09.12.2018 - Vossem - 14e MTB Classic

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Voervallei Voske
Mountainbiker
Berichten: 139
Lid geworden op: vr 11 nov 2005 15:31
Rijdt met: Thompson Athena

09.12.2018 - Vossem - 14e MTB Classic

Bericht door Voervallei Voske »

Op 9 december wordt onze 14de Vossem MTB Classic gehouden. We hebben het parcours licht gewijzigd en aan twee afstanden wat meer kilometers gebreid (45km met 748 hoogtemeters en 60km met 1019 hoogtemeters). Verder kunnen onze fotografen nog uitpakken met luchtbeelden (drone). De andere punten volgen het beproefde recept van de vorige jaren.
Start:
Gemeentelijke Sporthal Vossem
Dorpstraat 38
3080 Vossem (Tervuren)
Afstanden:
30km – 45km – 60km
Inschrijvingen:
8u tot 10u30 en voor de 60km tot 9u30
Inschrijvingsgeld:
Licentiehouders 30 en 45 km: 4€, voor de 60 km: 5€
Niet- Licentiehouders 30 en 45 km: 5€, voor de 60 km: 6€
Verder…
Bewaakte fietsstalling, kleedkamers, douches, afspuitstand, EHBO-stand, fietshersteldienst en andere bijstand onderweg
Uitgebreide informatie ( plannen van het parcours + gps-download, hoogtemeters, redenen om zeker af te komen…) vinden jullie op onze website https://www.voervalleivossem.be

Groeten,

Voervallei Voske
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: 9.12.2018 Vossem 14de MTB Classic

Bericht door Free_ltd »

Ik zie dat mijn vrouw 'voorlopig' niets ingepland heeft die dag en dus is de kans groot dat we af komen tenzij het pijpenstelen regent. Normaal komen we tot aan de start, dan de 30km en terug naar huis.

Was dat deze TT waar het vorig jaar zo begon te sneeuwen? Want toen hebben we bij de bevoorrading in Huldenberg moeten afhaken. Geen mogelijkheid tot opwarmen en de handschoenen waren zeiknat en mijn handen zo klam dat ik zelfs geen droge handschoenen meer aan kreeg :lol:
Laatst gewijzigd door Free_ltd op ma 03 dec 2018 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Voervallei Voske
Mountainbiker
Berichten: 139
Lid geworden op: vr 11 nov 2005 15:31
Rijdt met: Thompson Athena

Re: 9.12.2018 Vossem 14de MTB Classic

Bericht door Voervallei Voske »

Op het weerbericht voor volgende week zondag kunnen we nog niet voortgaan. Vorig jaar gaven ze ook opklaringen maar koud weer en uiteindelijk belandden we in een sneeuwstorm 8) .
Afwachten dus.

Groeten,

Voervallei Vossem
creere
Mountainbiker
Berichten: 33
Lid geworden op: za 20 okt 2018 20:18
Rijdt met: Scott Scale 925

Re: 9.12.2018 Vossem 14de MTB Classic

Bericht door creere »

Wat mag je verwachten van het parcours (45km), veel single-tracks? Is deze tocht een verre verplaatsing waard aangezien ik meer dan 1 uur met de auto moet rijden? (enkele reis)
Gebruikersavatar
DDT-STAS
Mountainbiker
Berichten: 802
Lid geworden op: za 16 mei 2009 12:24
Rijdt met: spark 930 Green

Re: 9.12.2018 Vossem 14de MTB Classic

Bericht door DDT-STAS »

@ Creere
Topic van vorig jaar : viewtopic.php?f=2&t=144720&start=30" onclick="window.open(this.href);return false;
Was een 'historische' editie....

Naar mijn gevoel is het de verplaatsing meer dan waard. Prachtige streek om te MTB-en met de nodige htms en pittige afdalingen...
en...zo koud als vorig jaar zal het wel niet worden
Wij staan hier (terug) a d start.
Gebruikersavatar
Voervallei Voske
Mountainbiker
Berichten: 139
Lid geworden op: vr 11 nov 2005 15:31
Rijdt met: Thompson Athena

Re: 9.12.2018 Vossem 14de MTB Classic

Bericht door Voervallei Voske »

creere schreef:Wat mag je verwachten van het parcours (45km), veel single-tracks? Is deze tocht een verre verplaatsing waard aangezien ik meer dan 1 uur met de auto moet rijden? (enkele reis)
Het parcours bevat van alles; singletracks, veldwegen, holle wegen, kasseien en verharde verbindingsstukken. Die laatste proberen we te vermijden natuurlijk maar soms lukt dat niet.

De streek is wel de moeite. We blijven eerst dicht bij het Zoniënwoud en steken dan door naar Overijse . Daar duiken we een stukje het Waals Gewest binnen om dan terug te keren via Huldenberg (bevoorrading), Neerijse, Leefdaal en uiteindelijk Vossem.

Ik denk dus dat dat een verre verplaatsing waard is, ook al omdat we na jaren ervaring en finetunen toch een verzorgde organisatie kunnen brengen.

We hopen dat we u zondag kunnen verwelkomen.

Groeten,

Voervallei Vossem
creere
Mountainbiker
Berichten: 33
Lid geworden op: za 20 okt 2018 20:18
Rijdt met: Scott Scale 925

Re: 9.12.2018 Vossem 14de MTB Classic

Bericht door creere »

Even afwachten wat het weer gaat doen. Komt er zaterdag nog een update over het parcours? Hopelijk zijn de weergoden ons goedgezind en dan kom ik zeker af. :-D
Gebruikersavatar
Voervallei Voske
Mountainbiker
Berichten: 139
Lid geworden op: vr 11 nov 2005 15:31
Rijdt met: Thompson Athena

Re: 9.12.2018 Vossem 14de MTB Classic

Bericht door Voervallei Voske »

creere schreef:Even afwachten wat het weer gaat doen. Komt er zaterdag nog een update over het parcours? Hopelijk zijn de weergoden ons goedgezind en dan kom ik zeker af. :-D
Jawel, zaterdag geven de mensen ,die de tochten afpijlen, een laatste update over de staat van het parcours.
Ook al geven ze deze week nog veel regen, verwacht ik dat het parcours goed berijdbaar gaat zijn.
Moesten er problemen opduiken zullen we dat tegen zondagmorgen wel opgelost krijgen.

Groeten,

Voervallei Vossem
Free_ltd
Mountainbiker
Berichten: 1588
Lid geworden op: za 28 nov 2015 18:49
Rijdt met: Niner RKT 9 RDO ‘18

Re: 9.12.2018 Vossem 14de MTB Classic

Bericht door Free_ltd »

Ik ga duimen voor 'geen' sneeuw :lol:

Moet het nog overleggen hier, maar ik ben sowizo al van plan om hem te rijden. Nu de rest nog vragen.
Gebruikersavatar
Voervallei Voske
Mountainbiker
Berichten: 139
Lid geworden op: vr 11 nov 2005 15:31
Rijdt met: Thompson Athena

Re: 9.12.2018 Vossem 14de MTB Classic

Bericht door Voervallei Voske »

Hier nog wat gedetailleerde info over onze tocht samen met beeldverslagen van onze vorige edities.
https://www.voervalleivossem.be/waarom-deelnemen
Plaats reactie