11.11.2018 - Huizingen - Dworpse Bikers Classic MTB

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
BDbiker
Mountainbiker
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 16 okt 2015 17:12
Rijdt met: Lembeek
Contacteer:

Re: 11.11.2018 - Huizingen - Dworpse Bikers Classic MTB

Bericht door BDbiker »

Bedankt aan de 1170 deelnemers om er weer een mooie editie van te maken
De foto's staan ondertussen al online
Bontus
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: za 16 jun 2012 15:24
Rijdt met: Radon ZR Race 29" 8.0

Re: 11.11.2018 - Huizingen - Dworpse Bikers Classic MTB

Bericht door Bontus »

54 km gedaan en volgens Strava mijn zwaarste rit van het hele jaar! Mijn benen lijken daar akkoord mee te gaan! Pracht parcours en voor de regen binnen geraakt.
Braeckie
Mountainbiker
Berichten: 88
Lid geworden op: do 10 dec 2009 12:45
Rijdt met: Scott Scale 950 / Canyon Yellowstone race

Re: 11.11.2018 - Huizingen - Dworpse Bikers Classic MTB

Bericht door Braeckie »

Vertrokken voor de 45km en op 48km en 940hm uitgekomen.
Zoals steeds is dit een fantastische toertocht!

Enorm leuk afwisselend parcours, 2 bevoorradingen op de 45km is ruimschoots voldoende, en leuke details zoals een jeneverke bij aankomst.

Ik blijf hier maar nagenieten van mijn "magisch momentje" toen ik op een bospad heel even het wiel van Greg Van Avermaet nam, waarna Oliver Naessen kwam tussengeschoven om dan in hun wiel een single track afdalingetje af te denderen. :-D :-D

Als ik toch 1 puntje van opbouwende kritiek mag geven:
Net na de eerste bevoorrading kwam een lang en leuk stuk single track. Door de drukte stond iedereen hier echter te voet aan te schuiven, wat echt wel zonde was.
Als je de bevoorrading pas na dit stuk inlast, dan beginnen de deelnemers volgens mij veel gespreider aan deze single track, met minder opstroppingen tot gevolg.

Alleszins merci aan de organisatie voor alweer een top-mtb-ervaring!
Gebruikersavatar
Single Tracker
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 24 jan 2011 16:39
Rijdt met: Superior van bij Velo Timo
Contacteer:

Re: 11.11.2018 - Huizingen - Dworpse Bikers Classic MTB

Bericht door Single Tracker »

Op en top genoten van deze prachtige rit!

Met MDF als eersten gestart rond 8u en nergens opstoppingen gehad.

60 km en ruim 1200 hoogtemeters op de Garmin Egde 810.

Chapeau aan de Dworpse Bikers! =D>
Gebruikersavatar
spaghetti_2
Mountainbiker
Berichten: 1445
Lid geworden op: zo 15 nov 2009 15:52
Rijdt met: Scott Spark RC Pro 2020, Rose X-Lite

Re: 11.11.2018 - Huizingen - Dworpse Bikers Classic MTB

Bericht door spaghetti_2 »

Prachtig parcours, 55 km genoten. Had me verwacht aan 3h ploeteren in de regen, maar nooit regen gehad en het parcours lag er verrassend goed bij.

En nu ga ik weer tegen enkele schenen stampen... maar technische stukken? Nooit gezien. Soms ongelooflijk waarvoor je op die heerlijk lange singletrack staat aan te schuiven. Trager is soms moeilijker ..
stefkes
Mountainbiker
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 02 aug 2017 11:20

Re: 11.11.2018 - Huizingen - Dworpse Bikers Classic MTB

Bericht door stefkes »

Heb hier met veel plezier aan deel genomen en vond het een fantastische rit. Vooral het stuk in het bos na de eerste bevoorrading was écht de moeite (ondanks de files aan de start er van). Ook leuk om het provincie domein te leren kennen, ziet er een aangename plek uit. De benen hebben wel afgezien.

Kleine opmerking, op één of twee plekjes op de openbare weg stonden er geen stewards terwijl dit voor de veiligheid wel mocht, vond ik.

Bedankt aan de organisatie, hoop er volgend jaar terug bij te zien.
Bontus
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: za 16 jun 2012 15:24
Rijdt met: Radon ZR Race 29" 8.0

Re: 11.11.2018 - Huizingen - Dworpse Bikers Classic MTB

Bericht door Bontus »

madskatingcow schreef:Bij aankomst 58.1km / 1163hm op de teller van mijn Edge 510, de collega's met een Edge 1000 hadden er 58.3km / 1271hm :-k
Aan de start Greg van Avermaet en Olivier Naessens gezien,de derde kende ik niet.
...
Ze waren met 4, toevallig kwamen ze net samen op de parking wanneer wij ook aan het uitladen waren.
Greg VA met Stijn De Bock (cibel) en Oliver Naesen met Gijs Van Hoecke.
Allemaal parelvissers uiteraard
appel
Mountainbiker
Berichten: 125
Lid geworden op: ma 02 mei 2011 21:31
Rijdt met: trek 8000 en scott oldtimer

Re: 11.11.2018 - Huizingen - Dworpse Bikers Classic MTB

Bericht door appel »

Prachtige rit =D> =D>

Kleine vraag: zaten er privéstukken in, of mag ik het gebruiken als trainingsrit? :oops: :bounce: [-o<
Gebruikersavatar
drummer
Mountainbiker
Berichten: 38
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:34
Rijdt met: titanium steentjesfiets

Re: 11.11.2018 - Huizingen - Dworpse Bikers Classic MTB

Bericht door drummer »

Toffe rit inderdaad, echter.... al dat gedraai en gekeer (en het talrijke afstappen) hoeft niet per sé zo lang aan een stuk te duren.
De gemiddelde biker met een gemiddeld vaardigheidsniveau die wel technische stukken heeft gezien (anders was je blind) heeft dit ook niet nodig om een leuke rit te hebben. Laat de deelnemers de keuze voor soft of hard en dan zijn die files ook voor een deel opgelost.
Ik begrijp dat die keuze niet altijd evident is maar dat is een uitdaging voor de parcourbouwers.
Gebruikersavatar
BDbiker
Mountainbiker
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 16 okt 2015 17:12
Rijdt met: Lembeek
Contacteer:

Re: 11.11.2018 - Huizingen - Dworpse Bikers Classic MTB

Bericht door BDbiker »

appel schreef:Prachtige rit =D> =D>

Kleine vraag: zaten er privéstukken in, of mag ik het gebruiken als trainingsrit? :oops: :bounce: [-o<
Er zitten idd een paar privé stukken bij maar deze zijn makkelijk te omzeilen. En er is nog zoveel meer in deze regio dat je je nooit verveelt!
Plaats reactie