Fab4ever schreef:
Ik rij normaal alleen hier in het Waasland, dus altijd vlak en modderploeteren, maar omdat ik al enkele jaren de goede commentaren over Maasmechelen las, ik wel eens zo'n terril van dichtbij zou willen zien, en er superweer voorspeld was, heb ik mijzelf dit jaar getracteerd op een uitstapje naar het verre Limburg. Anderhalf uur met de auto, pff het is niet mijn ding (en achteraf nog eens 1,5 uur naar huis).
Maar ik heb het mij zeker niet beklaagd! Dat ik geen klimmer ben, dat wist ik wel. Ik heb het dan ook op mijn gemak gedaan. Dalen kon ik wel, dacht ik, maar als het technisch wordt, is dat toch andere koek.
Voor ik aan de bevoorrading kwam, heb ik verschillende keren gedacht dat mijn kilometerteller niet werkte. Het ging maar niet vooruit. Maar de tweede helft was zo voorbij.
De terril was nog de makkelijkste helling van de dag. Maar wat een panorama!
Ik hoorde dat er meer dan 1900 starters waren, maar toch moest er nauwelijks in file worden gereden op de smalle paadjes. Daar kunnen we bij ons in de streek trouwens ook alleen maar van dromen: 55 km en ik denk minder dan 5 km verharde weg! Super!
Ook nog een goede bevoorrading met heel lekkere warme tomatensoep met balletjes.
Misschien kom ik volgend jaar wel weer.
Welkom, en absoluut chapeau om de oversteek naar Limburg te maken. Tof om te horen dat je het super naar je zin hebt gehad. Graag ontmoeten we je weer komend jaar.
Grts Stefan