06.10.2018 [OVL] Kluisbergen - RVV offroad

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Thibault
Mountainbiker
Berichten: 124
Lid geworden op: wo 16 okt 2013 23:26

Re: 06.10.2018 - Kluisbergen - RVV offroad

Bericht door Thibault »

Ik betaal ook niet graag 17 euro, de organisatie was echter wel top. Ik ga er ook geen boterham minder om eten.

De scan & ride was wel een echte meerwaarde en de bevoorradingen waren ook goed opgesteld (niet drummen) en degelijk aanbod. De bepijling was ook nagenoeg perfect.

Gewacht tot daginschrijving om het weer af te wachten.
Deze niet rijden en Ronse op 20 oktober op de kalender zetten is een riskante gok. Het parcours lag er vandaag perfect bij, ik hoop op 20 oktober ook.
Gebruikersavatar
DDT-STAS
Mountainbiker
Berichten: 799
Lid geworden op: za 16 mei 2009 12:24
Rijdt met: spark 930 Green

Re: 06.10.2018 - Kluisbergen - RVV offroad

Bericht door DDT-STAS »

Wat hebben wij hier vandaag genoten van een tip-top organisatie & tocht en gezien de grote opkomst zullen we niet alleen zijn met deze mening.
14euro was een zéér correcte prijs voor wat we voorgeschoteld kregen
82km & 1700htm (de eerder vermelde 1400 bleken er toch wat meer te zijn)
Vanaf nu kijken wij toch wel uit naar soortgelijke TT-en; weliswaar enkel op zaterdag...op zondag blijven we
trouw aan de meer lokale organisaties die meestal ook wel TOP zijn :-D

@ Eddy
Dankzij vandaag hebben we meer zin gekregen in deze (voor ons onbekende) streek.
We passen dus onze kalender aan zodat we met ons clubke op 20/10 naar Ronse zullen afzakken..
dirkdierickx
Mountainbiker
Berichten: 266
Lid geworden op: do 27 sep 2018 10:46
Rijdt met: Cube Reaction Race / YT Jeffsy 27 AL Comp

Re: 06.10.2018 - Kluisbergen - RVV offroad

Bericht door dirkdierickx »

ik vond er helemaal niets aan, gaat bij deze ene keer blijven. zoveel volk, het was gewoon aanschuiven om de zoveel meter.
had mij ingeschreven voor de 80, maar heb van miserie de 50 gereden want het was gewoon niet meer leuk. ik geloof dat ik na een uur en half nog geen 20km gereden had.
volgend jaar terug naar de mtb tocht in kasterlee.
Marcus3
Mountainbiker
Berichten: 217
Lid geworden op: za 05 jan 2013 22:00

Re: 06.10.2018 - Kluisbergen - RVV offroad

Bericht door Marcus3 »

vercruysse eddy schreef:Beste vrienden mountainbikers ik wil zeker geen kritiek geven op deze organisatie maar sinds 6 jaar organiseren we hier in Ronse op 5 km van de startplaats van deze commercieële organisatie eveneens in oktober onze Biking@Ronse MTB Tour . De RVV offroad organisatie plaatst zich zomaar zonder enig overleg op de kalender en kopiëren een gedeelte van ons eigen parcours waar wij sinds jaren moeten voor overleggen met Natuur en Bos en de lokale besturen . Wij zijn gebonden aan de tarieven van de Wielerbond 3 euro tot 60 km en geven ook een fietsplaatje , 3 bevoorradingen en een gratis Kwaremont voor elke deelnemer en dan is men verwonderd dat lokale clubs er op termijn de brui aan geven . Maar we gaan toch proberen te overleven en jullie unieke passages en privéstukken voor te schotelen en hopen jullie te ontvangen op 20 oktober voor een echte recreatieve mountainbike in het hart van de Vlaamse Ardennen en Le Pays des Collines .
Niet leuk natuurlijk dat ze grote delen van het parcours kopiëren maar ik dacht dat de Herders de tocht uitgezet hadden? Misschien hen even aanspreken?
Ik lees op cycling.be dat de organisatie € 1 gedoneerd heeft per deelnemer aan Natuur&Bos, dat zal ook wel geholpen hebben.
Of dit een rit is met de medewerking van de WBV is me niet duidelijk, maar ze zijn er niet vies van om voor Golazo uitzonderingen te maken op de kalender.

Naar verluid waren er meer dan 2000 deelnemers, dit verwondert me niet.

Moerbeke, ook een heel mooie tocht met wellicht meer offroad had er 550.
Biker123
Mountainbiker
Berichten: 135
Lid geworden op: za 30 apr 2016 16:51

Re: 06.10.2018 - Kluisbergen - RVV offroad

Bericht door Biker123 »

Ik vond het een zeer goede tocht! Idd jammer van het aanschuiven in het kluisbos, want ik wou ook de 82 doen, maar door dat tijdsverlies toch maar de 58 gedaan. Parcours, bevoorrading, bepijling,.. waren allemaal top !

En tja de prijs, ik vind het idd best veel, maar van mij mogen de andere tochten best meer vragen, wat ik ook dikwijls zeg bij het inschrijven!

Grote verschil was wel het 'soort' bikers tov kleinere tochten: meer onbeschofte bikers tegengekomen, even wachten kan toch geen probleem zijn.

PS: Ronse staat zoiezo in de agenda hoor!
Gebruikersavatar
zaskar72
Mountainbiker
Berichten: 2219
Lid geworden op: vr 07 mei 2004 05:08

Re: 06.10.2018 - Kluisbergen - RVV offroad

Bericht door zaskar72 »

Er stonden veel fotografen langs de kant al iemand die weet waar de foto's te vinden zijn ?

PS: Ik reed de 82km chrono en was best aangenaam =D>
Gebruikersavatar
Rhumboy1
Mountainbiker
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 21 nov 2012 20:56
Rijdt met: Canyon

Re: 06.10.2018 - Kluisbergen - RVV offroad

Bericht door Rhumboy1 »

@ Eddy Vercruysse

Daarom rijd ik liever een kleinere organisatie. Galazo maakt ons kleine clubs kapot. Die hebben een grote voorraad voor de bevoorradingen in stock of kunnen een goede prijs bedwingen wegens grote afname gedurende het ganse jaar. Ze zijn ook niet gebonden aan de wielerbond gelijk de plaatselijke clubs. Wij organiseren een wegtocht in de zomer en zijn ook gebonden aan die prijzen van de bond. Chapeau voor degene die een tocht zoals in Ronse kunnen samensteken met bevoorradingen voor die 3€.
roger
Mountainbiker
Berichten: 1901
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 22:50
Rijdt met: Seven Sola,Turner Flux

Re: 06.10.2018 - Kluisbergen - RVV offroad

Bericht door roger »

Alé nie klagen hé,indien je de dag inschrijft voor Cristalp in Zwitserland(125km)dan betaal je 180 euro en daar hoor ik toch niemand klagen.Dan ben je nog niet zeker dat je hem kunt uitrijden.


Denk wel dat bij elke organisatie toch heel wat komt kijken waar wij niet altijd een kijk op hebben,dus niet teveel klagen en gewoon genieten van deze mooie sport.Als ik zo naar al die fietsen kijk dan hebben al die bikers toch precies niets te kort veronderstel ik!!!
Gebruikersavatar
cowboy peter
Mountainbiker
Berichten: 1472
Lid geworden op: zo 17 sep 2006 19:04
Rijdt met: flash29, epic , synapse

Re: 06.10.2018 - Kluisbergen - RVV offroad

Bericht door cowboy peter »

Kluisbergen was de tocht die mij qua streek het meest aansprak voor vandaag , en dus ben ik hier naar toe gekomen. Ik ben geen voorstander om 17€ te betalen, maar het is echter een professionele organisatie waar de werkuren wel moeten betaald worden, en waar er heel veel publiciteit voor gemaakt wordt. Ze mikken dan ook op een ander publiek dan de traditionele mtb-er.
Het parcours was leuk, de bevoorradingen en bepijling dik in orde. Ook veel seingevers (die ik persoonlijk niet nodig vind).
Toen ik aankwam iets voor 9, was het idd heel druk. Toch heb ik hiervan in de eerste 20km relatief weinig hinder gehad, ik heb niet zo veel plaats nodig om te passeren.Na 25km was de splitsing voor de 80, en was er meer plaats. In 't bos van den dokteur wat oponthoud, maar dit viel al bij al nog mee. Er mocht hier en daar wat meer uitdaging ingezeten hebben, maar dat zal voor binnen enkele weken zijn bij de buren. Zo geeft iedere organisatie zijn eigenheid.
Ik heb mij geamuseerd en dat is uiteindelijk het belangrijkste.
stevenbuzze
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 15 apr 2018 20:33

Re: 06.10.2018 - Kluisbergen - RVV offroad

Bericht door stevenbuzze »

Toprit! Parkoers was prachtig en uitdagend. Weinig organisaties kunnen vanaf de eerste editie zo'n afgewerkte tocht organiseren. 17 euro is inderdaad niet goedkoop maar alles was wel in orde. Kwestie om aan de bevoorrading zoveel mogelijk energie pennepissen in uw achterzakken te draaien en zo uit de kosten te komen :) Onlangs een trailrun op de Kluis gelopen. Die organisatie vroeg 22 euro om een uurke te lopen met achteraf een waterke en een stukje banaan... Das nog iets anders...

We mogen blij zijn met al die schitterende organisaties in ons landje! Naar Ronse kom ik zeker af, vorig jaar één van de nieuwe verrassingen van het jaar!! Bike ze!!
Plaats reactie