06.10.2018 [OVL] Kluisbergen - RVV offroad

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
jari2057
Mountainbiker
Berichten: 225
Lid geworden op: zo 17 nov 2013 08:31
Rijdt met: scott scale 730

Re: 06.10.2018 - Kluisbergen - RVV offroad

Bericht door jari2057 »

Ben al blij dat er nog organisatie bijkomen er zijn er al zo veel weggevallen zeker op zaterdag prachtige tocht perfecte organisatie
Gebruikersavatar
Flupke70
Mountainbiker
Berichten: 143
Lid geworden op: do 23 feb 2012 09:42
Rijdt met: Scott Scale 915 29" 2018

Re: 06.10.2018 - Kluisbergen - RVV offroad

Bericht door Flupke70 »

Tja de discussie over Golazo... 14€ (of 17 dag zelf) is best prijzig, maar we hebben er toch voor gekozen om te komen en we hebben er geen seconde spijt van gehad, je krijgt er toch ook wel veel voor terug. Moet wel toegeven dat het voor ons de eerste keer was dat we tot in de Vlaamse ardennen kwamen afgezakt vanuit 'DE' Limburg...marketing van Galazo ;) We hebben er van genoten. Prachtig parcours dat nooit verveelde, bevoorradingen waar niks op aan te merken viel, seingevers op de gevaarlijkste punten =D> Natuurlijk heeft het weer een doorslaggevende invloed, de zon maakt het zoveel aangenamer qua beleving. Alleen waren de hoogtemeters flink misleidend... we kwamen bijna aan de 1900 ipv 1425 voor de 82km, deze opmerking hoorde ik veel dus snap ik niet goed hoe men aan die 1425 kwamen :-k Als je zoals sommigen er aan't doorzakken bent en aan't aftellen bent op je gps dan wordt het op den duur zuur, maar persoonlijk vond ik het echt wel 'lekker' :-D Volgend jaar wellicht terug met nog wat meer vrienden bikers
Gebruikersavatar
alain
Mountainbiker
Berichten: 356
Lid geworden op: do 13 okt 2005 15:25
Rijdt met: Cannondale Scalpel 2 2021 ( in bestelling )-Cannondale M500-Specialized Roubaix Expert 2020

Re: 06.10.2018 - Kluisbergen - RVV offroad

Bericht door alain »

Enkele bemerkingen over de tocht....
Pluspunten

* Mooi parcours
* Mooi weer
* Goede bevoorrading ( bevoorrading Red Bull met muziek ....)
* Pensemont

Minpuntjes

*Sommige seingevers waren aanwezig maar hadden meer oog voor hun smartphone, sommigen zaten zelfs in hun auto
*Was er geen mogelijkheid om de Paterberg en Koppenberg off road te beklimmen?
* Geen eetstandjes op het einde
* Personeel in cafetaria was niet voorbereid op de grote toestroom van dorstigen ( geen wisselgeld, Kwaremont al vroeg op,...)
* 58 km waren er 65 km ( maar dit was geen probleem ;) )
Fritsie
Mountainbiker
Berichten: 1339
Lid geworden op: za 14 okt 2006 22:08
Rijdt met: Trek

Re: 06.10.2018 - Kluisbergen - RVV offroad

Bericht door Fritsie »

Gewoon een kleine bedenking. Reeds jaren werden en worden er in de streek prachtige tochten georganiseerd. Vroeger was er een schitterende tocht ingericht begin juli volledig op grondgebied Kluisbergen die vertrok aan de camping. Daarnaast de marathon van de Krierecrossers en andere. In de ruimere omgeving had en heb je de tochten in Oudenaarde, Brakel, Ellezelles, de herdermarathon, Ronse, … Ik vermoed dat geen enkele van deze organisatoren ooit 2000 man kon bereiken en nochtans allemaal kwalitatief hoogstaande organisaties die een stuk goedkoper waren en zijn. Is de aantrekkingskracht van Golazo dan zo groot?
Marcus3
Mountainbiker
Berichten: 217
Lid geworden op: za 05 jan 2013 22:00

Re: 06.10.2018 - Kluisbergen - RVV offroad

Bericht door Marcus3 »

Fritsie schreef: Is de aantrekkingskracht van Golazo dan zo groot?
Kortweg ja, onderschat de impact van marketing niet. De organisaties is ook heel goed maar dat zijn sommige cluborganisaties ook.

Maar ik heb hier de (afgeronde) cijfers met het aantal deelnemers binnen van de weliswaar cyclingritten die ten noorden van Gent georganiseerd werden op 9 september.
Op die datum was er een organisatie van Golazo in Gent met 4000 deelnemers (max afstand 200 km, meest populaire afstand 100 en 150 km)
• Boekhoute: 100 deelnemers (max afstand 85 km)
• Lochristi: 200 deelnemers (max afstand 105 km)
• Sleidinge: 150 deelnemers (max afstand 127 km -> richting Vlaamse Ardennen)

Ondanks de beperktere afstanden van de andere organisaties is het effect duidelijk, bij zoverre dat Sleidinge waarschijnlijk op dit weekend geen cycling meer zal organiseren.

(Dit wordt een beetje off-topic en eigenlijk zou er op een andere plek op dit forum een nieuw onderwerp moeten aangemaakt worden.)
laurentmtb
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 07 okt 2019 20:14

Re: 06.10.2018 - Kluisbergen - RVV offroad

Bericht door laurentmtb »

Iemand een gpx file voor de 40 of 58km? (Pb mag)
KrulControl
Mountainbiker
Berichten: 115
Lid geworden op: zo 24 feb 2019 21:47

Re: 06.10.2018 - Kluisbergen - RVV offroad

Bericht door KrulControl »

laurentmtb schreef:Iemand een gpx file voor de 40 of 58km? (Pb mag)


https://www.routeyou.com/nl-be/route/vi ... 019-58-mtb" onclick="window.open(this.href);return false;

best wel de privee-stukken uit halen.
BikerCM29
Mountainbiker
Berichten: 63
Lid geworden op: za 26 aug 2017 16:27

Re: 06.10.2018 - Kluisbergen - RVV offroad

Bericht door BikerCM29 »

Marcus3 schreef:
Fritsie schreef: Is de aantrekkingskracht van Golazo dan zo groot?
Kortweg ja, onderschat de impact van marketing niet. De organisaties is ook heel goed maar dat zijn sommige cluborganisaties ook.

Maar ik heb hier de (afgeronde) cijfers met het aantal deelnemers binnen van de weliswaar cyclingritten die ten noorden van Gent georganiseerd werden op 9 september.
Op die datum was er een organisatie van Golazo in Gent met 4000 deelnemers (max afstand 200 km, meest populaire afstand 100 en 150 km)
• Boekhoute: 100 deelnemers (max afstand 85 km)
• Lochristi: 200 deelnemers (max afstand 105 km)
• Sleidinge: 150 deelnemers (max afstand 127 km -> richting Vlaamse Ardennen)

Ondanks de beperktere afstanden van de andere organisaties is het effect duidelijk, bij zoverre dat Sleidinge waarschijnlijk op dit weekend geen cycling meer zal organiseren.

(Dit wordt een beetje off-topic en eigenlijk zou er op een andere plek op dit forum een nieuw onderwerp moeten aangemaakt worden.)
't Is vooral de naam "Ronde van Vlaanderen" dat het hem doet volgens mij. Laat Golazo dezelfde tocht organiseren met de naam "toertocht Vlaamse Ardennen" en de opkomst is misschien half zo groot.
Mark72
Mountainbiker
Berichten: 60
Lid geworden op: zo 28 sep 2014 16:26

Re: 06.10.2018 - Kluisbergen - RVV offroad

Bericht door Mark72 »

Ook dit jaar veel meer hoogtemeters dan aangekondigd.
86 km met +1900hm ipv 1340hm.
Mooie rit, maar dat maakt het toch wat moeilijker om de inspanningen te doseren.
Gebruikersavatar
VinceAVMC
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 12 okt 2021 16:03

Re: 06.10.2018 - Kluisbergen - RVV offroad

Bericht door VinceAVMC »

alain schreef: di 09 okt 2018 16:59 Enkele bemerkingen over de tocht....
Pluspunten

* Mooi parcours
* Mooi weer
* Goede bevoorrading ( bevoorrading Red Bull met muziek ....)
* Pensemont

Minpuntjes

*Sommige seingevers waren aanwezig maar hadden meer oog voor hun smartphone, sommigen zaten zelfs in hun auto
*Was er geen mogelijkheid om de Paterberg en Koppenberg off road te beklimmen?
* Geen eetstandjes op het einde
* Personeel in cafetaria was niet voorbereid op de grote toestroom van dorstigen ( geen wisselgeld, Kwaremont al vroeg op,...)
* 58 km waren er 65 km ( maar dit was geen probleem ;) )
Bij mij waren de 58 er echt 58 ... natuurlijk, als je de rit van de parking naar start en terug erbij net kan het wel ...als je ver stond ;-)
Over de seingevers kon ik niet klagen, alleen op de grote steenweg stond er plots geen, dat vond ik dan wel een misser (of mss was de seingever even gaan pissen ;-)

Maar voor de rest idd een super rit, mag wel voor zo'n grote organisatie ... en die prijs ;-)
Plaats reactie