09.12.2018 - Vossem - 14e MTB Classic

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
slijkridder
Mountainbiker
Berichten: 224
Lid geworden op: do 19 jun 2014 15:37

Re: 09.12.2018 - Vossem - 14e MTB Classic

Bericht door slijkridder »

Was in sombeke ook zo...geen baggerstroken zeiden ze... k zag de kleur van mijne velo niemeer!
Gebruikersavatar
jo63
Mountainbiker
Berichten: 87
Lid geworden op: ma 18 jan 2010 23:08
Rijdt met: Specialized Epic Comp Carbon

Re: 09.12.2018 - Vossem - 14e MTB Classic

Bericht door jo63 »

Dat het hier en daar wat vettig zou zijn was te verwachten na de regen van afgelopen dagen.
Op de rit zelf was er al bij al weinig regen en dat is wel het belangrijkste.
Leuk de talrijke bewaakte oversteekplaatsen.
Gebruikersavatar
DDT-STAS
Mountainbiker
Berichten: 799
Lid geworden op: za 16 mei 2009 12:24
Rijdt met: spark 930 Green

Re: 09.12.2018 - Vossem - 14e MTB Classic

Bericht door DDT-STAS »

We hadden, gezien de omstandigheden, gekozen voor de 45km.
buiten wat nattigheid zijn we toch moe maar voldaan binnengekomen.
Zeker dank aan deze prima organisatie =D> =D>
Denk wel dat de voorzitter zijn haar kan behouden...jullie verdienen zeker meer dan 1000 deelnemers maar de weersomstandigheden hebben er anders over beslist...
pcrispey
Mountainbiker
Berichten: 195
Lid geworden op: vr 28 dec 2007 20:31
Rijdt met: Canyon

Re: 09.12.2018 - Vossem - 14e MTB Classic

Bericht door pcrispey »

Gisteren voor de 60 km gekozen.

Prachtige tocht met super dubbele bevoorrading. Die eerste lus van de 60 km net na de bevoorrading is een prachtig stukje MTB landschap.
De staat van het parcours veranderd natuurlijk erg als het zo regent de nacht ervoor en tijdens de tocht daar kan je weinig aan doen of je moet veel verharde stukken weg in je parcours steken. Echte bagger stroken ben ik wel niet tegen gekomen wel overal vettig uiteraard. Gelukig was er een goeie afspuitstand na de rit.
Voor mij waren de eigen pijltjes die men gebruikt toch wel een minpunt. Deze zijn redelijk klein en je ziet pas in laatste instantie naar waar het pijltje wijst. Het is makkelijker als je wekelijks de VWB pijltjes kunt volgen. Ook een extra puntje is na iedere splitsing nog eens een bordje te zetten met de afstand waarop je je bevind. Ik had 2 maal iemand bij me die op een verkeerd parcours zat.
TimJrs
Mountainbiker
Berichten: 74
Lid geworden op: ma 05 feb 2018 12:46
Rijdt met: Trek Superfly 7, Trek Supercaliber 9.8 XT

Re: 09.12.2018 - Vossem - 14e MTB Classic

Bericht door TimJrs »

Ben bij de laatsten om 10.30 vertrokken en doorweekt binnengekomen. De overvloedige regen maakte het parcours inderdaad een stuk zwaarder, maar hier kan je als organisator niets aan doen. Sommige afdalingen vond ik vrij gevaarlijk, je had soms het gevoel dat je door een beek moest waden.
De deelnemers en hun fietsen zagen er aan de afspuitstand spectaculair uit, maar heb niets dan tevreden gezichten gezien.
Organisatie was top, graag tot volgend jaar.
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: 09.12.2018 - Vossem - 14e MTB Classic

Bericht door spaghetti_2 »

Zaterdag was het droog en stond er heel de dag een haardroger van 5 bft op het parcours. Niet om te zeggen dat er zaterdag geen modder op het parcours zou gelegen hebben, maar het was effectief wel redelijk droog. Vanaf zaterdag avond is het dan hard beginnen regenen in het Leuvense, tja..
Gebruikersavatar
Voervallei Voske
Mountainbiker
Berichten: 139
Lid geworden op: vr 11 nov 2005 15:31
Rijdt met: Thompson Athena

Re: 09.12.2018 - Vossem - 14e MTB Classic

Bericht door Voervallei Voske »

Allereerst bedankt aan de bijna 700 deelnemers die gisteren kwamen opdagen. De weergoden waren ons wederom niet goedgezind.
Onze feedback over het parcours de dag ervoor was oprecht, maar zaterdagnacht en zondagochtend zijn de hemelsluizen echt opengetrokken. Het parcours beter voorstellen dan het was, daarmee zouden we enkel in onze eigen voeten schieten.
We gaan de hoofden bij elkaar steken om te kijken wat we aan de zichtbaarheid van de pijltjes kunnen doen

Voor de rest wil ik elke vrijwilliger bedanken die gisteren alles draaiende hielden =D> .

De foto's zullen in de loop van de komende dagen online staan https://www.voervalleivossem.be/copy-of ... assic-2016.

Groeten,

Voervallei Vossem
Gebruikersavatar
Voervallei Voske
Mountainbiker
Berichten: 139
Lid geworden op: vr 11 nov 2005 15:31
Rijdt met: Thompson Athena

Re: 09.12.2018 - Vossem - 14e MTB Classic

Bericht door Voervallei Voske »

De foto's en het werk van de drone staan online https://www.voervalleivossem.be/.

Tot de volgende

Groeten,

Voervallei Vossem
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Re: 09.12.2018 - Vossem - 14e MTB Classic

Bericht door roger »

Allemaal blije gezichten ondanks het weer :-D
pcrispey
Mountainbiker
Berichten: 195
Lid geworden op: vr 28 dec 2007 20:31
Rijdt met: Canyon

Re: 09.12.2018 - Vossem - 14e MTB Classic

Bericht door pcrispey »

De 2019 versie staat al in mijn agenda !
Plaats reactie