09.12.2018 - Wouw - ATB toertocht Wouw (NL)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
RTC De Molenrijders
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 15:45
Rijdt met: Giant

09.12.2018 - Wouw - ATB toertocht Wouw (NL)

Bericht door RTC De Molenrijders »

ATB toertocht Wouw op zondag 09-12-2018

Op zondag 09 december gaat de 10e editie van start van de Wouwse ATB toertocht. Deze tocht bestaat uit 4 verschillende afstanden dus er is voor iedere deelnemer een afstand die hem schikt.
De afstanden zijn 20, 34, 50 en 62 km.
De start is vanaf 08.30 uur t/m 10.00 uur. De deelnemers van de 62 km kunnen starten tot ca. 09.30 uur want de splitsing van de 50 / 62 km, na zo’n 21 km in het parcours, wordt om 11.00 uur gesloten en dan kunt u alleen nog de 50 km rijden.
De route leidt u via de mooie paden en single tracks van de bosgebieden van Bergen op Zoom en Wouwse Plantage.
De 20 km is met name bedoeld over onze jeugdige deelnemers maar ook beginners kunnen hier uiteraard aan deelnemen.
De tweede en derde afstand bedragen 34 en 50 km en is voor de meer gevorderden. De vierde afstand is 62 km en is voor de echte diehards.
In de route bevinden zich diverse hellingen met een totaal van zo’n 225 hoogte meters over de gehele route.
Al na zo’n 5 kilometer dient er al een fikse helling beklommen te worden op één van de hoogste heuvels van de Zuid Westhoek nl. de vuilstortplaats van Attero “Kragge 2”. Verder worden o.a. de mooie bosgebieden aangedaan van Zoomland, Boslust, Zurenhoek, Wouwse Plantage en de Heide.
Ook dit jaar is weer landgoed Lievensberg en de Kragge 1 (Vlindertuin) opgenomen in de route met de nodige hoogtemeters.
Voor de 20 en 34 km is er onderweg één pauze ingelast waar de deelnemers wat te drinken en eten krijgen aangeboden. Voor de 50 en 62 km zijn er zelfs twee pauzes.
Na de tocht kunt u uw fiets laten afspuiten bij onze professionele wasplaats Carwash De Donken en krijgt u nog een lekkere kop soep aangeboden bij Café Zalen Donkenhof in Wouw.
Tevens is er dit jaar ook weer een bewaakte fietsenstalling bij terugkomst tot en met 15.00 uur.
Voor nog meer informatie kunt u terecht op onze website
http://www.de-molenrijders.nl" onclick="window.open(this.href);return false;"
Marcus3
Mountainbiker
Berichten: 217
Lid geworden op: za 05 jan 2013 22:00

Re: 09-12-2018 / Wouw / ATB toertocht Wouw (NL)

Bericht door Marcus3 »

Voor meer informatie op onze website? Ik zie juist geen informatie, behalve dan dit promofilmpje. Maar bon, je hebt voldoende info gegeven. Deze nog nooit gereden maar naar 't schijnt een lange aanloop naar de bossen van de Brabantse Wal? Verloopt dit via de baan of veldwegen?
BenGuy
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 02 dec 2018 17:08

Re: 09-12-2018 / Wouw / ATB toertocht Wouw (NL)

Bericht door BenGuy »

Ga voor de eerste keer in Wouw zelf meefietsen/starten... Een nieuwe een start en mountainbike, wat mijn enthousiasme weer op niveau kan gaan brengen. :-D Ze zullen me daar nog wel kennen, denk ik.. Ben benieuwd?
Laatst gewijzigd door BenGuy op zo 02 dec 2018 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
RTC De Molenrijders
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 15:45
Rijdt met: Giant

Re: 09-12-2018 / Wouw / ATB toertocht Wouw (NL)

Bericht door RTC De Molenrijders »

Marcus3 schreef:Voor meer informatie op onze website? Ik zie juist geen informatie, behalve dan dit promofilmpje. Maar bon, je hebt voldoende info gegeven. Deze nog nooit gereden maar naar 't schijnt een lange aanloop naar de bossen van de Brabantse Wal? Verloopt dit via de baan of veldwegen?
De aanloop tot Kragge 2 met een paar fikse beklimmingen is ca. 3km waarvan ca. 1 km. verharde weg.
Gebruikersavatar
spiermassa
Mountainbiker
Berichten: 1967
Lid geworden op: do 13 dec 2007 16:32
Rijdt met: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Re: 09-12-2018 / Wouw / ATB toertocht Wouw (NL)

Bericht door spiermassa »

Marcus3 schreef:Voor meer informatie op onze website? Ik zie juist geen informatie, behalve dan dit promofilmpje. Maar bon, je hebt voldoende info gegeven. Deze nog nooit gereden maar naar 't schijnt een lange aanloop naar de bossen van de Brabantse Wal? Verloopt dit via de baan of veldwegen?
deze ooit nog gereden.......denk niet dat ze tot de brabantse wal gaan......wel gelijkaardig parcour
Gebruikersavatar
spiermassa
Mountainbiker
Berichten: 1967
Lid geworden op: do 13 dec 2007 16:32
Rijdt met: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Re: 09-12-2018 / Wouw / ATB toertocht Wouw (NL)

Bericht door spiermassa »

aaaa in 2015 gereden

" onclick="window.open(this.href);return false;

" onclick="window.open(this.href);return false;
Marcus3
Mountainbiker
Berichten: 217
Lid geworden op: za 05 jan 2013 22:00

Re: 09-12-2018 / Wouw / ATB toertocht Wouw (NL)

Bericht door Marcus3 »

spiermassa schreef:
Marcus3 schreef:Voor meer informatie op onze website? Ik zie juist geen informatie, behalve dan dit promofilmpje. Maar bon, je hebt voldoende info gegeven. Deze nog nooit gereden maar naar 't schijnt een lange aanloop naar de bossen van de Brabantse Wal? Verloopt dit via de baan of veldwegen?
deze ooit nog gereden.......denk niet dat ze tot de brabantse wal gaan......wel gelijkaardig parcour
tuurlijk doen ze de Brabantse Wal aan, van het moment dat je op de Kragge bent, zit je aan de oostrand van de Brabantse Wal
bert v
Mountainbiker
Berichten: 46
Lid geworden op: do 01 sep 2011 23:52
Rijdt met: scott scale 50

Re: 09-12-2018 / Wouw / ATB toertocht Wouw (NL)

Bericht door bert v »

Kzou deze vtt ook willen trappen maar twijfel nog wegens geen douche mogelijkheid.
Indien ik niet weer proper aan de start kom maak ik daar toch graag gebruik van om te kunnen douchen.
Ik verwacht voor het weekend toch een matig slijkerig parcour denk...
RTC De Molenrijders
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 17 okt 2010 15:45
Rijdt met: Giant

Re: 09-12-2018 / Wouw / ATB toertocht Wouw (NL)

Bericht door RTC De Molenrijders »

BenGuy schreef:Ga voor de eerste keer in Wouw zelf meefietsen/starten... Een nieuwe een start en mountainbike, wat mijn enthousiasme weer op niveau kan gaan brengen. :-D Ze zullen me daar nog wel kennen, denk ik.. Ben benieuwd?
Natuurlijk kennen wij jou nog Guy. Hoe kunnen we jou nou vergeten =D>
BenGuy
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 02 dec 2018 17:08

Re: 09-12-2018 / Wouw / ATB toertocht Wouw (NL)

Bericht door BenGuy »

RTC De Molenrijders schreef:
BenGuy schreef:Ga voor de eerste keer in Wouw zelf meefietsen/starten... Een nieuwe een start en mountainbike, wat mijn enthousiasme weer op niveau kan gaan brengen. :-D Ze zullen me daar nog wel kennen, denk ik.. Ben benieuwd?
Natuurlijk kennen wij jou nog Guy. Hoe kunnen we jou nou vergeten =D>
:oops: Gelukkig.. Tot zondag! :wink:
Plaats reactie