17.11.2018 - Maasmechelen - 12e MTB Euregio Classic

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
zaskarpro
Mountainbiker
Berichten: 82
Lid geworden op: ma 08 okt 2012 11:16
Rijdt met: Houthalen

Re: 17.11.2018 - Maasmechelen - 12e MTB Euregio Classic

Bericht door zaskarpro »

Dieter ex Mx-er schreef:T'was weer de moeite, merci mannen voor deze mooie tocht. =D>
Top, goed om te horen.
Gebruikersavatar
zaskarpro
Mountainbiker
Berichten: 82
Lid geworden op: ma 08 okt 2012 11:16
Rijdt met: Houthalen

Re: 17.11.2018 - Maasmechelen - 12e MTB Euregio Classic

Bericht door zaskarpro »

dirty schreef:Goede organisatie en goede bevoorrading ! =D> =D> =D>

Deze tocht is één van de mooiste en tofste parcours die je kunt rijden in Belgie wat een natuur zeg en zo een mooie vergezichten .
Ook verschillende profrenners aan de start van topsport vlaanderen ,Dylan Groenewegen lotto jumbo NL,etc..
Top, zeer tof om te horen. (o)
Gebruikersavatar
zaskarpro
Mountainbiker
Berichten: 82
Lid geworden op: ma 08 okt 2012 11:16
Rijdt met: Houthalen

Re: 17.11.2018 - Maasmechelen - 12e MTB Euregio Classic

Bericht door zaskarpro »

Fret Raket schreef:Was mooie tocht met inderdaad enkele mooie panorama's.
De signalisatie kon soms beter, pijlen hingen achter takken en met het zonlicht was dit niet altijd duidelijk. Een tip voor volgende keer; krijt gebruiken.
Klopt helemaal. Dit gaan we komend jaar ook aanpakken en verbeteren.
Fab4ever
Mountainbiker
Berichten: 39
Lid geworden op: do 01 dec 2011 21:12
Rijdt met: Granville XC30

Re: 17.11.2018 - Maasmechelen - 12e MTB Euregio Classic

Bericht door Fab4ever »

Ik rij normaal alleen hier in het Waasland, dus altijd vlak en modderploeteren, maar omdat ik al enkele jaren de goede commentaren over Maasmechelen las, ik wel eens zo'n terril van dichtbij zou willen zien, en er superweer voorspeld was, heb ik mijzelf dit jaar getracteerd op een uitstapje naar het verre Limburg. Anderhalf uur met de auto, pff het is niet mijn ding (en achteraf nog eens 1,5 uur naar huis).
Maar ik heb het mij zeker niet beklaagd! Dat ik geen klimmer ben, dat wist ik wel. Ik heb het dan ook op mijn gemak gedaan. Dalen kon ik wel, dacht ik, maar als het technisch wordt, is dat toch andere koek.
Voor ik aan de bevoorrading kwam, heb ik verschillende keren gedacht dat mijn kilometerteller niet werkte. Het ging maar niet vooruit. Maar de tweede helft was zo voorbij.
De terril was nog de makkelijkste helling van de dag. Maar wat een panorama!
Ik hoorde dat er meer dan 1900 starters waren, maar toch moest er nauwelijks in file worden gereden op de smalle paadjes. Daar kunnen we bij ons in de streek trouwens ook alleen maar van dromen: 55 km en ik denk minder dan 5 km verharde weg! Super!
Ook nog een goede bevoorrading met heel lekkere warme tomatensoep met balletjes.
Misschien kom ik volgend jaar wel weer.
Gebruikersavatar
zaskarpro
Mountainbiker
Berichten: 82
Lid geworden op: ma 08 okt 2012 11:16
Rijdt met: Houthalen

Re: 17.11.2018 - Maasmechelen - 12e MTB Euregio Classic

Bericht door zaskarpro »

Fab4ever schreef:Ik rij normaal alleen hier in het Waasland, dus altijd vlak en modderploeteren, maar omdat ik al enkele jaren de goede commentaren over Maasmechelen las, ik wel eens zo'n terril van dichtbij zou willen zien, en er superweer voorspeld was, heb ik mijzelf dit jaar getracteerd op een uitstapje naar het verre Limburg. Anderhalf uur met de auto, pff het is niet mijn ding (en achteraf nog eens 1,5 uur naar huis).
Maar ik heb het mij zeker niet beklaagd! Dat ik geen klimmer ben, dat wist ik wel. Ik heb het dan ook op mijn gemak gedaan. Dalen kon ik wel, dacht ik, maar als het technisch wordt, is dat toch andere koek.
Voor ik aan de bevoorrading kwam, heb ik verschillende keren gedacht dat mijn kilometerteller niet werkte. Het ging maar niet vooruit. Maar de tweede helft was zo voorbij.
De terril was nog de makkelijkste helling van de dag. Maar wat een panorama!
Ik hoorde dat er meer dan 1900 starters waren, maar toch moest er nauwelijks in file worden gereden op de smalle paadjes. Daar kunnen we bij ons in de streek trouwens ook alleen maar van dromen: 55 km en ik denk minder dan 5 km verharde weg! Super!
Ook nog een goede bevoorrading met heel lekkere warme tomatensoep met balletjes.
Misschien kom ik volgend jaar wel weer.
Welkom, en absoluut chapeau om de oversteek naar Limburg te maken. Tof om te horen dat je het super naar je zin hebt gehad. Graag ontmoeten we je weer komend jaar.

Grts Stefan
Gebruikersavatar
zaskarpro
Mountainbiker
Berichten: 82
Lid geworden op: ma 08 okt 2012 11:16
Rijdt met: Houthalen

Re: 17.11.2018 - Maasmechelen - 12e MTB Euregio Classic

Bericht door zaskarpro »

Langs deze weg wilt #wtcdetoekomst (Rekem) iedereen bedanken voor de massale opkomst vandaag. De Epische grens van 2000 inschrijvingen werd zo maar eens aangetikt... Een uniek gegeven sinds het bestaan van de Club. Waarvoor dank aan allen.

We nemen de kleine werkpunten mee, en zullen proberen om volgend jaar een nog uitdagender parcours aan te bieden en de bepijling verder finetunen om jullie nog beter te voorzien.

Ik heb me alvast goed geamuseerd, en graag zien we jullie weer het komend jaar.

Groeten Stefan
Gebruikersavatar
frits motaar
Mountainbiker
Berichten: 844
Lid geworden op: di 13 jan 2009 11:59

Re: 17.11.2018 - Maasmechelen - 12e MTB Euregio Classic

Bericht door frits motaar »

Een vraagje, niet dat het nodig was, maar waren er andere jaren geen 2 bv's op de 55km?
En euh ja hoor het was weer top ! (o)

Als de club al die verloren bidons en tool-boxen moet gaan opruimen, dan gaat ze nog werk hebben want er lagen er wel wat gezaaid op de afdalingen.
Laatst gewijzigd door frits motaar op za 17 nov 2018 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
zaskarpro
Mountainbiker
Berichten: 82
Lid geworden op: ma 08 okt 2012 11:16
Rijdt met: Houthalen

Re: 17.11.2018 - Maasmechelen - 12e MTB Euregio Classic

Bericht door zaskarpro »

frits motaar schreef:Een vraagje, niet dat het nodig was, maar waren er andere jaren geen 2 bv's op de 55km?
En euh ja hoor het was weer top ! (o)
Klopt, dat hebben we dit jaar ook proberen te doen, maar kwam niet goed uit vanwege de vele werken rondom Connecterra. Is nog te bekijken hoe we dit volgend jaar zullen aanpakken.
Connie
Mountainbiker
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 06 mar 2011 15:32
Rijdt met: oud en rood
Contacteer:

Re: 17.11.2018 - Maasmechelen - 12e MTB Euregio Classic

Bericht door Connie »

17000 stappen zei mijn stappenteller, 1950 kliks zei mijn camera. Ik vermaak me nog wel even ... :wink:
Gebruikersavatar
zaskarpro
Mountainbiker
Berichten: 82
Lid geworden op: ma 08 okt 2012 11:16
Rijdt met: Houthalen

Re: 17.11.2018 - Maasmechelen - 12e MTB Euregio Classic

Bericht door zaskarpro »

Dan heb jij ook een stevige workout achter de rug Connie.
Plaats reactie