18.11.2018 - Torhout - dagrit

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lichterveldenaere
Mountainbiker
Berichten: 1216
Lid geworden op: za 12 feb 2005 20:49
Rijdt met: xtme

18.11.2018 - Torhout - dagrit

Bericht door Lichterveldenaere »

Onder het motto 'we steken liever onze energie in een mooi parcours, goede bepijling en mooie omkadering dan in allerhande communicatie over' nog geen tijd gehad om hier wat reclame te maken, alsook niet om onze website verder aan te vullen. Voor info verwijs ik graag naar onze evenementenpagina op Facebook : 19de Mountainbikeweekend Torhout https://www.facebook.com/events/2509402 ... 4580828671

Verder meer info over de afstanden van vrijdag en zondag :
Ondertussen ook even meegeven dat het parcours, vooral op zondag, maar ook vrijdag enkele wijzigingen heeft ondergaand bij vorig jaar. In feite bestaat het parcours uit drie lussen met een aanloop. Na de Rockweide komt splitsing 1. Lus 1 doet Wijnendalebos en het Domein d'Aertrycke aan. Wie deze lus liever niet doet, kan meteen doorsteken naar de bevoorrading in de Warande. Je hebt de eerste bevoorrading dan wel al achter 5-6 km. Direct na de Warande heb je de tweede splitsing. De tweede lus omvat alle Aartrijkse stukken met heel wat private stukken en bossen. Het domein d'Aertrycke doe je gedeeltelijk opnieuw en ook de Warande doe je twee maal, dubbel zoveel plezier voor je geld... Na de tweede Warandepassage kies je om terug naar de zaal te gaan of om ook lus 3 aan te vatten. Deze omvat Groenhovebos en omgeving, incl. de nieuwe privatestrook aldaar en Lichtervelde. Na lus 3 kom je op de zaal uit. Het lussensysteem te ingewikkeld? Geen probleem, Bij de splitsingen is het ook in kilometers vertaald. Je kan kiezen voor de 32, 39, 44, 51 en 63km. Met de 63km doe je alle lussen. De 32 doet enkel lus 2 (Aartrijke) en de aanloop. Bij de 39 doe je de aanloop en lussen 1 en 3 (Wijnendalebos + Groenhove). Dit is de enige afstand die maar één bevoorrading heeft, wel perfect in het midden. Al de rest passeert twee keer door de Warande. De 44 is de combinatie van lussen 1 en 2 (Wijnendalebos en Aartrijke). De 51 is dan weer de combinatie van lussen 2 en 3 (Aartrijke en Groenhovebos)

Wilt u het ook een keer op plan zien : de parcours van de nachttocht, de volledige afstand van de dagtocht en de drie lussen afzonderlijk vindt u op routeyou onder de groep MTB-weekend TOF 2018 : https://www.routeyou.com/nl/group/view/ ... d-tof-2018
Witte79
Mountainbiker
Berichten: 505
Lid geworden op: ma 15 jan 2018 11:25

Re: 18.11.2018 - Torhout - dagrit

Bericht door Witte79 »

Ik kom af voor de 63kms. Altijd ne skone tocht.
Kan er gestart worden om 07u45-08u00?
Gr witten
Gebruikersavatar
Lichterveldenaere
Mountainbiker
Berichten: 1216
Lid geworden op: za 12 feb 2005 20:49
Rijdt met: xtme

Re: 18.11.2018 - Torhout - dagrit

Bericht door Lichterveldenaere »

Witte79 schreef:Ik kom af voor de 63kms. Altijd ne skone tocht.
Kan er gestart worden om 07u45-08u00?
Gr witten
Dat moet nog net lukken, zeker niet vroeger
mrdepo
Mountainbiker
Berichten: 270
Lid geworden op: wo 19 okt 2016 18:43

Re: 18.11.2018 - Torhout - dagrit

Bericht door mrdepo »

Hallo,

Berg en dal aanwezig :wink:

Kom je morgen tijdens de rit van TOF Torhout (bevriende club en buren) één van deze borden tegen langs het parcours, stopt u 2 min., neem een selfie met u vrienden, en post deze onder #16devttfietsenfangio op fb of instagram en maak kans op gratis deelname volgende week!!!!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mvg Jürgen
Gino_mtb
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 13 jun 2018 20:56

Re: 18.11.2018 - Torhout - dagrit

Bericht door Gino_mtb »

Rit: Was ok, er zal beetje vanalles in.
Bevoorrading: ok
bepijling: de splitsing na de bevoorrading aan de warande was niet duidelijk. Ik twijfelde en ben teruggekeerd om bord nog eens goed te bekijken en dan mijn weg correct vervolgd. MAar ik hoorde dat er daar héél veel verkeerd gereden waren en na eerste bevoorrading ipv de lus naar aartrijke te nemen de lus richting Lichtervelde namen en dan dus als ze bij de aankomst kwamen terug naar de warande moesten rijden om dan toch nog de lus naar Aartrijke te nemen.

Voor de rest gejeund op deze frisse maar zonnige dag!
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Re: 18.11.2018 - Torhout - dagrit

Bericht door Muntanya »

Ik had de GPS gedownload, dus had daar geen last van :lol:
Plaats reactie