16.09.2018 - Pepingen - Bruski Challenge MTB Tour 2018

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
DDT-STAS
Mountainbiker
Berichten: 802
Lid geworden op: za 16 mei 2009 12:24
Rijdt met: spark 930 Green

Re: 16.09.2018 - Pepingen - Bruski Challenge MTB Tour 2018

Bericht door DDT-STAS »

eerst en vooral => dikke merci voor 'slijkridder' =D> =D>
op uw aanraden hier afgezakt en als een SUPER tochtje bevonden =D> =D>

Wat ons betreft was alles van begin tot eind dik in orde...allé bijna alles...de benen waren wat minder vandaag waardoor we voor de 65km hebben gekozen en de lus rond Virginal niet hebben gedaan ](*,)

Zal voor volgend jaar zijn!
Bravo voor de organisatie!
roderider
Mountainbiker
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 18 jul 2016 08:54

Re: 16.09.2018 - Pepingen - Bruski Challenge MTB Tour 2018

Bericht door roderider »

Bedankt Bruski team het was weer een schone editie. Voor de 60km gegaan want ik moest op tijd terug zijn dus weer het mooiste stuk moeten missen.
Tot aan de 1e bevoorading wat mannen van aan't zeetje gevolgd. Da ging vlot aan ver 25 gemiddeld over paden en veldwegels.
Maar het ging naar de Braines naartoe dus wist ik dat Willy ons niet ging sparen vandaag. Stijle sentierkes op en af en het gemiddelde zakte daar dan ook onder de 20.
Dat duurde zo een 20tal km om dan de laatste 20km met nog wat fun stukskes af te leggen en met ver tegen de 1000 hoogtemeter toe te komen.
Pepingen is nu niet bepaald het mekka voor de MTB maar ze hebben toch weer een schoon toerke in elkaar gestoken.
slijkridder
Mountainbiker
Berichten: 227
Lid geworden op: do 19 jun 2014 15:37

Re: 16.09.2018 - Pepingen - Bruski Challenge MTB Tour 2018

Bericht door slijkridder »

Merci DDT stas,al enkele keren deze tocht gereden,en mag echt wel als n toppertje beschouwd worden,de extra lus ba de bevooraading was echt wel technisch... veel te voet gestaan.van het 3luik huizingen,halle,Pepingen was de laatste toch wel de beste vond k,hier hebben ze toch wel alkes uit de regio gehaald. Op naar de 100km in gennapoe op 30/9,nog nen topper!!!
Gebruikersavatar
Dr.Gonzo
Mountainbiker
Berichten: 3310
Lid geworden op: zo 08 aug 2004 18:16
Rijdt met: Santa Cruz / Commencal / Niner

Re: 16.09.2018 - Pepingen - Bruski Challenge MTB Tour 2018

Bericht door Dr.Gonzo »

Heel wat gevaarlijke oversteken daar zou toch beter een seingever staan.
Kennyvdj
Mountainbiker
Berichten: 43
Lid geworden op: wo 17 feb 2010 20:23

Re: 16.09.2018 - Pepingen - Bruski Challenge MTB Tour 2018

Bericht door Kennyvdj »

Wederom een topeditie! Schitterende regio om te biken. Extra lus voor de 75km is om duimen en vingers vanaf te likken. Geen gevaarlijke oversteken, op de weg dien je altijd aandachtig te zijn. Proficiat aan de organisatie!
Gebruikersavatar
Petter
Mountainbiker
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 27 jan 2016 20:36
Rijdt met: Trek Farley 5/Canyon Spectral 29 CF7 ASX

Re: 16.09.2018 - Pepingen - Bruski Challenge MTB Tour 2018

Bericht door Petter »

Voor mij de eerste keer hier met de Fatbike, had goede dingen over deze toertocht gelezen alhier op het forum. Voorzichtig gekozen voor de 60km, gezien de hoogtemeters, en wat heb ik genoten, mooi verdeelt lagen de diverse klimmetjes, waarvan de ene uitdagender was dan de andere. Hier en daar wel moeten lopen om boven te komen maar dat mag de pret niet drukken.

Afdalingen waren mooi om te rijden, de ene wat technischer als de ander, afwisselend over singletracks en bredere paden en dat alles onder het genot van een schitterend zonnetje en mooie uitzichten.
Bij de diverse bevoorradingen even rust genomen, drankje en wat te eten en weer verder en na 64km bolde ik weer binnen.
Zoals ik al gemeld had, genoten van deze toertocht en deze komt voor volgend jaar zeker op de kalender en dan de volle 75km, ligt volgens mij nog veel moois te wachten...
Organisatie en vrijwilligers bedankt.
roderider
Mountainbiker
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 18 jul 2016 08:54

Re: 16.09.2018 - Pepingen - Bruski Challenge MTB Tour 2018

Bericht door roderider »

Moet dat nu echt zo dat extra in de verf zetten hoe leuk de extra lus was. :-D Ik voel mij net zoals PainSosis die nen hamburger mislopen heeft.
slijkridder schreef:Merci DDT stas,al enkele keren deze tocht gereden,en mag echt wel als n toppertje beschouwd worden,de extra lus ba de bevooraading was echt wel technisch... veel te voet gestaan.van het 3luik huizingen,halle,Pepingen was de laatste toch wel de beste vond k,hier hebben ze toch wel alkes uit de regio gehaald. Op naar de 100km in gennapoe op 30/9,nog nen topper!!!
Gebruikersavatar
PainSosis
Mountainbiker
Berichten: 168
Lid geworden op: zo 13 mei 2018 16:03
Rijdt met: Orbea Alma H20 '17

Re: 16.09.2018 - Pepingen - Bruski Challenge MTB Tour 2018

Bericht door PainSosis »

roderider schreef:Moet dat nu echt zo dat extra in de verf zetten hoe leuk de extra lus was. :-D Ik voel mij net zoals PainSosis die nen hamburger mislopen heeft.
slijkridder schreef:Merci DDT stas,al enkele keren deze tocht gereden,en mag echt wel als n toppertje beschouwd worden,de extra lus ba de bevooraading was echt wel technisch... veel te voet gestaan.van het 3luik huizingen,halle,Pepingen was de laatste toch wel de beste vond k,hier hebben ze toch wel alkes uit de regio gehaald. Op naar de 100km in gennapoe op 30/9,nog nen topper!!!
T'is goed hé! :lol:
Het ergste van al is dat ik heb besloten mijn been/bil te laten rusten en ik heb dees dus ook moeten missen :-&
Mocht er iemand een gpx'ke liggen hebben....., al is het maar om te kijken langs waar het ging voor de uitjes in onzen hof hier :bounce:

PS: Waren er broodjes worst? :)
pvdm20
Mountainbiker
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 12 sep 2018 11:40

Re: 16.09.2018 - Pepingen - Bruski Challenge MTB Tour 2018

Bericht door pvdm20 »

Kan mij alleen maar aansluiten bij het geen al verteld is geweest, genoten van de technische stukken op de extra lus waarbij je soms het gevoel had dat je ergens in de Ardennen aan het mountainbiken was.
Tocht en organisatie behoort tot de betere in Vlaanderen =D> =D>
slijkridder
Mountainbiker
Berichten: 227
Lid geworden op: do 19 jun 2014 15:37

Re: 16.09.2018 - Pepingen - Bruski Challenge MTB Tour 2018

Bericht door slijkridder »

@painsausice: hamburger dat k daar gegeten heb,is den beste dat k na n tt al gegetenen heb.ne krokante pistolet niet aangebakken ajuin en n goed gebakken stuk vlees,dhamburger was even goed als de tocht zelf!!!!
Plaats reactie