07.10.2018 – Braine l’Alleu (WB) - Bikers l'Alleu

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Duvel biker
Mountainbiker
Berichten: 49
Lid geworden op: do 13 aug 2009 15:00
Rijdt met: Specialized

07.10.2018 – Braine l’Alleu (WB) - Bikers l'Alleu

Bericht door Duvel biker »

Beste bikers,

Op zondag 07 oktober organiseren wij van de Bikers de l'Alleu onze jaarlijkse Mountainbiketocht, dit zal onze 28e editie zijn.

Er is wederom een nieuw parcours uitgetekend richting onze mooie en heuvelachtige streek net onder Brussel beter te leren kennen.

De vertrekplaats is zoals steeds de school "Collège Cardinal Mercier" te Eigenbrakel waar we jullie alle nodige faciliteiten kunnen aanbieden.

Hieronder wat praktische info:
- Afstanden: 35, 45 en 55 km (+940hm)
- Startuur: tussen 8:00 en 11:00 uur
- Plaats: Collège Cardinal Mercier, 83 Chaussée de Mont Saint-Jean - 1420 Braine l'Alleud
- Voorzieningen : uitgebreide bevoorradingen, lekkere Chimay , kleedkamers & douches, bike wash, bewaakte fietsparking, bbq (pain saucisse met verse ajuin!), technische bijstand van KM10, ...

We zullen zoals steeds ons uiterste best doen om jullie een aangename zondagochtend te doen beleven!!

Tot ginds!

http://www.bikersalleu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/groups/23822129716/" onclick="window.open(this.href);return false;
slijkridder
Mountainbiker
Berichten: 227
Lid geworden op: do 19 jun 2014 15:37

Re: 07.10.2018 – Braine l’Alleu (WB) - Bikers l'Alleu

Bericht door slijkridder »

Vorig jaar ook gereden,Toptocht !
Gebruikersavatar
PainSosis
Mountainbiker
Berichten: 168
Lid geworden op: zo 13 mei 2018 16:03
Rijdt met: Orbea Alma H20 '17

Re: 07.10.2018 – Braine l’Alleu (WB) - Bikers l'Alleu

Bericht door PainSosis »

Na 3 weken rust doet da dom spierke onder mijn adductoren ergens bijna geen pijn meer maar ik voel het nog.
Ik zou dus echt wel nog een weekske meer moeten rusten....

En dan komen ze af met verse ajuin ](*,)
Hoe moet ik die onthouding blijven volhouden azo.....

Grrrrrrrr,

Dan nog eens een bangelijk goeie rit ook elke keer. Dilemma's....
Gebruikersavatar
schuppe
Mountainbiker
Berichten: 755
Lid geworden op: vr 16 okt 2009 16:06
Rijdt met: orbea oiz h10tr 2022

Re: 07.10.2018 – Braine l’Alleu (WB) - Bikers l'Alleu

Bericht door schuppe »

wat geeft de ondergrond daar na de afgelopen dagen met regen. (het is zo terug wat aanpassen na maanden droogte he ;) )
Duvel biker
Mountainbiker
Berichten: 49
Lid geworden op: do 13 aug 2009 15:00
Rijdt met: Specialized

Re: 07.10.2018 – Braine l’Alleu (WB) - Bikers l'Alleu

Bericht door Duvel biker »

schuppe schreef:wat geeft de ondergrond daar na de afgelopen dagen met regen. (het is zo terug wat aanpassen na maanden droogte he ;) )
Het is een heuvelachtig parcours en zelfs bij regen is het goed doenbaar; en dat zeg ik niet om jullie zomaar te overtuigen want we weten ook wel hoe dierbaar ons materiaal en zondagvoormiddag is :-)
Duvel biker
Mountainbiker
Berichten: 49
Lid geworden op: do 13 aug 2009 15:00
Rijdt met: Specialized

Re: 07.10.2018 – Braine l’Alleu (WB) - Bikers l'Alleu

Bericht door Duvel biker »

Het weer ziet er al veel beter uit dan enkele dagen geleden; het zal iets frisser zijn maar weinig kans op een bui :-D :-D :-D
Duvel biker
Mountainbiker
Berichten: 49
Lid geworden op: do 13 aug 2009 15:00
Rijdt met: Specialized

Re: 07.10.2018 – Braine l’Alleu (WB) - Bikers l'Alleu

Bericht door Duvel biker »

55 is eigenlijk 60 en 1100hm
Gebruikersavatar
El Toro Cycling Club HB
Mountainbiker
Berichten: 693
Lid geworden op: vr 19 okt 2012 13:10
Rijdt met: c-dale scalpel 29

Re: 07.10.2018 – Braine l’Alleu (WB) - Bikers l'Alleu

Bericht door El Toro Cycling Club HB »

Eigenlijk was ik nog liever een tijdje vanwege mijn blessure onder de radar gebleven en op verschillende toertochten, de wat kortere afstanden te rijden, 45 tot 52 km, maar dit laatste terzijde, om zo weer te werken aan mijn conditie en mtb-vaardigheden en hopelijk zo weer op mijn eigen niveau te geraken, afhankelijk van leeftijd uiteraard :wink: .

Maar....
Maar vandaag heb ik misschien wel de mooiste tocht in al die jaren, voor mij vanaf 2011, gereden , met dien verstande, ongeveer een dik uur rijden vanuit mijn woonplaats het mooie Breda,
Tuurlijk was ik hier al een keer of 4 geweest, maar vandaag hebben de Bikers l'Alleu qua parcours zichzelf overtroffen. organisatie is altijd top en parcours idem dito, maar wat ze vandaag ons voorgeschoteld hebben was niet te versmaden, om je vingers bij af te likken, echt ongelofelijk dat dit kan op een dik uur rijden voor mij.
Gelukkig zat het weer mee, maar eigenlijk was het van de eerste minuut tot de laatste wat mountainbike moet zijn.
Klimmen, klimmen, dalen en dalen, af en toe een recuperatie stukje en goede ravito's.
Zo nu en dan technische stukjes naar boven en ook naar beneden.
Voor mij was het zalig, zo mag het altijd zijn.

Bikers l'Alleud bedankt, alle medewerkers en vrijwilligers een groot =D> =D> =D> =D> =D> en een diepe buiging.

Uitteraard niets ten nadele van andere organisaties waar ik ook graag kom, wetende dat iedere organisatie moet roeien met de riemen die ze heeft en ook niet beschikt niet iedereen over zo een achtertuin als in Braine l'Alleu.

Nogmaals bedankt.
Kennyvdj
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: wo 17 feb 2010 20:23

Re: 07.10.2018 – Braine l’Alleu (WB) - Bikers l'Alleu

Bericht door Kennyvdj »

Schitterende tocht. Dik in orde op alle vlakken! Ander en zwaarder parcours met meer hoogtemeters dan vorig jaar en chapeau hiervoor! 100% genoten van deze tocht. Proficiat aan de organisatie.
PeterG
Mountainbiker
Berichten: 258
Lid geworden op: vr 12 nov 2010 09:41
Rijdt met: Heeft eindelijk grote wielen

Re: 07.10.2018 – Braine l’Alleu (WB) - Bikers l'Alleu

Bericht door PeterG »

Iemand gpx?
Plaats reactie