11.11.2018 - Baudour - St-Ghislainoise

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Eldi2
Mountainbiker
Berichten: 84
Lid geworden op: ma 20 mar 2017 10:28
Rijdt met: Scott Scale 970 29"

11.11.2018 - Baudour - St-Ghislainoise

Bericht door Eldi2 »

Staat in jullie kalender genoteerd voor 4.11, maar volgens de site van de inrichters is het wel degelijk 11.11. Alleen de afstanden zijn een beetje gissen: grote toer is volgens de organisator 55/75 km, volgens de flyer 55/65/80 en volgens jullie 55/65/90. Een beetje Waalse flair dus, maar wel een tocht die de moeite waard is! Ik probeer alvast de verre verplaatsing te maken, als het weer zich nog een beetje rustig houdt.
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 11.11.2018 - Baudour - St-Ghislainoise

Bericht door filiep72 »

We verwachten nog een update en details van Obrigado ;-)
Gebruikersavatar
Feysie
Mountainbiker
Berichten: 256
Lid geworden op: wo 21 sep 2005 21:51
Rijdt met: rockhopper 98, stumpjumper 09, epic ht 17

Re: 11.11.2018 - Baudour - St-Ghislainoise

Bericht door Feysie »

Starten vanaf 8.00 tot 10.30.
Start 65-90 km van 8.30 tot 9.30.

Beetje raar dat je het eerste halfuur niet mag starten op de langste afstanden. :-?
obrigado
Mountainbiker
Berichten: 188
Lid geworden op: di 17 nov 2009 22:57
Rijdt met: Scott spark 920 - Fatbike Bottechia
Contacteer:

Re: 11.11.2018 - Baudour - St-Ghislainoise

Bericht door obrigado »

Beste Filiep. ...Ik ben niet meer in de organisatie. ..met plezier en tot binnenkort
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 11.11.2018 - Baudour - St-Ghislainoise

Bericht door filiep72 »

obrigado schreef:Beste Filiep. ...Ik ben niet meer in de organisatie. ..met plezier en tot binnenkort

Aha , wist ik niet.
Eldi2
Mountainbiker
Berichten: 84
Lid geworden op: ma 20 mar 2017 10:28
Rijdt met: Scott Scale 970 29"

Re: 11.11.2018 - Baudour - St-Ghislainoise

Bericht door Eldi2 »

Meer belangrijke info in topic 'mtb nieuws'!
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 11.11.2018 - Baudour - St-Ghislainoise

Bericht door filiep72 »

Baudour is het geworden . Bijna geplooid vanmorgen. Hevige regenval zaterdagnacht deed mij bijna nog van gedacht veranderen. Maar mijn 2 kompanen zijn ook de lichtste niet. Doorwinterde modderrijders zijn het . Áls ,en alleen als , het water al tot aan de wielassen rijkt, het internationaal rampenplan al afgekondigd is en hun madam zegt dat ze thuis moeten blijven, enkel dan overwegen ze misschien om de vélo te laten staan . Enkele regendagen en een buitje s'nachts kan ze er geeneens toe beslissen om de zomerbanden eraf te halen. Straffe mannen dus en ik mee in under wiel voor 52 km bosplezier. Jaajaa, het was de max iere. Tocht ingericht door mountainbikers. 80 % offroad en geen veldwegels. Mer de Sable zat erin. Met een 'hard' en 'soft' gedeelte . Twas de moeite. Aja, modder? Zot zekers? Op 1 single track na die vettig en vol plassen lag weinig of geen vuiligheid. De ondergrond kan voorlopig nog tegen een duwtje . Nog een 3e bevoorrading juist voor de arrivee. Moinette noemde de sportdrank :-) . Nog een soepje gekregen en een prima afspuitstand. Conclusie: Een hele leuke rit in een feeëriek herfstdecor. Noteren voor volgend jaar die handel !


Voor de liefhebbers: volgende week een Noord-Franse terriltocht. Drocourt. Op een boogscheut van wevelgem. Info volgt nog.
Eldi2
Mountainbiker
Berichten: 84
Lid geworden op: ma 20 mar 2017 10:28
Rijdt met: Scott Scale 970 29"

Re: 11.11.2018 - Baudour - St-Ghislainoise

Bericht door Eldi2 »

filiep72 schreef:Baudour is het geworden . Bijna geplooid vanmorgen. Hevige regenval zaterdagnacht deed mij bijna nog van gedacht veranderen. Maar mijn 2 kompanen zijn ook de lichtste niet. Doorwinterde modderrijders zijn het . Áls ,en alleen als , het water al tot aan de wielassen rijkt, het internationaal rampenplan al afgekondigd is en hun madam zegt dat ze thuis moeten blijven, enkel dan overwegen ze misschien om de vélo te laten staan . Enkele regendagen en een buitje s'nachts kan ze er geeneens toe beslissen om de zomerbanden eraf te halen. Straffe mannen dus en ik mee in under wiel voor 52 km bosplezier. Jaajaa, het was de max iere. Tocht ingericht door mountainbikers. 80 % offroad en geen veldwegels. Mer de Sable zat erin. Met een 'hard' en 'soft' gedeelte . Twas de moeite. Aja, modder? Zot zekers? Op 1 single track na die vettig en vol plassen lag weinig of geen vuiligheid. De ondergrond kan voorlopig nog tegen een duwtje . Nog een 3e bevoorrading juist voor de arrivee. Moinette noemde de sportdrank :-) . Nog een soepje gekregen en een prima afspuitstand. Conclusie: Een hele leuke rit in een feeëriek herfstdecor. Noteren voor volgend jaar die handel !


Voor de liefhebbers: volgende week een Noord-Franse terriltocht. Drocourt. Op een boogscheut van wevelgem. Info volgt nog.
Flink van onze Filiep! Hier hetzelfde dilemma: met de regen gisteren en de streek kennende toch wat getwijfeld. Wervik was het alternatief, maar de mooie stroken daar zijn in de regen ook geen 'pretje'. Dus naar Baudour, maar de afstand wat ingekort van 65 naar 53km. De terrils die ik miste waren waarschijnlijk toch iets te vettig. Super tocht en één van de beste in deze contreien. Ik zou zelfs zeggen 85% onverhard, maar geen vetzakkerij. Boeiend van begin tot einde, goede bevoorrading en top organisatie. Het zal voor dit jaar nu wel de laatste rit geweest zijn in die streek...alhoewel :roll:
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 11.11.2018 - Baudour - St-Ghislainoise

Bericht door filiep72 »

Nog ééntje om het af te leren misschien eldi2 : volgende week is er een rit in Dour :-)
Gebruikersavatar
Motorbiker
Mountainbiker
Berichten: 3033
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
Rijdt met: Niner Jet RDO

Re: 11.11.2018 - Baudour - St-Ghislainoise

Bericht door Motorbiker »

Na een nochtans lange nacht was het toch Italiaans drama toen mijn wekker afliep.
“ Pas op dat ge niet verongelukt “ klonk het diep vanonder het donsdeken. Waar is den tijd van voor' t verlof dat ze gebruik maakte van fijne erotica om me terug in bed te krijgen. In ieder geval, om halfzeven was ik op weg naar Baudour. Veel volk, en gestart met Filip en Steven. We starten in het park, dus in het groen. En het bleef groen. Genetisch gemoduleerde mountainbike tracks met talrijke technische / hard / raid passages. Ook veel nieuwe stukken met telkens een hoekje af. Idem voor Mer de Sable. Perfect gepijld, heavy, maar funcky qua flow. Nu en dan blij een miniem stukje asfalt te zien.
Ondanks mijn oude 26” Epic die na 4 jaar Niner als een 24” lompe zwaargewicht voelt, en een conditie- & motivatiedip, genoten van de eerste tot de laatste km. Een tocht om te koesteren! Bedankt voor de compagnie jongens.
Perfecte organisatie, bepijling, ravito.. . Proficiat aan de equipe van Baudour.
Meteo: 12°C, een ondershirt en bovenshirt zijn voldoende.
Plaats reactie