht; technische stukjes aanwezig en toch enkele honderden hm's na de 50 km.
Gebruikersavatar
DDT-STAS
Mountainbiker
Berichten: 802
Lid geworden op: za 16 mei 2009 12:24
Rijdt met: spark 930 Green

Re: 18.12.2018 Asse

Bericht door DDT-STAS »

E-M_mtb-er schreef:Deze al twee keer gereden; 50 km - maar is niet morgen de 18e; maar wel zondag 23 december 2018 dat deze tocht doorgaat; starten tss 8 en 10u30 voor 18, 32 of 50 km vanaf het voetbalterrein van Asse-Ter-Heide in de Groenstraat.
Ik vond het een leuke tocht; technische stukjes aanwezig en toch enkele honderden hm's na de 50 km.

Oeps...was wat rap geweest met intikken #-o #-o
Gebruikersavatar
dirty
Mountainbiker
Berichten: 1585
Lid geworden op: wo 27 okt 2004 19:20
Rijdt met: Isaac Baryon
Contacteer:

Re: 23.12.2018 Asse

Bericht door dirty »

Het zal een vettig plakkerige tocht worden daar met de voorspelde regen , let wel op voor de gevaarlijke afdalingen met de vele uitgesleten greppels in de streek rond Asse , ik heb er al kennis mee gemaakt met de tocht van Opwijk die er ook vele tracks aandoet .
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 23.12.2018 - Asse

Bericht door filiep72 »

Asse ? Ben wel benieuwd. Komende vanuit West Vlaanderen is het toch al een eindje rijden. Een handvol hoogtemeters heb ik al begrepen. Modder is niet echt een probleem zolang het doenbaar is. Voor aan aanslag op mijn materiaal rij ik zover niet. Hoe zit het dus met de ondergrond? Volgt er zaterdag nog een update?
E-M_mtb-er
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 05 dec 2016 07:56

Re: 23.12.2018 - Asse

Bericht door E-M_mtb-er »

filiep72 schreef:Asse ? Ben wel benieuwd. Komende vanuit West Vlaanderen is het toch al een eindje rijden. Een handvol hoogtemeters heb ik al begrepen. Modder is niet echt een probleem zolang het doenbaar is. Voor aan aanslag op mijn materiaal rij ik zover niet. Hoe zit het dus met de ondergrond? Volgt er zaterdag nog een update?
Momenteel "giet" het water; de ondergrond bij de tocht in Asse is grotendeels zware, vette grond.
Na de regenhoeveelheden van de laatste dagen zal het overal wel zwaar liggen als je offroad gaat rijden.
Bij mijn laatste deelname waren de beginkilometers over wat zanderige landwegen; o.a. door een bos met een nijdig klimmetje waar het nu zoeken zal zijn om rijdend boven te komen en als je de steenweg Aalst-Brussel bent overgestoken richting Asbeek verandert de ondergrond in zwaarder en klevend.
Zoals Dirty signaleert zijn er op enkele plaatsen uitgespoelde of gespitte afwateringsgeulen; enkele keren dwars over het rijpad en soms in de rijrichting mee waarvoor je moet opletten.
Toch een leuke tocht met variatie en lastigheidsgraad.
Misschien volgt er zaterdag nog nieuws via de organiserende Asbikers zelf ?
Gebruikersavatar
Den Bees
Mountainbiker
Berichten: 776
Lid geworden op: ma 09 apr 2012 09:49
Rijdt met: Nen Trek
Contacteer:

Re: 23.12.2018 - Asse

Bericht door Den Bees »

E-M_mtb-er schreef:
filiep72 schreef:Asse ? Ben wel benieuwd. Komende vanuit West Vlaanderen is het toch al een eindje rijden. Een handvol hoogtemeters heb ik al begrepen. Modder is niet echt een probleem zolang het doenbaar is. Voor aan aanslag op mijn materiaal rij ik zover niet. Hoe zit het dus met de ondergrond? Volgt er zaterdag nog een update?
Momenteel "giet" het water; de ondergrond bij de tocht in Asse is grotendeels zware, vette grond.
Na de regenhoeveelheden van de laatste dagen zal het overal wel zwaar liggen als je offroad gaat rijden.
Bij mijn laatste deelname waren de beginkilometers over wat zanderige landwegen; o.a. door een bos met een nijdig klimmetje waar het nu zoeken zal zijn om rijdend boven te komen en als je de steenweg Aalst-Brussel bent overgestoken richting Asbeek verandert de ondergrond in zwaarder en klevend.
Zoals Dirty signaleert zijn er op enkele plaatsen uitgespoelde of gespitte afwateringsgeulen; enkele keren dwars over het rijpad en soms in de rijrichting mee waarvoor je moet opletten.
Toch een leuke tocht met variatie en lastigheidsgraad.
Misschien volgt er zaterdag nog nieuws via de organiserende Asbikers zelf ?
Daar vrees ik voor , vermits dat ze nog tot heden niets van hun niet laten horen :-? :(
Gebruikersavatar
Schoupabiker
Mountainbiker
Berichten: 316
Lid geworden op: zo 07 jan 2007 00:24
Rijdt met: Klein Pulse Pro en Cannondale Scalpel 68, Cannondale Rize en Cannondale Scalpel SE - MSC Zion Tandem

Re: 23.12.2018 - Asse

Bericht door Schoupabiker »

Vrees hier ook voor vele moeilijk of zelfs onbereidbare stukken. Het heeft vandaag stevig kunnen drogen ... maar vrees dat dat onvoldoende zal zijn. Ga geen te grote risico’s nemen voor het materiaal.
Succes aan de beiren
Gebruikersavatar
drummer
Mountainbiker
Berichten: 38
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:34
Rijdt met: titanium steentjesfiets

Re: 23.12.2018 - Asse

Bericht door drummer »

Jammer van de aanhoudende regen want het parcours lag er aanvankelijk verrassend goed bij.
Na verloop van tijd kreeg het terug het uitzicht dat we in de regio bij slecht weer gewoon zijn 8-[
Het bleef mits een goede winterband over al te doen, zelfs de stukjes met de sleuven. Mij dunkt waren er wel een paar zware stroken uitgehaald tov van vorige edities. We kunnen met een gerust geweten naar de feesttafel.
Gebruikersavatar
DDT-STAS
Mountainbiker
Berichten: 802
Lid geworden op: za 16 mei 2009 12:24
Rijdt met: spark 930 Green

Re: 23.12.2018 - Asse

Bericht door DDT-STAS »

Ook wij vonden het al-bij-al beter dan verwacht :-D
25km droog gereden en dan 20km in de regen, die op geen enkel moment heeft gestoord.
Tot de volgende!
Plaats reactie