09.12.2018 - Kluisbergen - TT door de Vlaamse Ardennen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
aj kwak
Mountainbiker
Berichten: 661
Lid geworden op: do 17 apr 2003 20:07
Rijdt met: funnybikers.be - chronorace.be - eventit.be

09.12.2018 - Kluisbergen - TT door de Vlaamse Ardennen

Bericht door aj kwak »

Op zondag 9 december gaan de Funny Bikers hun 29ste editie van de toertocht door de vlaamse ardennen te organiseren. De voorbije 26edities werd deze tocht op de 3e zondag van januari georganiseerd.

Dit jaar bieden we een
Mountainbike : 25km, 45km en 55km aan met respectievelijk 400, 850 en 1000 hoogtemeters.
Cyclo : 52km
Volledig nieuw parcours.


Lokatie
Sport -en recreatieoord “Kluisbos" - Poletsestraat 59, 9690 Kluisbergen

Inschrijven
Toertochten : Vanaf 8u00 tot 10u30 - Starten vanaf 8u30 tot uiterlijk 11u00 - Kids: Inschrijving 9u00 - Vertrek: 9u30

Bevoorradingen
1 voor de kids
1 voor de 25 km mtb
2 voor de 45 km mtb
3 voor de 55 km mtb
2 voor de 52 km cyclo

Parkings et fietsstalling
Ruime parking in de buurt van het recreatieoord, gelieve de aanwijzingen te volgen van de stewards.
Gratis bewaakte fietsstalling! vlakbij de inschrijvingszone; ATTENTIE: gesloten om 15u.00


Veiligheid, technische -en medische assistentie
Naar jaarlijkse gewoonte en zeer gewaardeerd door de deelnemers zijn de vele seingevers op het parcours die zorgen voor een veilige oversteek op diverse gevaarlijke passages.
Technische assistentie aan de bevoorradingen door de professionele mensen van Shimano en mobiel op het parcours via het noodnummer.
Medische permanentie in de aankomstzone en op het parcours te bereiken via het noodnummer.

Deelnameprijs:
- 5 euro voor leden van de volgende federaties WBV, FCWB, VWB & VBR voor de Toertocht
- Deelnemers die geen lid zijn van bovengenoemde federaties betalen €2,00 extra voor een dagvergunning-dagverzekering van Wielerbond Vlaanderen
- Kids : Gratis
Prijs...inclusief pasta bij de aankomst...

Alle andere info : http://www.funnybikers.be/" onclick="window.open(this.href);return false;

Facebook event : " onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door aj kwak op do 06 dec 2018 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
EG6
Mountainbiker
Berichten: 190
Lid geworden op: zo 04 aug 2013 18:35
Rijdt met: Cube LTD Pro 2017

Re: 09.12.2017 - Kluisbergen - TT door de Vlaamse Ardennen

Bericht door EG6 »

aj kwak schreef:De voorbije 26edities werd deze tocht op de 3e zondag van januari georganiseerd.
Dit is toch de tocht die al minstens 2 jaar (voor zolang ik het weet) doorgaat in "dit weekend" in December? :-k

In ieder geval: Ik kijk er naar uit!

PS: Datum klopt niet in je titel ;).
sam2300
Mountainbiker
Berichten: 639
Lid geworden op: ma 15 okt 2012 16:31
Rijdt met: Granville evo

Re: 09.12.2017 - Kluisbergen - TT door de Vlaamse Ardennen

Bericht door sam2300 »

Kan de ondergrond moeilijk inschatten... Ik verschiet in de zomer namelijk vaak hoe vettig het nog ligt in de Vlaamse Ardennen terwijl het in het Waasland reeds kurkdroog ligt. Anderszijds spreken de HM mij wel aan. :-)
Gebruikersavatar
EG6
Mountainbiker
Berichten: 190
Lid geworden op: zo 04 aug 2013 18:35
Rijdt met: Cube LTD Pro 2017

Re: 09.12.2017 - Kluisbergen - TT door de Vlaamse Ardennen

Bericht door EG6 »

sam2300 schreef:Kan de ondergrond moeilijk inschatten... Ik verschiet in de zomer namelijk vaak hoe vettig het nog ligt in de Vlaamse Ardennen terwijl het in het Waasland reeds kurkdroog ligt. Anderszijds spreken de HM mij wel aan. :-)
Ik zou met de voorspelde regenval en de regen van de afgelopen 2 weken niet hopen dat het er al te goed bij zal liggen op de gevoelige plaatsen. Maar ook geen kleibaggertoestanden zoals je dat in de polders wel hebt. Ik ga het er in ieder geval niet voor laten.
Gebruikersavatar
aj kwak
Mountainbiker
Berichten: 661
Lid geworden op: do 17 apr 2003 20:07
Rijdt met: funnybikers.be - chronorace.be - eventit.be

Re: 09.12.2017 - Kluisbergen - TT door de Vlaamse Ardennen

Bericht door aj kwak »

EG6 schreef:
sam2300 schreef:Kan de ondergrond moeilijk inschatten... Ik verschiet in de zomer namelijk vaak hoe vettig het nog ligt in de Vlaamse Ardennen terwijl het in het Waasland reeds kurkdroog ligt. Anderszijds spreken de HM mij wel aan. :-)
Ik zou met de voorspelde regenval en de regen van de afgelopen 2 weken niet hopen dat het er al te goed bij zal liggen op de gevoelige plaatsen. Maar ook geen kleibaggertoestanden zoals je dat in de polders wel hebt. Ik ga het er in ieder geval niet voor laten.
De laatste jaren wordt altijd verkozen om liever een stukje meer asfalt dan een baggerstuk id tocht te steken. De hoogtemeters maken het veelal al pittig genoeg.
carlton
Mountainbiker
Berichten: 15
Lid geworden op: di 17 jan 2006 18:47
Rijdt met: sportivo sram x-0 fox80 rlt mavic crossmax xl

Re: 09.12.2018 - Kluisbergen - TT door de Vlaamse Ardennen

Bericht door carlton »

Heel mooie tocht!
Perfecte organisatie.
Enkel verwarring bij de 45km, opeens geen bordjes meer te zien, behalve van 35 en 55?
Hoe komt het?
goosst
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 23 nov 2018 23:58

Re: 09.12.2018 - Kluisbergen - TT door de Vlaamse Ardennen

Bericht door goosst »

overtreft met gemak de golazo's van deze wereld voor een fractie van de prijs =D>
Jacqué
Mountainbiker
Berichten: 67
Lid geworden op: ma 19 jun 2017 12:37

Re: 09.12.2018 - Kluisbergen - TT door de Vlaamse Ardennen

Bericht door Jacqué »

vermakelijk tochtje inderdaad!

het parcours is goed aangepast aan de tijd van het jaar! zwaar, maar bijna nooit baggeren. soms wat meer straat maar in deze periode maal ik daar niet om. ondanks de wat gure omstandigheden heb ik ervan genoten. 3 bevoorradingen op de 55km,(+-1100 hm), goede afspuitstand, pasta aan de aankomst, zéér veel signaleurs, top!

bedankt & tot volgend jaar!
Plaats reactie