Nachttochten verlichting

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Pat1959
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 12 nov 2018 17:54

Nachttochten verlichting

Bericht door Pat1959 »

Ik heb de MTB by Day & Night tourrit te Gingelom meegereden, ik had hiervoor gezorgd dat ik verlichting had op mijn MTB, doch bleek het voorlicht onvoldoende te zijn.
Kan iemand mij raad geven aangaande de aankoop van een nieuw voorlicht waarbij de verlichting voldoende is om deel te nemen aan een nacht tourrit en toch voldoende te zien.
Tevens moet deze verlichting met volledig opgeladen batterij voldoende lang branden (3 à 4 uur)
Gebruikersavatar
petruske
Mountainbiker
Berichten: 720
Lid geworden op: za 16 apr 2005 11:49
Rijdt met: trek /specialized

Re: Nachttochten verlichting

Bericht door petruske »

ik nam in den tijd altijd een tweede baterry mee das ook een oplossing e,nu rij ik geen nacht of avond tochten meer wegens niet goed meer zien (bril) en ouderdom 70 jaar
Gebruikersavatar
quattrings
Mountainbiker
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 02 okt 2011 15:58
Rijdt met: Cannondale Flash F1
Contacteer:

Re: Nachttochten verlichting

Bericht door quattrings »

Afbeelding
Afbeelding

heb dit ineen gestoken voor +-10€ (prijs van een enkele led verstraler)
kan met de 2300mah batterij ongeveer 3 uur licht geven
dago
Mountainbiker
Berichten: 296
Lid geworden op: za 21 aug 2010 22:36
Rijdt met: scoppio 201.1/ ronanda 29er/ beone crd comp

Re: Nachttochten verlichting

Bericht door dago »

Heb vroeger een nachttocht proberen te rijden met 2 zaklampen aan mijn stuur. Geen goed idee dus. Daarna een dure sigma lamp maar die gaf na 3 jaar al de geest. Mijne collega had eentje van China en da spel verlichtte bijna een heel voetbalveld. Heb nu ook zelf eentje besteld met 11 ledjes en 28000 Chinese lumens. Normaal deze week geleverd en vrijdag testen in lummen. Ik laat het u weten of het de moeite is.
Gebruikersavatar
patje2
Mountainbiker
Berichten: 1881
Lid geworden op: di 22 dec 2009 09:00
Rijdt met: Fiets

Re: Nachttochten verlichting

Bericht door patje2 »

Als je iets koopt zorg dat je minstens 1000 lumen hebt.
Heb je keuzes voor de batterij neem de zwaarste of bestel direct een extra.
Ik persoonlijk rij op men helm met Lupine Piko en op men stuur met Hope 4 led neem voor bijde steeds reserve batterij mee
Gebruikersavatar
Christ D.
Mountainbiker
Berichten: 1617
Lid geworden op: zo 15 mei 2005 11:18
Rijdt met: Stalen rossen.
Contacteer:

Re: Nachttochten verlichting

Bericht door Christ D. »

dago schreef: 28000 Chinese lumens. .
:-D :-D

Ik rij met twee lampjes op het stuur en ééntje op de helm , allemaal van bij de Chinezen en ben daar héél content van. Voor die prijs kan je niet sukkelen. En ik heb nog een extra batterij mee ook als ik van plan ben om meer dan 3 uur in het donker te fietsen. En dat gebeurt geregeld. 8)
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: Nachttochten verlichting

Bericht door _anonymus_ »

Ik heb twee Magicshines van 900 lumen (enkele jaren geleden gekocht bij de Chinees).
Eigenlijk zie je met één op je helm al meer dan genoeg, één op het stuur extra geeft een wat breder zichtveld.
Batterij ging in het begin vlot 3u mee maar dat begint nu wel wat te minderen, tijd om eens te vervangen.

Kijk hier ook eens:
https://www.mtb-led.com/c-2582387/mtb-verlichting/" onclick="window.open(this.href);return false;
dago
Mountainbiker
Berichten: 296
Lid geworden op: za 21 aug 2010 22:36
Rijdt met: scoppio 201.1/ ronanda 29er/ beone crd comp

Re: Nachttochten verlichting

Bericht door dago »

[quote="_anonymus_"]Ik heb twee Magicshines van 900 lumen (enkele jaren geleden gekocht bij de Chinees).
Eigenlijk zie je met één op je helm al meer dan genoeg, één op het stuur extra geeft een wat breder zichtveld.
Batterij ging in het begin vlot 3u mee maar dat begint nu wel wat te minderen, tijd om eens te vervangen.

Kijk hier ook eens:
https://www.mtb-led.com/c-2582387/mtb-verlichting/" onclick="window.open(this.href);return false;[/quote

Toch redelijk prijzig nog. Ik heb die s14. Goed voor op en af het werk maar niet genoeg in een donker bos vind ik. Nu is deze onderweg
https://www.grandado.com/products/fiets ... ichte-lamp" onclick="window.open(this.href);return false;
Mister No Chaïn
Mountainbiker
Berichten: 2001
Lid geworden op: di 30 mei 2006 21:33
Rijdt met: heeft grote wielen

Re: Nachttochten verlichting

Bericht door Mister No Chaïn »

Ik heb ook zo'n Chinees kanon gehad maar nu gebruik ik eentje van 800lm op mijn helm. Licht van gewicht, met afstandsbediening regelbaar en ik kan met 800lm prima weg in het bos. Op straat zet ik em op 400lm en zo doe ik wel 2u30 met een batterij, dat is voldoende voor mij. Ondertussen heeft Bontrager een nieuw model van 1300lm, dat gaat dan alweer een eind langer mee op 800 of 400lm.

Zo'n Cree XLM heb ik gehad en deze is afgebroken, het gewicht van de lamp is gewoon te zwaar voor het simpele houdertje. Ik heb toen een nieuwe besteld en volledig vastgetaped aan mijn stuur. Als je dat niet doet ga je hetzelfde voor hebben als mij.

Op Ali zelf betaal je gewoon €14 voor zo'n lamp https://www.aliexpress.com/item/Bicycle ... 76211.html
Bontus
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: za 16 jun 2012 15:24
Rijdt met: Radon ZR Race 29" 8.0

Re: Nachttochten verlichting

Bericht door Bontus »

Heb liever een goede koplamp (Petzl en consoorten) dan een schijnwerper op het stuur.
Koplamp met AAA batterijen gaat normaal tiental uren mee dus altijd voldoende.

Heb op het stuur nog een lamp van Decathlon (https://www.decathlon.be/nl/p/ledvoorli ... 34&c=ZWART" onclick="window.open(this.href);return false;) voordeel is dat deze 3 standen heeft waardoor je voor de stukken op de weg veel batterij kan besparen. Deze is oplaadbaar met USB, dus perfect voor het woon/werk pendelverkeer ook.
Plaats reactie