06.10.2018 [OVL] Kluisbergen - RVV offroad

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
toerist
Mountainbiker
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 15 jul 2002 02:00
Rijdt met: Giant

Re: RVV offroad 06/10/18

Bericht door toerist »

@flupke70
@rhumboy1

Ik beaam uw stelling, ik blijf er weg, golazzo is een bende zakkenvullers die de recreatieve sporters pluimt.
Gebruikersavatar
DDT-STAS
Mountainbiker
Berichten: 802
Lid geworden op: za 16 mei 2009 12:24
Rijdt met: spark 930 Green

Re: RVV offroad 06/10/18

Bericht door DDT-STAS »

Ik heb begrip voor bikers die 14 euro te veel vinden...

In elke onderneming (in dit geval Golazo) moet er winst gemaakt worden...kijk maar even naar jullie job...jullie baas moet toch ook winst maken... anders is er niets mogelijk.

Ik ben blij dat er zo'n organisaties zijn die deze tochten organiseren. Wie wil kan 14 euro betalen voor, laat ons hopen, een top-tochtje...wie niet wil doet iets anders...maar ik veronderstel dat er vele bikers jullie mening niet delen.
Marcus3
Mountainbiker
Berichten: 217
Lid geworden op: za 05 jan 2013 22:00

Re: RVV offroad 06/10/18

Bericht door Marcus3 »

Ivm Golazo is het dubbel natuurlijk. Vroeger was ik er vierkant tegen maar anderzijds is het inderdaad een bedrijf gelijk een ander en moet er winst gemaakt worden. Ze creeëren werk enz.... Op de winstmarges hebben we geen zicht natuurlijk dus is het moeilijk inschatten of ze te veel vragen.
OOk al veel positieve reacties gehoord over hun aanpak en organisatie.

Blijft natuurlijk dat ze de kleinere cluborganisaties enorme concurrentie aandoen, je zal het maar meemaken dat Golazo een rit organiseert binnen de straal van 20 km van jouw eigen cluborganisatie, dan ben je wel een beetje de pineut. Hun marketingstrategie lokt veel wielertoeristen, veel ritten benoemen ze als "Classic" en men geeft de wielertoerist het gevoel dat men deze rit moeten gereden hebben of je hoort er niet bij.

Een VTT organiseren blijft voor hen wel een moeilijk marktsegement, ze moeten het hebben van grote aantallen en dat is voor een VTT wel moeilijk, het risico op verzadiging op de singletracks is groot. Ze pakken het wel slim aan, ze vullen al snel het gat op dat is ontstaan door het wegvallen van de VTT in Melden. En voor de Vlaamse Ardennen zijn er zeker op dit tijdstip (net vòòr de echte regens die het parcours quasi onberijdbaar maken) genoeg bikers te vinden. En het is dus positief dat die bikers de kans krijgen om er nog eens te rijden.

Voor mezelf zal het een ritje in Moerbeke worden.
De Wreter
Mountainbiker
Berichten: 1240
Lid geworden op: di 14 sep 2010 09:07
Rijdt met: Vanalles

Re: RVV offroad 06/10/18

Bericht door De Wreter »

Inderdaad, al dat gekap op Golazo mag eens stoppen. Werkgevers steken hun nek uit om anderen werk te geven, sommige werknemers willen dat maar niet begrijpen. Respect voor wie voor je inkomen zorgt.
Bontus
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: za 16 jun 2012 15:24
Rijdt met: Radon ZR Race 29" 8.0

Re: RVV offroad 06/10/18

Bericht door Bontus »

Ben ook niet direct de grootste voorstander van de prijspolitiek van Golazo, maar de kwaliteit die je krijgt is dan ook wel zeker in orde.
En die €10 die je extra betaalt als je dat in het kader van de hobby ziet en welke zotte kosten je aan je fiets maakt valt dat best goed mee zeker.
sam2300
Mountainbiker
Berichten: 639
Lid geworden op: ma 15 okt 2012 16:31
Rijdt met: Granville evo

Re: RVV offroad 06/10/18

Bericht door sam2300 »

Ik vind die 14€ niet teveel, maar de 4€ voor de gewone tochten te weinig.
Marcus3
Mountainbiker
Berichten: 217
Lid geworden op: za 05 jan 2013 22:00

Re: RVV offroad 06/10/18

Bericht door Marcus3 »

sam2300 schreef:Ik vind die 14€ niet teveel, maar de 4€ voor de gewone tochten te weinig.
Ja, dat laatste is zeker waar, vooral wanneer het over een zeer goed georganiseerde rit gaat, dan lopen de kosten wel op en houdt men er weinig aan over. Bij slecht weer kan er zelfs een deficit zijn.
meester biek
Mountainbiker
Berichten: 638
Lid geworden op: zo 12 okt 2008 10:11
Rijdt met: sensa fiori

Re: RVV offroad 06/10/18

Bericht door meester biek »

Het parcours ziet er goed uit, welliswaar véél roadbeklimmingen van de gekende bulten (heb in de 395 beklimmingen van de Kluisberg deze nog nooit onroad opgereden met m'n mtb :-k ), maar zitten wel mooie privépassages in als ik 't parcours bekijk.
Blijft idd. dubbel, denk als streekrijder dat je deze niet moet rijden (daar zijn minstens envengoede organisaties voor minder inschrijving),
maar wie hier rijdt zal denk ik een mooie tocht krijgen, mits een 'golazoprijs' natuurlijk ...
vercruysse eddy
Mountainbiker
Berichten: 66
Lid geworden op: za 08 jun 2013 23:08

Re: 06.10.2018 - Kluisbergen - RVV offroad

Bericht door vercruysse eddy »

Beste vrienden mountainbikers ik wil zeker geen kritiek geven op deze organisatie maar sinds 6 jaar organiseren we hier in Ronse op 5 km van de startplaats van deze commercieële organisatie eveneens in oktober onze Biking@Ronse MTB Tour . De RVV offroad organisatie plaatst zich zomaar zonder enig overleg op de kalender en kopiëren een gedeelte van ons eigen parcours waar wij sinds jaren moeten voor overleggen met Natuur en Bos en de lokale besturen . Wij zijn gebonden aan de tarieven van de Wielerbond 3 euro tot 60 km en geven ook een fietsplaatje , 3 bevoorradingen en een gratis Kwaremont voor elke deelnemer en dan is men verwonderd dat lokale clubs er op termijn de brui aan geven . Maar we gaan toch proberen te overleven en jullie unieke passages en privéstukken voor te schotelen en hopen jullie te ontvangen op 20 oktober voor een echte recreatieve mountainbike in het hart van de Vlaamse Ardennen en Le Pays des Collines .
mrdepo
Mountainbiker
Berichten: 270
Lid geworden op: wo 19 okt 2016 18:43

Re: 06.10.2018 - Kluisbergen - RVV offroad

Bericht door mrdepo »

vercruysse eddy schreef:Beste vrienden mountainbikers ik wil zeker geen kritiek geven op deze organisatie maar sinds 6 jaar organiseren we hier in Ronse op 5 km van de startplaats van deze commercieële organisatie eveneens in oktober onze Biking@Ronse MTB Tour . De RVV offroad organisatie plaatst zich zomaar zonder enig overleg op de kalender en kopiëren een gedeelte van ons eigen parcours waar wij sinds jaren moeten voor overleggen met Natuur en Bos en de lokale besturen . Wij zijn gebonden aan de tarieven van de Wielerbond 3 euro tot 60 km en geven ook een fietsplaatje , 3 bevoorradingen en een gratis Kwaremont voor elke deelnemer en dan is men verwonderd dat lokale clubs er op termijn de brui aan geven . Maar we gaan toch proberen te overleven en jullie unieke passages en privéstukken voor te schotelen en hopen jullie te ontvangen op 20 oktober voor een echte recreatieve mountainbike in het hart van de Vlaamse Ardennen en Le Pays des Collines .
Hallo,

Amen, bewust deze niet gedaan om 20 oktober richting Ronse te komen. ze hebben van Golazzo idd ergens geld geroken. 14€ daginschrijving 17€ :-k .

Gaat ten koste van de plaatselijke inrichters en dit is nl altijd jammer.

Voor mij heeft mountainbiken dit niet nodig.




Mvg Jürgen
Plaats reactie