30.09.2018 - Rijkevorsel - Veldtoertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Plaats reactie
fraver
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: di 18 sep 2018 20:39

30.09.2018 - Rijkevorsel - Veldtoertocht

Bericht door fraver »

Wij zijn intussen druk bezig om er weer een schitterende editie van te maken.
controle van de tocht zal dit weekend gebeuren .

Allen welkom in Rijkevorsel
Gebruikersavatar
TNTrek
Mountainbiker
Berichten: 153
Lid geworden op: di 18 aug 2009 14:55

Re: Veldtoertocht Rijkevorsel 30 /09

Bericht door TNTrek »

Toptocht!
Donkey@base.be
Mountainbiker
Berichten: 315
Lid geworden op: di 27 okt 2009 13:30
Rijdt met: Cannondale trail 2

Re: 30.09.2018 - Rijkevorsel - Veldtoertocht

Bericht door Donkey@base.be »

Steeds goed georganiseerd ! Een aanrader voor de twijfelaars. Voor alle duidelijkheid , Ik behoor niet tot de organisatie! Tocht staat altijd op mijn lijstje .
barcode
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 25 jul 2016 22:27
Rijdt met: Grand Canyon 2016 AL SL 6.9

Re: 30.09.2018 - Rijkevorsel - Veldtoertocht

Bericht door barcode »

Enig idee van de route?
Donkey@base.be
Mountainbiker
Berichten: 315
Lid geworden op: di 27 okt 2009 13:30
Rijdt met: Cannondale trail 2

Re: 30.09.2018 - Rijkevorsel - Veldtoertocht

Bericht door Donkey@base.be »

Vorige jaren ging het volgens mij eerst een eind naar achter Breebos, weet niet meer juist hoe ver, om dan richting Brug 6 Beerse den hout te nemen. Van daar gaat het naast Bouwmaterialen Roefs een stukje naar St jozef terug om dan naast Metallo chimique, richting het Bloso Parcours van Lille te rijden. Daar wordt een gedeelte van gereden om dan terug richting Vlimmeren den Abt te rijden . Daar wordt meestal achter de terreinen van voetbalclub St Jozef, door de bossen en naast de vijvers gereden . Als laatste kan meestal nog over het crossterrein het hele crossparcours gereden worden. Ter vergelijking : in de week voor kerstmis gaat de toertocht van St Jozef helemaal naar het vaste parcours van Merksplas Wortel en wordt ook terug gekeerd langs Beerse Den Hout maar rijdt men vandaar langs de vaart naar St Jozef om dan nog het gedeelte achter de voetbalterreinen af te leggen. Dat is wat ik me meen te herinneren van de vorige tochten in St Jozef Rijkevorsel.
barcode
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 25 jul 2016 22:27
Rijdt met: Grand Canyon 2016 AL SL 6.9

Re: 30.09.2018 - Rijkevorsel - Veldtoertocht

Bericht door barcode »

Thx
De wintereditie heb ik al eens gereden.
brambobeers
Mountainbiker
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 08 dec 2014 16:32

Re: 30.09.2018 - Rijkevorsel - Veldtoertocht

Bericht door brambobeers »

Super tocht, goed geamuseerd ,alle beste stukken van de streek zaten erin . Top
Gebruikersavatar
vedet
Mountainbiker
Berichten: 787
Lid geworden op: zo 07 okt 2007 10:57
Rijdt met: Epic Comp 29!, Drössiger XMA 27,5+

Re: 30.09.2018 - Rijkevorsel - Veldtoertocht

Bericht door vedet »

't was weer dik in orde, speeltuintje op het eind was wel weer ff afzien na 53km genieten van de Kempense bossen.

Super van genoten, 2 keer te ver gereden omdat ik verblind was door de zon en het pijltje te laat zag hangen. :lol: :lol: Dus daar is nog wat werk voor de organisatie :lol: :lol:
spetser
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 10:36
Rijdt met: Granville Evo

Re: 30.09.2018 - Rijkevorsel - Veldtoertocht

Bericht door spetser »

wederom een goede organisatie. De laagstaande zon was soms wel wat vervelend maar da is voor iedereen zo natuurlijk.
Ik heb de 50 km gedaan en eens ik terug thuis was had ik er 68 op de teller staan. Bevoorrading was ook in orde.
Het crossparcours in altijd een leuke afsluiten op het einde. Enkel was er wel een gevaarlijk puntje in het begin waar je van een afdalinkje komt en dan direkt een miniwasbordje. Levensgevaarlijk. Hier hebben ze achteraf wel een bord bij geplaatst. Ik kon nog net op mijn fiets blijven zitten maar kreeg wel een enorme schok. Ook werden de velgen geraakt maar zonder erg. Dit was voor mijn part het enige minpuntje. Voor de rest: zeker tot volgend jaar.
Plaats reactie