27.10.2018 - Wortegem-Petegem - Wortegemse MTB

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Sammerd88
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: di 23 feb 2016 13:02

27.10.2018 - Wortegem-Petegem - Wortegemse MTB

Bericht door Sammerd88 »

All,

Wortegemse MTB
27/10/2018
Start: 7.30-13.30
35 - 48 - 65 km

Update verkregen per mail:

35 km: 1 bevoorrading
48 km: 2 bevoorradingen
65 km: 2 bevoorradingen (tot ongeveer 544 hoogtemeters)

Update:
Ongeveer 544 hoogte meters, cyclocross is van de Lrc, hebben al 2 jaar op rij het meeste aantal deelnemers. Op dit parcours is vroeger A crossen gereden. ( in den tijd van Mario De Clercq)

Extra:
Afsluiter van de tocht: stukje over het cyclocrossparcours waar het op zondag wedstrijd is.
Sportdrank: Neopharma (Wout Van Aert en Tim Merlier)
Laatst gewijzigd door Sammerd88 op ma 22 okt 2018 20:26, 2 keer totaal gewijzigd.
meester biek
Mountainbiker
Berichten: 638
Lid geworden op: zo 12 okt 2008 10:11
Rijdt met: sensa fiori

Re: 27.10.2018 - Wortegem-Petegem - Wortegemse MTB

Bericht door meester biek »

Is dit een nieuwe organisatie, of een voortzetting van de tocht van vroeger die in deelgemeente Elsegem van start ging ?
Graag wat info over parcours, Donk-Spitaalbossen-Bouvelo-...???
Die cross op zondag is een lrc-cross.
De 65 km lijkt me wel wat.
Sammerd88
Mountainbiker
Berichten: 30
Lid geworden op: di 23 feb 2016 13:02

Re: 27.10.2018 - Wortegem-Petegem - Wortegemse MTB

Bericht door Sammerd88 »

meester biek schreef:Is dit een nieuwe organisatie, of een voortzetting van de tocht van vroeger die in deelgemeente Elsegem van start ging ?
Graag wat info over parcours, Donk-Spitaalbossen-Bouvelo-...???
Die cross op zondag is een lrc-cross.
De 65 km lijkt me wel wat.
Geen idee. Omdat er nergens iets over te vinden was, heb ik gemaild.
Alle info die ik krijg zet ik in het originele bericht.

Ik zou ook voor de 65 gaan. Is sowieso een mooie en aantrekkelijke streek =D> :bounce:
peterdec
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 23 okt 2018 07:10

Re: 27.10.2018 - Wortegem-Petegem - Wortegemse MTB

Bericht door peterdec »

Inderdaad een nieuwe organisatie. We proberen met onze tocht zoveel mogelijk of road te gaan. Hopen enkel nog op wat regen deze week om het nog wat pittiger te maken. Wat de bossen betreft zijn inderdaad de spiraalbossen, bouveloubossen, donkvijvers er bij.
meester biek
Mountainbiker
Berichten: 638
Lid geworden op: zo 12 okt 2008 10:11
Rijdt met: sensa fiori

Re: 27.10.2018 - Wortegem-Petegem - Wortegemse MTB

Bericht door meester biek »

[quote="peterdec"]Inderdaad een nieuwe organisatie. We proberen met onze tocht zoveel mogelijk of road te gaan. Hopen enkel nog op wat regen deze week om het nog wat pittiger te maken. Wat de bossen betreft zijn inderdaad de spiraalbossen, bouveloubossen, donkvijvers er bij.[/quote

Regen is voor mij niet nodig hoor (mss een beetje om het stof te blussen), liever wat hogtemeters om het 'pittiger' te maken, ruim 500 klinkt al behoorlijk :bounce:
Bij droog weer kom ik zeker af voor de grootste afstand.
Tot ton.
peterdec
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 23 okt 2018 07:10

Re: 27.10.2018 - Wortegem-Petegem - Wortegemse MTB

Bericht door peterdec »

Wat de hoogtemeters betreft zijn we niet 100 % zeker. Volgen de een zijn gps zijn het er 380 en volgens de ander 540. Zal waarschijnlijk aan de instellingen gelegen zijn.
jimi
Mountainbiker
Berichten: 1250
Lid geworden op: ma 03 jul 2006 10:09
Rijdt met: cannondale f29

Re: 27.10.2018 - Wortegem-Petegem - Wortegemse MTB

Bericht door jimi »

de hoogtemeters van de andere afstanden zijn nog niet gekend?
meester biek
Mountainbiker
Berichten: 638
Lid geworden op: zo 12 okt 2008 10:11
Rijdt met: sensa fiori

Re: 27.10.2018 - Wortegem-Petegem - Wortegemse MTB

Bericht door meester biek »

Helemaal droog was het niet, maar na 11 u amper regen , dus toch aan de start om deze nieuwe tocht uit te proberen.
Begon niet zo goed, thuis drinkbus vergeten, en na 500 m op het plaatselijk crossparcours al tegen de grond, niet meer gewoon aan wat vettigheid. Parcours was best in orde, heel wat privé-doorsteken, er was duidelijk werk van gemaakt =D> . Ook de bevoorradingen (2 op de 65) waren ruim voorzien, al kwam de tweede redelijk vroeg (na ongeveer 38 km, nog ruim 25 te gaan). Bepijling was sober maar oke, enkel in Bevere even te ver, de twee pijltjes stonden er wel, maar aan de andere kant van de weg. Mooie passage aldaar door den Donk, wel enkel voor de 65. Op het eind nog een stuk van het crossparcours alwaar 'de banden' net iets teveel vergden na de 65 km. Afgeklokt met iets meer dan 500 hm, mooi op dit golvend parcours. Prima afspuit, in de tent kregen we nog een Wortegemse jenever aangeboden, wat voor de 6 euro inschrijving wel mocht vond ik. Geen douches (daar zou volgend jaar verandering in komen) en geen korting voor de aangesloten leden, maar dat waren de enige minpunten.
Ze hadden 349 inschrijvingen en waren daar gezien de omstandigheden best tevreden mee. Ik was ook tevreden en hoop volgend jaar terug te mogen komen, bedankt aan de organisatie :bounce:
Fritsie
Mountainbiker
Berichten: 1339
Lid geworden op: za 14 okt 2006 22:08
Rijdt met: Trek

Re: 27.10.2018 - Wortegem-Petegem - Wortegemse MTB

Bericht door Fritsie »

Een organisatie die het weer niet mee heeft bij hun eerste keer. Alvast volgend jaar beter weer gewenst.
Gebruikersavatar
mtbsdvd'83
Mountainbiker
Berichten: 152
Lid geworden op: vr 23 mei 2014 12:57
Rijdt met: FLANDERS

Re: 27.10.2018 - Wortegem-Petegem - Wortegemse MTB

Bericht door mtbsdvd'83 »

De 8 aanwezige krierecrossers waren ook zeer tevreden over deze nieuwe organisatie. =D>





Tot volgend jaar :wink:
Plaats reactie