06.10.2018 [OVL] Kluisbergen - RVV offroad

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
5peedy
Mountainbiker
Berichten: 179
Lid geworden op: zo 05 sep 2010 18:55
Rijdt met: scott scale

Re: 06.10.2018 - Kluisbergen - RVV offroad

Bericht door 5peedy »

Toch ook geprofiteert van mooie weer en droge trails. Ondanks ik jaarlijks wel verschillende keren naar Vlaamse ardennen ga, toch weer nieuwe paadjes gezien. Zelf iets later gestart tegen 10u en dan viel het goed mee met de drukte.


Bosje van den dokteur :drunk: was zo zalig dat ik het bist heb, was toch geen drukte op dat moment. Ook volk gewoon zien terugkeren bij de eerste haarspeldbochtjes.

Wel lusje van de knokte gemist; Vond het al raar dat ik daar volk van rechts zag komen en had daarna km's te kort op de meldingen. Op de kaart de lus zien staan. :oops: Voor mij toch zeker nog andere die verkeerd gereden waren daar. Altijd gevaarlijk als er een aantal net voor jou rijden om verkeerd te volgen.


En in Ronse zijn we natuurlijk weer van de partij als het geen water giet.
Dimi73
Mountainbiker
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 22 dec 2013 18:39
Rijdt met: cube rs1

Re: 06.10.2018 - Kluisbergen - RVV offroad

Bericht door Dimi73 »

Ik vond het een toptochtje waar je uzelf eens volledig dood kon rijden ,enig minpunt die balustrades aan de bossen kan dit niet gewoon open als je toch toelating hebt en zoveel volk verwacht.
sjamabandi
Mountainbiker
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 19 sep 2016 21:45

Re: 06.10.2018 - Kluisbergen - RVV offroad

Bericht door sjamabandi »

Gisteren in Kluisbergen gereden. Mooie rit maar ik verkies meer de toertochten georganiseerd door de plaatselijke clubs. Héél veel respect en sympathie voor die vrijwilligers die voor peanuts die toertochten organiseren! We hebben met stip Ronse genoteerd op 20 oktober!
Gebruikersavatar
NoHair
Mountainbiker
Berichten: 31
Lid geworden op: vr 09 sep 2016 16:35
Rijdt met: Cannondale F29

Re: 06.10.2018 - Kluisbergen - RVV offroad

Bericht door NoHair »

Mooie tocht gereden met Peet en veel leute gehad. :lol: Na de eerste splitsing was de grootste drukte weg dus mogen we niet klagen. Of de prijs (te) veel is laat ik in het midden. Ik vind bij elke organisatie dat per deftige bevoorrading 5€ niet te veel is. Dus hier vond ik het zeker niet overdreven. Gelukkig zijn er af en toe nog eens grote organisaties die iets ondernemen. Hierdoor mogen we inderdaad dan nog eens op plaatsen, bossen,... komen die anders al volledig verboden zijn. En de meeste kleinere clubs geven er meestal de brui aan omdat ze te weinig helpende handen hebben.
disc
Mountainbiker
Berichten: 100
Lid geworden op: vr 24 feb 2006 00:50
Rijdt met: Scott

Re: 06.10.2018 - Kluisbergen - RVV offroad

Bericht door disc »

Getwijfeld om hier op te reageren, maar kan het niet laten :wink: .
In het verleden ook (regelmatig) deelgenomen aan dergelijke tochten maar sinds de fusie van de organisatie van de groep van 'Flanders Classic' met Golazo (2018) = Peolton zijn de tochten dubbel zo duur. 8 à 10 Euro voor dergelijke tochten vond ik best ok. Heb het niet zo begrepen op cafétochten voor 2 Euro, op het einde van de rit heb je meer uitgegeven. En hier ook beetje kritiek op veel van huidige organisaties van lokale clubs. Zijn blijven steken in vorige eeuw!
Een tocht organiseren is echt wel meer dan wat pijltjes hangen.
En blijkbaar moet je dergelijke ritten gereden hebben (Facebook , twitter, wtf..) of je bent genen 'echten'

De bevestiging dat de prijs best wel ok is, is er echt wel over. Rij zelf wel op een 'deftige' fiets maar als je als regelmatige fietser (=52 weken x 20 Eur x 2) = 2080 Euro #-o #-o gaat rechtvaardigen t.o.v. een rechtvaardige inschrijving ](*,) ](*,)
Maar we zijn een democratie, en zo lang de zot het wil betalen, 'who care's'
Ter info dit was de prijs van onze 10-daagse fietsvakantie in Noorwegen (zo gezegd een duur vakantieland). Als ik moet kiezen ...
Fietsen was een 'sociale' sport maar het dreigt een elitaire te worden [-X

@Eddy, normaal zoals elk jaar aanwezig op julie tocht. Superorganisatie! Please go on [-o< [-o< =D> . Rij normaal niet in de regen maar voor jullie (en Marcia :wink:) doen we beetje water in de wijn.
Marcus3
Mountainbiker
Berichten: 217
Lid geworden op: za 05 jan 2013 22:00

Re: 06.10.2018 - Kluisbergen - RVV offroad

Bericht door Marcus3 »

NoHair schreef: Gelukkig zijn er af en toe nog eens grote organisaties die iets ondernemen. Hierdoor mogen we inderdaad dan nog eens op plaatsen, bossen,... komen die anders al volledig verboden zijn. En de meeste kleinere clubs geven er meestal de brui aan omdat ze te weinig helpende handen hebben.
Dat is pas schandalig dat de commerciële organisaties meer zouden mogen van Bossen&Waters dan de cluborganisaties... #-o

Is het alleen maar het gebrek aan helpende handen of speelt de concurrentie van Golazo ook?

@Disc: er is dus maar één commerciële speler meer, en een monopoly leidt tot ....
deswa
Mountainbiker
Berichten: 200
Lid geworden op: ma 09 jul 2007 15:02
Rijdt met: Scott spark 930 en Rocky Mountain Element 950

Re: 06.10.2018 - Kluisbergen - RVV offroad

Bericht door deswa »

@ disc: graag eens wat uitleg over deze uitspraak?
En hier ook beetje kritiek op veel van huidige organisaties van lokale clubs. Zijn blijven steken in vorige eeuw!

Ik denk dat je hiermee toch redelijk wat organisaties tegen de borst stoot :-k
disc
Mountainbiker
Berichten: 100
Lid geworden op: vr 24 feb 2006 00:50
Rijdt met: Scott

Re: 06.10.2018 - Kluisbergen - RVV offroad

Bericht door disc »

deswa schreef:@ disc: graag eens wat uitleg over deze uitspraak?
En hier ook beetje kritiek op veel van huidige organisaties van lokale clubs. Zijn blijven steken in vorige eeuw!

Ik denk dat je hiermee toch redelijk wat organisaties tegen de borst stoot :-k
Gaat vooral over cyclo-ritten. 3 euro voor tochtjes van 50 tot 100 km. Café stop, drank zelf betalen en als het meevalt krijg je een suikerwafel uit den Aldi (kostprijs 0,1Euro). En eerlijk voor dergelijke tochten heb ik zelfs geen behoefte aan een bevoorrading. Idem voor vele VTT-tochten in onze streek (Meetjesland).
Ik wil alleen dat organisatie enige moeite doet om ons een 'parcours' aan te bieden die de platgereden paden verlaat. En dat vergt heel wat meer moeite dan wat bordjes hangen.

Andere tochten kan ik best alleen rijden.
Dat je iets overhoudt aan een organisatie vind ik best ok, maar als dit de hoofdreden wordt [-X [-X
En Wielerbond Vlaanderen kan zo elk jaar uitpakken met stijgende deelname cijfers. Trek de Peleton ritten er eens af. Zal al heel wat minder zijn.

En waarom moeten mensen van VWB 2 Euro meer betalen dan leden van WBV?
En hier sluit in mijn discussie af.

See you on 20/10 in Ronse :wink:
meyke1
Mountainbiker
Berichten: 126
Lid geworden op: zo 16 aug 2015 16:16
Rijdt met: nen oldtimer en ne ktm scarp master

Re: 06.10.2018 - Kluisbergen - RVV offroad

Bericht door meyke1 »

Hopelijk stopt de discussie hier over geld.Dacht dat dit een mountainbikeforum is en geen beleggersforum.
Kun je ook zeggen,jij een veel te dure fiets en jij zo een goedkope fiets.
Ieder zijn mening,maar misschien is het verstandiger om die soms voor jezelf te houden.
T'was een leuke tocht maar toch zwaar afgezien.
Op naar de volgende kleine of grote organisatie.
deswa
Mountainbiker
Berichten: 200
Lid geworden op: ma 09 jul 2007 15:02
Rijdt met: Scott spark 930 en Rocky Mountain Element 950

Re: 06.10.2018 - Kluisbergen - RVV offroad

Bericht door deswa »

Over cyclo tochten kan ik niet mee spreken aangezien ik enkel mountainbike rijd. In verband met die platgereden paden hangt het af van streek tot streek, als er niets anders ligt kun je geen baantjes bijmaken hé. En ook wordt het ieder jaar moeilijker om nog toelatingen te krijgen van bos en natuur. Zo werd bvb ons parkoer afgekeurd 2 jaar terug, omdat we door een bosje reden van amper 300 meter lang. We hebben hiervoor zelfs gebeld met de provinciale afgevaardigde, maar geen doorkomen aan. Probeer dan maar eens gemotiveerd te blijven om telkens opnieuw te organiseren. Maar allez soit, we blijven doorgaan. Ronse staat op onze kalender :-D
Plaats reactie