11.11.2018 - Vosselaar - Alucotec VTT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
flikkie
Mountainbiker
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 03 mei 2009 20:28
Rijdt met: Cannondale F29

Re: 11.11.2018 - Vosselaar - Alucotec VTT

Bericht door flikkie »

Na hoeveel km's is de splitsing 34->46km? Kwestie van al dan niet samen te vertrekken... thx
Gebruikersavatar
flikkie
Mountainbiker
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 03 mei 2009 20:28
Rijdt met: Cannondale F29

Re: 11.11.2018 - Vosselaar - Alucotec VTT

Bericht door flikkie »

zandduivel schreef:Een vraagske op jullie site staat 3 euro, op deze site 4 euro, welk bedrag is juist?
ik vermoed:
-> VWB leden 3 / niet leden 5 (da's meestal het geval bij TT v/d VWB)
Gebruikersavatar
slowman
Mountainbiker
Berichten: 38
Lid geworden op: za 10 jul 2010 00:01
Rijdt met: GT ZASKAR

Re: 11.11.2018 - Vosselaar - Alucotec VTT

Bericht door slowman »

'geen bloso'

't is precies een straf wanneer je eens een paar km over bloso-terrein moet rijden

de groen mannen zullen het graag lezen...

als de mtb'ers zelf hun vaste bloso-toeren gaan afkraken dan zal het niet lang duren tot de paaltjes en pijlen weg zijn en we alleen nog de grote boswegen rechtdoor rechtaan mogen volgen...

goe bezig mannen !!!
Gebruikersavatar
Leto
Mountainbiker
Berichten: 289
Lid geworden op: di 01 mar 2005 21:02
Rijdt met: Speci Epic Pro & Speci Roubaix SL4

Re: 11.11.2018 - Vosselaar - Alucotec VTT

Bericht door Leto »

slowman schreef:'geen bloso'

't is precies een straf wanneer je eens een paar km over bloso-terrein moet rijden

de groen mannen zullen het graag lezen...

als de mtb'ers zelf hun vaste bloso-toeren gaan afkraken dan zal het niet lang duren tot de paaltjes en pijlen weg zijn en we alleen nog de grote boswegen rechtdoor rechtaan mogen volgen...

goe bezig mannen !!!
Lijkt me, volgens mij, een beetje kort door de bocht, slowman…
Tijdens een toertocht wil ik bij voorkeur zo weinig mogelijk Bloso, omdat ik Bloso toeren ook op andere momenten kan rijden. Bloso toeren zijn daarnaast gratis (in tegenstelling tot een georganiseerde toertocht). Daarnaast is het aan de organisatie om een beetje origineel te blijven. Sommige organisaties kunnen echt "juweeltjes" van parcours maken en daar kijk ik naar uit... Soms is Bloso echt niet uit te sluiten (vooral in weinig bosrijke omgevingen)...
Scale960
Mountainbiker
Berichten: 47
Lid geworden op: vr 19 mei 2017 13:45
Rijdt met: Scott Scale 960

Re: 11.11.2018 - Vosselaar - Alucotec VTT

Bericht door Scale960 »

Ik ben daar wel eens blij mee, een toertocht zonder bloso. De Lilse Bergen kennen we ondertussen ook van voor naar achter en terug. Met alle respect voor de parcoursbouwers en -peters, hier in de Noorderkempen worden de vaste routes goed onderhouden en opgevolgd!

Op de app van mountainbike.be en MTB-you staat wel nog altijd het voetbalveld als startplaats. Hoeveel volk gaat daar zondag voor een gesloten deur staan?
Donkey@base.be
Mountainbiker
Berichten: 315
Lid geworden op: di 27 okt 2009 13:30
Rijdt met: Cannondale trail 2

Re: 11.11.2018 - Vosselaar - Alucotec VTT

Bericht door Donkey@base.be »

niet alleen de app van mountainbike.be bevat de verkeerde startplaats ! Het staat gewoon verkeerd op de site.

! Start is aan Sporthal Diepvenneke !
Gebruikersavatar
trage rappe
Mountainbiker
Berichten: 122
Lid geworden op: zo 12 okt 2014 13:07
Rijdt met: cannondale f29 carbon1 / lefty Scalpel carbon 3

Re: 11.11.2018 - Vosselaar - Alucotec VTT

Bericht door trage rappe »

geen bloso is moeilijk hier in de streek , en is dat straf van de parkoerbouwers =D>
voor degene die niet van deze streek zijn , de tt van Wechel,Vlimmeren,Oostmalle,Gierle,Lille,Beerse,St.Jozef
en soms nog een paar verder gelegen dorpen komen over het bloso parkoer en dan meestal 2 keer per jaar :oops:

bedoel wel de bloso van Lilse bergen ... die van Herentals - Kasterlee is zeker de moeite , maar daar kom je maximum
3 keer op een jaar via een tt :-"
Laatst gewijzigd door trage rappe op wo 07 nov 2018 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Trekkie 800
Mountainbiker
Berichten: 375
Lid geworden op: zo 19 mar 2006 16:14
Rijdt met: Trek 800 / Trek 6500 Flaire Duotone / Trek TopFuel 9

Re: 11.11.2018 - Vosselaar - Alucotec VTT

Bericht door Trekkie 800 »

Voor de lokale rijders kan ik de redenering wel volgen van zo weinig mogelijk bloso te willen in een TT. Voor de rijders die van iets verder moeten komen, ben ik trots om te tonen dat wij hier vree goeie blosoparkoers hebben. Toch zeker die van Kasterlee-Lichtaart-Herentals
Donkey@base.be
Mountainbiker
Berichten: 315
Lid geworden op: di 27 okt 2009 13:30
Rijdt met: Cannondale trail 2

Re: 11.11.2018 - Vosselaar - Alucotec VTT

Bericht door Donkey@base.be »

Het is heel simpel : je schrijft in of je schrijft niet in om een toertocht te rijden. Nu heeft de organisatie , om rijders over te halen in te schrijven, aangegeven dat er geen Bloso in de tt wordt aangedaan. Ik begrijp alle standpunten wat betreft het aanlokkelijk zijn van toertochten. Het is inderdaad zo dat alle toertochten georganiseerd in gemeenten in de buurt ( ook Zoersel 'trage rappe') een deel van hun tt op het Blosoparcours van Lille rijden. Volgens mij gaat dit toch over een tiental organisaties per jaar. Dus alle begrip dat men "snakt" naar originaliteit . Dus Vosselaar is heel goe bezig wat dat betreft. Ik vind al veel jaren dat de bokkespurters er steeds alle moeite aan hebben gedaan om voor de inschrijvers, wat betreft parcours, iets origineels te bedenken. Ik ben ook wel overtuigd dat dit niet zo simpel is en dat men wel eens terug genoodzaakt kan zijn om naar dat Bloso-parcours terug te grijpen. Uiteindelijk zijn die Blosoparcoursen zonder veel extra werk beschikbaar en heeft men voor originaliteit altijd veel meer werk. Dus bij voorbaat een proficiat voor wat de Bokkespurters klaarspelen. ! ik ben er geen lid van !
BikerCM29
Mountainbiker
Berichten: 63
Lid geworden op: za 26 aug 2017 16:27

Re: 11.11.2018 - Vosselaar - Alucotec VTT

Bericht door BikerCM29 »

Donkey@base.be schreef:Het is heel simpel : je schrijft in of je schrijft niet in om een toertocht te rijden. Nu heeft de organisatie , om rijders over te halen in te schrijven, aangegeven dat er geen Bloso in de tt wordt aangedaan. Ik begrijp alle standpunten wat betreft het aanlokkelijk zijn van toertochten. Het is inderdaad zo dat alle toertochten georganiseerd in gemeenten in de buurt ( ook Zoersel 'trage rappe') een deel van hun tt op het Blosoparcours van Lille rijden. Volgens mij gaat dit toch over een tiental organisaties per jaar. Dus alle begrip dat men "snakt" naar originaliteit . Dus Vosselaar is heel goe bezig wat dat betreft. Ik vind al veel jaren dat de bokkespurters er steeds alle moeite aan hebben gedaan om voor de inschrijvers, wat betreft parcours, iets origineels te bedenken. Ik ben ook wel overtuigd dat dit niet zo simpel is en dat men wel eens terug genoodzaakt kan zijn om naar dat Bloso-parcours terug te grijpen. Uiteindelijk zijn die Blosoparcoursen zonder veel extra werk beschikbaar en heeft men voor originaliteit altijd veel meer werk. Dus bij voorbaat een proficiat voor wat de Bokkespurters klaarspelen. ! ik ben er geen lid van !
Amen. Prima verwoord. Heeft niks te maken met "afkraken van Bloso-routes" of dergelijke, maar de locals kunnen die routes, hoe mooi ze ook zijn, met hun ogen dicht rijden. Waarom zou je dan 4-5 euro gaan betalen terwijl je (delen) van dezelfde tocht elke dag van het jaar kan doen.

Dan rij ik liever 20km verder voor een TT in een andere streek (keuze genoeg deze tijd van het jaar), maar dat ga ik dus niet doen omdat de Bokkespurters mij naar goede gewoonte weer over paadjes gaat sturen die ik amper/niet ken.
Plaats reactie