01.12.2016 - St-Joris-Beernem - 26e VTT De Latteklievers

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
mrdepo
Mountainbiker
Berichten: 270
Lid geworden op: wo 19 okt 2016 18:43

Re: 01.12.2016 - St-Joris-Beernem - 26e VTT De Latteklievers

Bericht door mrdepo »

lattespletter schreef:Hoi Bikers,
Vandaag alle lussen gesloten en de volledige toer uitgepijld. Vandaag nog een kleine wijziging moeten aanbrengen aangezien we een dreef met op het einde een kleine weidedoorsteek niet kunnen gebruiken omdat de runderen nog niet op stal staan. Daardoor een klein beetje extra asfalt in het begin van de toer.
Wegens de veranderingen in de omloop zijn de afstanden ook veranderd: keuze uit 32-38-48 km.
Wie na de middag rijdt is de omloop een 2-tal km korter. Het bosje van de scouts is na de middag niet meer te gebruiken.
En zoals ik al verschillende jaren opmerk, doseren is de boodschap want ik denk dat in de laatste bossen meerdere mannetjes met hamers zich verschuilen tussen de bomen.
Onze voorbereiding zit erop, de rest is aan jullie. Morgen staat een team van 30 mensen klaar om jullie een sportieve dag aan te bieden.

Nog één ding moet van mijn hart: vandaag toch weer een vijftal onnozelaars tegen gekomen op de bike in de privé-domeinen, waar nochtans aan de ingangen een bord hangt dat het privé is en enkel open op 1 december. Door deze mensen (en ook GPS-rijders na de tt) worden de problemen met misnoegde eigenaars steeds groter met als gevolg dat we binnenkort misschien weer enkele privé-passages gaan verliezen. Het lijkt een plaag te worden die niet te stoppen is.
Doe zo verder gasten en binnenkort kunnen we nog enkel vaste routes fietsen.

Salu and see you on saterday
Hallo,

Dit blijkt inderdaad een steeds verergende plaag te worden. Bij ons was er zelfs een poort opengemaakt en niet meer dichtgedaan bij onze controlerit om 07.00u.
Die cowboys maken zich nog dik ook als je ze erop wijst.

Mvg Jürgen
Gebruikersavatar
Dace93
Mountainbiker
Berichten: 248
Lid geworden op: zo 06 aug 2017 20:44
Rijdt met: CUBE LTD SL 2x blackline 2017

Re: 01.12.2016 - St-Joris-Beernem - 26e VTT De Latteklievers

Bericht door Dace93 »

Inderdaad, veel asfalt in het begin. Daar mochten voor mij ook iets meer pijlen gehangen hebben ter bevestiging.
Ik ben van de streek en weet hier quasi alles wel liggen, maar voor mensen die het hier niet zo goed kennen is het mss wat verwarrend.

Bepijling was verder wel ok, behalve om omhoog te rijden aan de singletrack langs de vaart. Daar stond pijl in de bocht om naar boven op te draaien.
Ik ben voorbij gereden en heb gewoon het stuk afgemaakt en langs de baan teruggekeerd om zo weer op het parcours te komen :wink:.

Rest was allemaal in orde. Ik was enkel geen fan van de oliesmaak in de sportdrank op de bevoorrading. Gelukkig was er Agrum ook :-).
Verder heb ik een leuke en droge voormiddag gehad. Van thuis uit gestart en 76 km op te teller.

Wat ik me afvraag:
  • Laatste technisch stuk langs de spoorweg, mag daar altijd gereden worden?
  • Technisch bosje in Beernem langs de vaart, mag daar altijd gereden worden?
Het eerste kende ik niet en laatste heb ik nog nooit in vrij trainingsritje gestoken :P

Filmpje vanavond online!
Gebruikersavatar
Dace93
Mountainbiker
Berichten: 248
Lid geworden op: zo 06 aug 2017 20:44
Rijdt met: CUBE LTD SL 2x blackline 2017

Re: 01.12.2016 - St-Joris-Beernem - 26e VTT De Latteklievers

Bericht door Dace93 »

Vers van de pers: " onclick="window.open(this.href);return false;
sjamabandi
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 19 sep 2016 21:45

Re: 01.12.2016 - St-Joris-Beernem - 26e VTT De Latteklievers

Bericht door sjamabandi »

Eerst voor alle duidelijkheid: ik was niet bij de 5 onnozelaars op de privé stukken, ik was elders aan het biken vandaag. Vraag die ik heb: gaat het hier over privé stukken of onrechtmatig toegeëigende trage wegels waar het in Vlaanderen vol van ligt? Dat is een echte plaag! Maar inderdaad volledig akkoord met de ergernis van de organisatie die alle moeite doet om mooie toertochten te organiseren met veel offroad door met eigenaars te onderhandelen en dit in het gedrang zien komen door snuggerds die daar geen respect voor hebben ...
Gebruikersavatar
sofeurken
Mountainbiker
Berichten: 769
Lid geworden op: za 18 mar 2006 17:43
Rijdt met: ene in zwart wit

Re: 01.12.2016 - St-Joris-Beernem - 26e VTT De Latteklievers

Bericht door sofeurken »

samen met geert v thuis uit de lattenklievertocht gereden.mooi afwisselend parcours.gelukkig deze voormiddag nog in droge omstandigheden gereden met toch enkele nieuwe stukken.op de behoort ook nog Bram tegen het lijf gelopen dat was al effe geleden.blij dat we toch gereden hebben
bezembiker
Mountainbiker
Berichten: 207
Lid geworden op: ma 29 dec 2008 09:58
Rijdt met: specialized stumpjumperen + epic

Re: 01.12.2016 - St-Joris-Beernem - 26e VTT De Latteklievers

Bericht door bezembiker »

mrdepo schreef:
lattespletter schreef:Hoi Bikers,
Vandaag alle lussen gesloten en de volledige toer uitgepijld. Vandaag nog een kleine wijziging moeten aanbrengen aangezien we een dreef met op het einde een kleine weidedoorsteek niet kunnen gebruiken omdat de runderen nog niet op stal staan. Daardoor een klein beetje extra asfalt in het begin van de toer.
Wegens de veranderingen in de omloop zijn de afstanden ook veranderd: keuze uit 32-38-48 km.
Wie na de middag rijdt is de omloop een 2-tal km korter. Het bosje van de scouts is na de middag niet meer te gebruiken.
En zoals ik al verschillende jaren opmerk, doseren is de boodschap want ik denk dat in de laatste bossen meerdere mannetjes met hamers zich verschuilen tussen de bomen.
Onze voorbereiding zit erop, de rest is aan jullie. Morgen staat een team van 30 mensen klaar om jullie een sportieve dag aan te bieden.

Nog één ding moet van mijn hart: vandaag toch weer een vijftal onnozelaars tegen gekomen op de bike in de privé-domeinen, waar nochtans aan de ingangen een bord hangt dat het privé is en enkel open op 1 december. Door deze mensen (en ook GPS-rijders na de tt) worden de problemen met misnoegde eigenaars steeds groter met als gevolg dat we binnenkort misschien weer enkele privé-passages gaan verliezen. Het lijkt een plaag te worden die niet te stoppen is.
Doe zo verder gasten en binnenkort kunnen we nog enkel vaste routes fietsen.

Salu and see you on saterday
Hallo,

Dit blijkt inderdaad een steeds verergende plaag te worden. Bij ons was er zelfs een poort opengemaakt en niet meer dichtgedaan bij onze controlerit om 07.00u.
Die cowboys maken zich nog dik ook als je ze erop wijst.

Mvg Jürgen



wordt inderdaad de dag van vandaag meer en meer gedaan!ze rijden de dagen ervoor trekken zich niets aan van prive stukken en moeten zo ook geen bijdrage doen aan de organisatie die er veel werk insteekt maar vooral het maakt de organisaties kapot en ze zijn ook de eerste om te klagen als ze dan een keer een toertocht officieel rijden dat er veel stukken zijn waar ze niet meer in mogen!
Gebruikersavatar
lattespletter
Mountainbiker
Berichten: 112
Lid geworden op: zo 11 nov 2007 12:43
Rijdt met: Martelly Zenith

Re: 01.12.2016 - St-Joris-Beernem - 26e VTT De Latteklievers

Bericht door lattespletter »

Hoi bikers,
Bedankt aan de 931 deelnemers aan onze TT. De weersvoorspellingen waren de ganse week niet zo denderend maar in de voormiddag hebben ze het toch droog gehouden. Met de middag gingen de hemelsluizen open en het heeft bijna niet meer gestopt wat duidelijk opviel aan de inschrijvingen. Het is winter en we hopen volgend jaar op beter weer.

@ sjamabandi: de pipo's die we vrijdag tegenkwamen reden wel degelijk allemaal in privé-domeinen.

@Dace 93:Het is niet dat we niet tegen kritiek kunnen maar in de 20 jaar dat ik zowat de mtb verantwoordelijke ben van onze club is het de eerste maal dat iemand onze bepijling niet goed vind. Twijfelen doen we niet maar toch even gecheckt op en andere mtb-site en daar krijgt onze rit van zaterdag een beoordeling van 90 op 100 voor de bepijling.
Maar ja niets mis mee ieder heeft recht op zijn eigen mening.
Wat betreft de single track langs het kanaal waren onze pijlen wel OK. We hebben doelbewust gekozen om naar boven te rijden ter hoogte van Herberg Kijk Uit voor de veiligheid. Net voor je boven komt liggen daar verkeersdrempels en snelheidremmers zodat de snelheid van auto's niet te groot is. Dat jij rechtdoor rijdt en het parcours verlaat is jouw zaak maar dan moet je dit vermelden en niet schrijven dat de bepijling niet in orde is.
- Technisch bosje aan het kanaal in Beernem is privé eigendom. Wij hebben het hekken zaterdagmorgen open gedaan en 's avonds opnieuw dicht gedaan en gesloten.
- Hetzelfde voor het laatste bosje langs de spoorweg. Voor je de spoorweg bereikt heb je een 500m lange dreef waar de eerste 50 meters een inrit zijn voor een boerderij. Als je de dreef inrijd stond een privé bord van de club en aan een boom hangt een bord PRIVE_VERBODEN TOEGANG. Idem als je het bos uit rijd. Daar hangt een bord met dezelfde tekst. Meer uitleg hoef ik waarschijnlijk niet meer te geven. Als het PRIVE is blijf eruit.

Salu and see you on saterday 30 november 2019.
Gebruikersavatar
Dace93
Mountainbiker
Berichten: 248
Lid geworden op: zo 06 aug 2017 20:44
Rijdt met: CUBE LTD SL 2x blackline 2017

Re: 01.12.2016 - St-Joris-Beernem - 26e VTT De Latteklievers

Bericht door Dace93 »

lattespletter schreef: @Dace 93:Het is niet dat we niet tegen kritiek kunnen maar in de 20 jaar dat ik zowat de mtb verantwoordelijke ben van onze club is het de eerste maal dat iemand onze bepijling niet goed vind. Twijfelen doen we niet maar toch even gecheckt op en andere mtb-site en daar krijgt onze rit van zaterdag een beoordeling van 90 op 100 voor de bepijling.
Maar ja niets mis mee ieder heeft recht op zijn eigen mening.
Wat betreft de single track langs het kanaal waren onze pijlen wel OK. We hebben doelbewust gekozen om naar boven te rijden ter hoogte van Herberg Kijk Uit voor de veiligheid. Net voor je boven komt liggen daar verkeersdrempels en snelheidremmers zodat de snelheid van auto's niet te groot is. Dat jij rechtdoor rijdt en het parcours verlaat is jouw zaak maar dan moet je dit vermelden en niet schrijven dat de bepijling niet in orde is.
- Technisch bosje aan het kanaal in Beernem is privé eigendom. Wij hebben het hekken zaterdagmorgen open gedaan en 's avonds opnieuw dicht gedaan en gesloten.
- Hetzelfde voor het laatste bosje langs de spoorweg. Voor je de spoorweg bereikt heb je een 500m lange dreef waar de eerste 50 meters een inrit zijn voor een boerderij. Als je de dreef inrijd stond een privé bord van de club en aan een boom hangt een bord PRIVE_VERBODEN TOEGANG. Idem als je het bos uit rijd. Daar hangt een bord met dezelfde tekst. Meer uitleg hoef ik waarschijnlijk niet meer te geven. Als het PRIVE is blijf eruit.
Heb ik gezegd dat dat de bepijling slecht was? Nee toch? Gewoon dat er op het eerste deel wat meer bevestiging mocht zijn op de asfaltstrook rechtdoor én dat de pijl op de singletrack naast het kanaal te laat kwam.
Kijk hiervoor even naar het filmpje vanaf 15:30, dan zie je vast wat ik bedoel: " onclick="window.open(this.href);return false;
Je maakt op dat punt redelijk wat snelheid en als de pijl dan ter hoogte van de bocht zelf staat is het moeilijk om die vlot te nemen ;).
Aangezien ik het daar ken ben ik gewoon doorgereden. Was mijn eigen keuze...

Ik blijf sowieso uit privéstukken, daarom dat ik het ook vraag of het privé is. Men kan niet alle borden zien...

Wees tevreden dat er mensen moeite doen om te reageren nadat ze een tocht gereden hebben. Er zijn namelijk altijd verbeterpunten mogelijk ;)

Tot volgend jaar!
Plaats reactie