30.09.2018 - Waarloos - 10e Waarloos Mountainbike Tour

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
DDT-STAS
Mountainbiker
Berichten: 799
Lid geworden op: za 16 mei 2009 12:24
Rijdt met: spark 930 Green

Re: 30.09.2018 - Waarloos - 10e Waarloos Mountainbike Tour

Bericht door DDT-STAS »

Als ik de armbandjes in de schuif bekijk zal dit onze 7e aansluitende deelname zijn... :-k
wat eigenlijk wil zeggen dat dit naar onze mening een échte topper in deze streek is :bounce:
en ja, ook de organisatie is TOP :lol:
tot zondag!
slijkridder
Mountainbiker
Berichten: 224
Lid geworden op: do 19 jun 2014 15:37

Re: 30.09.2018 - Waarloos - 10e Waarloos Mountainbike Tour

Bericht door slijkridder »

Heb hier ook al 3 keer gestart,buiten de schorre(wat k heel goed vind) is er niet veel te beleven. T zal ofwel genappe worden ofwel Ganshoren.
DirkB
Mountainbiker
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 31 mei 2009 17:35
Rijdt met: S-Works M5 HT

Re: 30.09.2018 - Waarloos - 10e Waarloos Mountainbike Tour

Bericht door DirkB »

slijkridder schreef:Heb hier ook al 3 keer gestart,buiten de schorre(wat k heel goed vind) is er niet veel te beleven. T zal ofwel genappe worden ofwel Ganshoren.
Slijkrijder, veel plezier in Genappe of Ganshoren. De tijd die jij in de auto zit, zitten wij op de fiets of op het terras in het zonneke! Ik kom naar de beste toertocht van de provincie Antwerpen. :-D
slijkridder
Mountainbiker
Berichten: 224
Lid geworden op: do 19 jun 2014 15:37

Re: 30.09.2018 - Waarloos - 10e Waarloos Mountainbike Tour

Bericht door slijkridder »

@dirkb,als k mag kiezen tussen de 100km in genappe of de tocht in waarloos dan is Mn keuze zeer snel gemaakt hoor!en ja ik zal langer in de auto zitten,maar ook veel langer oo de fiets,en voor n terrasje int zonnetje ga ik szondags nie fietsen hoor,
Gebruikersavatar
Petter
Mountainbiker
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 27 jan 2016 20:36
Rijdt met: Trek Farley 5/Canyon Spectral 29 CF7 ASX

Re: 30.09.2018 - Waarloos - 10e Waarloos Mountainbike Tour

Bericht door Petter »

Vanmorgen hier met de fatbike gestart, beetje afgegaan op de in het algemeen positieve reacties hier op het forum. Het was in het begin wel wat fris, maar het zonnetje deed goed zijn best om warmte te brengen.
Tja, de rit zelf stelde een beetje teleur, naar mijn zin veel te veel verhard, niet de favoriete ondergrond van een fatbike... Uiteindelijk met een kleine 60km weer binnengereden.

De stukken door de Schorre waren gelukkig erg leuk, zeker onder de droge omstandigheden van vandaag. In eerste instantie voor technisch gegaan, maar later ook gewoon de stukken extreem gaan volgen en dat was genieten, mooi op en af, bochtjes links en rechts en weer verder. Leuk gebied om nog eens te bezoeken.

Later kreeg ik de tip dat je de Schorre ook meerdere keren kan rijden, en dan gewoon een kortere afstand rijden. Echter ben ik niet bekend op de Schorre, maar misschien een idee voor de organisatie om op de Schorre een mogelijkheid te maken om hier meerdere rondes te kunnen rijden.

Bevoorrading was top, ruim buffet, warme pannenkoeken en een lekker stukje muziek, top, ook de rest was dik voor elkaar, organisatie bedankt.
Volgend jaar weer? Zal er aan liggen wat er verder aan toertochten gehouden wordt.
Gebruikersavatar
DDT-STAS
Mountainbiker
Berichten: 799
Lid geworden op: za 16 mei 2009 12:24
Rijdt met: spark 930 Green

Re: 30.09.2018 - Waarloos - 10e Waarloos Mountainbike Tour

Bericht door DDT-STAS »

Dit was onze 7e keer a d start en wat ons betreft was dit (weer) een topper.
Eerst 10km vlakke aanloop (ideaal om op te warmen) en dan de speeltuin vd schorre & terhagen in =D>
dankzij het droge weer vd voorbije dagen en weken waren alle extreem stukken perfect te doen
daarna waren er afwisselend nog leuke stukken afgewisseld met verharde stukken.
Met 78km binnengereden
Is een vast waarde op onze kalender dus tot volgend jaar!
Gebruikersavatar
dirty
Mountainbiker
Berichten: 1583
Lid geworden op: wo 27 okt 2004 19:20
Rijdt met: Isaac Baryon
Contacteer:

Re: 30.09.2018 - Waarloos - 10e Waarloos Mountainbike Tour

Bericht door dirty »

Van de 57km ongeveer 20 km asfalt waarvan de eerste 10km aan één stuk het was een overbodige lus , dankzij de schorre en het stuk offroad na het Fort van Walem was het toch nog de moeite , afpijling kon wel iets beter op sommige stukken .

bevoorradingen waren top =D> , een dikke bravo voor al jullie vrijwilligers =D>
Gebruikersavatar
Den Bees
Mountainbiker
Berichten: 771
Lid geworden op: ma 09 apr 2012 09:49
Rijdt met: Nen Trek
Contacteer:

Re: 30.09.2018 - Waarloos - 10e Waarloos Mountainbike Tour

Bericht door Den Bees »

Met dit weertje was het genieten.
Mijn stiefzoon reed voor de eerste maal mee met zijn cyclo en had de pech van lek te rijden in de schorre (de lijm van mij plakset was uitgelopen ) , pechdienst opgebeld , binnen 10 min stonden ze daar , fiets opgeladen en tegen dat wij aan de bevoorrading aankwamen stond hij al klaar om terug mee in te pikken , dikke pluim voor de pechdienst.
Vermoedelijk hebben ze her en der wat pijlen verwijdert want op de militair domein zag ik pijlen liggen tussen de bosjes

De laatste kilometers heb ik een zekere marc los op een afsluiting zien vliegen , ik hoop dat hij ok is en niet te veel schade aan zijn fiets heeft
Tot volgend jaar
EDB1
Mountainbiker
Berichten: 37
Lid geworden op: di 25 okt 2016 20:38

Re: 30.09.2018 - Waarloos - 10e Waarloos Mountainbike Tour

Bericht door EDB1 »

Dit was een goed georganiseerde tocht en de keuze tussen de technische moeilijkheidsgraden is ideaal. Zelf ben ik voor het technisch gedeelte gegaan hetgeen ik al moeilijk genoeg vond, daar ik met een crossfiets meedeed.
Zoals hierboven al voorgesteld, misschien de mogelijkheid maken om meerdere rondes in de Schorre en Terhaagse putten
te kunnen doen en de lange asfaltaanloop van 10km in te korten.
Dat de splitsingen pas na de eerste bevoorrading kwamen vond ik ook goed, zo heb uiteindelijk in extremis nog voor de 50 gekozen. Die bevoorading was trouwens één van de beste die ik al tegengekomen ben met oa. lekkere pannekoeken en bodding. Zeker een tocht om volgend jaar nog eens over te doen, al zal ik dan eerst wat op techniek trainen en wie weet waag ik mij dan ook op de extreme stukken :-) .
bikerwim
Mountainbiker
Berichten: 32
Lid geworden op: do 28 okt 2010 08:35
Rijdt met: TREK Top Fuel 8

Re: 30.09.2018 - Waarloos - 10e Waarloos Mountainbike Tour

Bericht door bikerwim »

Was weeral de moeite in de schorre!! Lag er perfect bij en de organisatie was ook top! Zelfs een DJ bij de bevoorrading.
Volgend jaar zeker terug!
Want ze bestellen precies altijd goei weer daar! :-D
Plaats reactie