30.09.2018 - Lokeren - 5e Chap-eau

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
pvdm20
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 12 sep 2018 11:40

30.09.2018 - Lokeren - 5e Chap-eau

Bericht door pvdm20 »

Graag willen we jullie ook dit jaar warm maken voor de 5de MTB chap-eau editie. Deze keer trekken we naar de Durmevallei en hebben we als uitvalsbasis Lokeren. Na Kasterlee, Kruibeke, Overijse en Hamont-Achel kunnen we dit jaar weer drie schitterende afstanden aanbieden van 15, 37 en 55 km. Telkens met bevoorrading, onberispelijke afpijling, douches, bike-wash, bewaakte fietsparking etc!

Deze editie vindt plaats in het Prinses Josephine Charlottepark te Lokeren! Voor slechts 3 euro kan je ter plaatse inschrijven maar als je vooraf inschrijft (via website http://www.chap-eau.be" onclick="window.open(this.href);return false;) is uw deelname volledig gratis!

Achteraf kan je trouwens nog nagenieten van een mooi (gezinsvriendelijk) evenement met tal van activiteiten of ook gewoon van een hapje en drankje (zie website voor meer info), zodat ook de andere gezinsleden zich kunnen amuseren!

We gaan elk jaar voor kwaliteit en uitdagende trails en de commentaren zijn achteraf ook zeer lovend. Zelf zijn wij ook fanatieke mountainbikers (toertochten en marathons in binnen- en buitenland) en weten waar jullie gelukkig van worden!

Hopelijk tot in Lokeren! ?
tvandorpe
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 17 sep 2018 14:34

Re: 30.09.2018 - Lokeren - 5e Chap-eau

Bericht door tvandorpe »

Staat genoteerd, zal er opnieuw zijn...was vorig jaar dik in orde.
TarmacPusher
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 17 sep 2018 16:11
Rijdt met: Canyon Exceed CF SL 6.9 2017

Re: 30.09.2018 - Lokeren - 5e Chap-eau

Bericht door TarmacPusher »

Heb nog nooit in deze regio gereden...ik kijk er alvast naar uit!
stiletto
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: do 20 sep 2018 14:12

Re: 30.09.2018 - Lokeren - 5e Chap-eau

Bericht door stiletto »

Ik ben ingeschreven, maar vroeg me af of er ergens een kaartje of gpx van de route beschikbaar is?

Ik woon in Lochristi, en zou graag ergens ten westen van Lokeren inpikken, en via het parcours tot aan de start rijden. Ben benieuwd waar dat zou kunnen?

Groeten,
Bart
pvdm10
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 12:22

Re: 30.09.2018 - Lokeren - 5e Chap-eau

Bericht door pvdm10 »

stiletto schreef:Ik ben ingeschreven, maar vroeg me af of er ergens een kaartje of gpx van de route beschikbaar is?

Ik woon in Lochristi, en zou graag ergens ten westen van Lokeren inpikken, en via het parcours tot aan de start rijden. Ben benieuwd waar dat zou kunnen?

Groeten,
Bart
We trekken met deze tocht richting Waasmunster, ik denk dat je het gemakkelijkste vanuit Lochristi naar de start in Lokeren komt. Maar ik zal in pb een gpx file doorsturen. Tot volgende week.
pvdm20
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 12 sep 2018 11:40

Re: 30.09.2018 - Lokeren - 5e Chap-eau

Bericht door pvdm20 »

Ik wil nog even meegeven dat jullie nog tot woensdag kunnen inschrijven via de site http://www.chap-eau.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Indien jullie ingeschreven zijn voor woensdag is de deelname aan de toertocht gratis

De weersverwachtingen voor volgend weekend zijn alvast een stuk beter dan afgelopen weekend.

Hopelijk tot zondag
pvdm10
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 12:22

Re: 30.09.2018 - Lokeren - 5e Chap-eau

Bericht door pvdm10 »

Parcours ligt er zeer goed bij.

Buiten een zeer afwisselend parcours van singel tracks, bos- en zandwegen en zelfs enkele korte maar pittige klimmetjes bieden wij ook een exclusief Chap'eau bier aan die de afgelopen vijf jaar enkel ter gelegenheid van dit evenement gebrouwen wordt in de microbrouwerij "Den triest" in Kapelle op den bos. Een zeer goede rede om na de tocht eens te proeven.
kva11
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 19 jun 2016 10:58
Rijdt met: Scott Scale 950

Re: 30.09.2018 - Lokeren - 5e Chap-eau

Bericht door kva11 »

Waar kunnen we ons het best parkeren met de wagen?
pvdm20
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 12 sep 2018 11:40

Re: 30.09.2018 - Lokeren - 5e Chap-eau

Bericht door pvdm20 »

Parkeren kun je best aan de grote kaai of sprothal doen in Lokeren, de festiviteiten zijn er niet zo ver af maar er zullen wel de nodige pijlen hangen.
pvdm20
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 12 sep 2018 11:40

Re: 30.09.2018 - Lokeren - 5e Chap-eau

Bericht door pvdm20 »

Vandaag gaan afpijlken, parcours ligt er zoals verwacht perfect bij. Morgen worden nog twee technischere passages door de parken onder handen genomen en dan zijn we klaar.
De bevoorrading bevindt zich op de waterzuivering van Sinaai en daar is het even opletten want de mensen van Sint Pauwels hebben daar enkele tientallen meters verder hun bevoorrading. Voor de mountainbikers van onze toertocht volgt dus gewoon de oranje pijlen met Aquafin op en jullie komen op de juiste bevoorrading terecht - op de waterzuivering van Sinaai dus.
Plaats reactie