30.09.2018 - Klerken - 19e Heuveltjes van Erika

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
2fast2
Mountainbiker
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 01 jan 2018 11:44

Re: 30.09.2018 - Klerken - 19e Heuveltjes van Erika

Bericht door 2fast2 »

bedankt aan alle deelnemers op onze 19de editie de heuveltjes van erika =D> =D> =D>

foto's werden er niet genomen ivm wet van de privacy (niet duidelijk wat wel en niet kan :-k #-o )

VERLOREN voorwerpen : Tshirt merk jack en jones blauw met opschrift TROUBLE

1 zomer handschoen merk Northwave zwart met groen fluo

1 zadeltasje met inhoud merk Btwin

dit alles kan bekomen worden :steenstraat 24
8650 Klerken
tel: 0494540400
mrdepo
Mountainbiker
Berichten: 270
Lid geworden op: wo 19 okt 2016 18:43

Re: 30.09.2018 - Klerken - 19e Heuveltjes van Erika

Bericht door mrdepo »

2fast2 schreef:bedankt aan alle deelnemers op onze 19de editie de heuveltjes van erika =D> =D> =D>

foto's werden er niet genomen ivm wet van de privacy (niet duidelijk wat wel en niet kan :-k #-o )

VERLOREN voorwerpen : Tshirt merk jack en jones blauw met opschrift TROUBLE

1 zomer handschoen merk Northwave zwart met groen fluo

1 zadeltasje met inhoud merk Btwin

dit alles kan bekomen worden :steenstraat 24
8650 Klerken
tel: 0494540400
Fotos nemen.kan

onderscheid maken tussen publieke en private evenementen. Bij publieke evenementen worden overzichtsfoto’s en zelfs foto’s waarop personen herkenbaar zijn afgebeeld als aanvaardbaar beschouwd in het kader van dat evenement. Moeilijker wordt het wanneer er duidelijk op één of meerdere personen wordt ingezoomd; dan komt het portretrecht om de hoek kijken. De personen in kwestie kunnen zich in dat geval beroepen op het recht op privacy: ze hebben geen toestemming gegeven om foto’s te laten maken van zichzelf en kunnen dus eisen dat die foto’s worden vernietigd. Ook mogen die foto’s zonder de toestemming niet zomaar worden verspreid of voor welbepaalde doeleinden (bv. commerciële) worden gebruikt.

Als lokaal bestuur kun je dit opvangen door het publieke evenement door volgende publicatie te laten voorafgaan:

“Het recht op afbeelding (of portretrecht) is het recht van een geportretteerde persoon om zich in bepaalde gevallen te verzetten tegen publicatie van hun portret. Je kan je verzetten tegen het gebruik van je foto [op / in]. Hiervoor neem je best contact op met [contactgegevens].”

[Contactgegevens] kan zijn: info@xxx.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
tram4
Mountainbiker
Berichten: 781
Lid geworden op: ma 13 jun 2005 20:34
Rijdt met: scott genius MC50

Re: 30.09.2018 - Klerken - 19e Heuveltjes van Erika

Bericht door tram4 »

Proficiat met jullie toertocht. Was gekomen om de 75 te doen maar had niet goed opgelet en de 35 begonnen. :oops: Dan terug aan de start de 55 gedaan en deze was ook heel mooi zulle
bedankt he
Gebruikersavatar
cowboy peter
Mountainbiker
Berichten: 1473
Lid geworden op: zo 17 sep 2006 19:04
Rijdt met: flash29, epic , synapse

Re: 30.09.2018 - Klerken - 19e Heuveltjes van Erika

Bericht door cowboy peter »

de laatste jaren ben ik hier niet meer geweest omwille van de gekende winterse taferelen, maar deze editie in de late zomer kon mij best bekoren. Flink wat stukken die ik nog nooit gedaan had. Veel goedlopende stukken, en nu en dan een linke streep baan, maar ook waar het kon een mooi stukje al dan niet zelf aangelegde offroad. Op't einde nog de steenstraat bergop als toetje. 't was in orde , bedankt en misschien tot volgend jaar
Gino_mtb
Mountainbiker
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 13 jun 2018 20:56

Re: 30.09.2018 - Klerken - 19e Heuveltjes van Erika

Bericht door Gino_mtb »

De grootste toer gedaan. Doordat ik sommige leuke stukjes gebist heb in totaal een 75 km bike-plezier gehad.
Vond het vernieuwde parcours dik in orde.
Ook de bevoorradingen waren ok.
Ook wat later vertrokken om in het zonnetje te kunnen rijden en zo de koude 's morgens wat ontweken ...ja k weet het , 'k zien u mietje :lol: .

Kortom: leuke dag gehad op supertochtje
Gebruikersavatar
Motorbiker
Mountainbiker
Berichten: 3034
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
Rijdt met: Niner Jet RDO

Re: 30.09.2018 - Klerken - 19e Heuveltjes van Erika

Bericht door Motorbiker »

6u45 en we vertrekken met de wagen richting Klerken.
Zeker 2 decennia geleden dat ik er nog in de streek was. Ik ben benieuwd.

De Forumbikersafspraak: verzamelen rond 8uur, en mits enige overdrijving – onze visser is er niet dus moet iemand anders dit doen – starten we met een man of vijfentwintig.
4°C is even wennen en met het krieken van de dag trekt de Blankaart vlakte prachtig wit en vriest het net niet. We kiezen voor de 55km. En ondanks 15 jaar verwennerij in Noord-Frankrijk en ontelbare Waalse tochten, noteer ik de Heuveltjes Van Erika met stip. Ongelooflijk de mountainbike parels die deze mannen uit hun mouw schudden. Als je dan, zoals het in alle mtb klieken het geval is, omringd bent door “A few good kiekens”, komt het paradijs aardig dichtbij.
Op de après wordt één en ander besproken, worden papegaaien ontkurkt… en zie ik de reden die me al decennia lang aan Klerken herinnert. Druk aan het werk, ze heeft me niet herkend, waarom zou ze… .

De 80er jaren. Het is alsof het gisteren was. Esen, een gehucht naast Klerken. Het is zaterdagavond en dancing Colombo zit afgeladen vol.
Eindelijk slowtime. Een uitgesproken exemplaar van vrouwelijke kunne staat aan de overkant van de nog lege dansvloer, geheel en volledig zichzelf te zijn. Via, via had ik vernomen dat deze oogverblinding hoger onderwijs volgt, sportief is, en in Klerken woont.
Een tiental gekruiste blikken, en mijn discotime, sexytime sensoren geven al anderhalf uur aan dat dit topmodel wel in is voor een slow met ondergetekende.
Vergezeld van al mijn indertijd in de spiegel getrainde moves, begeef ik mij temidden de dansvloer in de richting van deze, van onschuld blakende, deerne. Steek mijn hand uit, en articuleer de verder volledig banale zin “dans met mij…” . Haar ogen smachten terwijl ze op haar onderlip bijt, ze ademt diep, haar hoofd knikt … neen. Het zijn mijn beginjaren en heb nog geen tweede, derde zin klaar.
Als van rubber keer ik om, mijn schuddebuikende, nooit geschoten nooit prijs, maten tegemoet.
Diep gekrenkt.... “Het gingen nochtans schoone kinderen zijn” tolt het in mijn hoofd.

PS. Anno 2018, moet ik helaas op die laatste gedachte terugkeren.
Gebruikersavatar
Single Tracker
Mountainbiker
Berichten: 471
Lid geworden op: ma 24 jan 2011 16:39
Rijdt met: Superior van bij Velo Timo
Contacteer:

Re: 30.09.2018 - Klerken - 19e Heuveltjes van Erika

Bericht door Single Tracker »

Motorbiker schreef:6u45 en we vertrekken met de wagen richting Klerken.
Zeker 2 decennia geleden dat ik er nog in de streek was. Ik ben benieuwd.

De Forumbikersafspraak: verzamelen rond 8uur, en mits enige overdrijving – onze visser is er niet dus moet iemand anders dit doen – starten we met een man of vijfentwintig.
4°C is even wennen en met het krieken van de dag trekt de Blankaart vlakte prachtig wit en vriest het net niet. We kiezen voor de 55km. En ondanks 15 jaar verwennerij in Noord-Frankrijk en ontelbare Waalse tochten, noteer ik de Heuveltjes Van Erika met stip. Ongelooflijk de mountainbike parels die deze mannen uit hun mouw schudden. Als je dan, zoals het in alle mtb klieken het geval is, omringd bent door “A few good kiekens”, komt het paradijs aardig dichtbij.
Op de après wordt één en ander besproken, worden papegaaien ontkurkt… en zie ik de reden die me al decennia lang aan Klerken herinnert. Druk aan het werk, ze heeft me niet herkend, waarom zou ze… .

De 80er jaren. Het is alsof het gisteren was. Esen, een gehucht naast Klerken. Het is zaterdagavond en dancing Colombo zit afgeladen vol.
Eindelijk slowtime. Een uitgesproken exemplaar van vrouwelijke kunne staat aan de overkant van de nog lege dansvloer, geheel en volledig zichzelf te zijn. Via, via had ik vernomen dat deze oogverblinding hoger onderwijs volgt, sportief is, en in Klerken woont.
Een tiental gekruiste blikken, en mijn discotime, sexytime sensoren geven al anderhalf uur aan dat dit topmodel wel in is voor een slow met ondergetekende.
Vergezeld van al mijn indertijd in de spiegel getrainde moves, begeef ik mij temidden de dansvloer in de richting van deze, van onschuld blakende, deerne. Steek mijn hand uit, en articuleer de verder volledig banale zin “dans met mij…” . Haar ogen smachten terwijl ze op haar onderlip bijt, ze ademt diep, haar hoofd knikt … neen. Het zijn mijn beginjaren en heb nog geen tweede, derde zin klaar.
Als van rubber keer ik om, mijn schuddebuikende, nooit geschoten nooit prijs, maten tegemoet.
Diep gekrenkt.... “Het gingen nochtans schoone kinderen zijn” tolt het in mijn hoofd.

PS. Anno 2018, moet ik helaas op die laatste gedachte terugkeren.
Heerlijk :lol:. Je gaat ooit nog een boek moeten uitbrengen met al je verslagjes: "de memoires van Motorbiker". Ik zal de eerste zijn die het boek zal kopen. :P
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1985
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 30.09.2018 - Klerken - 19e Heuveltjes van Erika

Bericht door filiep72 »

Ik was ook van plan om naar Klerken af te zakken. We gingen met de Forumbikers een serieuze delegatie neerzetten. Spijtig. Zondag schreef ik er deze woordjes over:

" Ai ai ai ! Wegens ziekte heb ik de heuveltjes van Erika niet kunnen berijden. Al de hele week was ik maar 50% (geen commentaar Dimi) en vrijdag had ik het dus helemaal vlaggen. Na het doktersbezoek terug de bedstee binnen. Zaterdag ging het al een stuk beter, ik geraakte al tot in de zetel. 3 paardenmiddelen gingen me er wel doorheen sleuren. Ik begon zowaar af te wegen welke vélo ik ging meenemen. Niet dus. Zaterdagnacht terug een opstootje . Ik ga ulder de details besparen. Het is niet voor gevoelige lezeressen. Een volledig verslag kan wel via pb. Game over dus en een berichtje naar motorbiker aangaande mijn forfait. Niet getreurd want volgend jaar is er daar zowaar de 20e editie! Ik heb al vernomen van iemand die al iets gehoord heeft in de wandelgangen - die gangen die ik tot dusver nog nooit gevonden heb - dat er volgend jaar een 2 daags mountainbike festival komt. Met een heuse campeerzone en live muziek op zaterdagavond. Blijkbaar wordt er voor volgend jaar niets aan het toeval overgelaten. De plannen zijn bijna klaar voor zo een stellingparcours. Dat van de tt van Geluveld zou er bij verbleken. Tschijnt dat er de laatste week nog 2 Noord Franse terrils worden overgevlogen en nu al is in Klerken in de rapte een bos aangeplant van wel de helft van West Vlaanderen. Ik ben curieus. Toch wel de moeite, die wandelgangen. Enfin , kga mij terug weer een beetje leggen en een dafelganske nemen en nog 2 paardenmiddelen. Cya "

Tis terug goedgekomen (???) en volgende zondag gaan we richting Tourpes.
Plaats reactie