02-05.11.2018 - Mol - Sunparks Mountainbikeweekend 2018

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
roeln
Mountainbiker
Berichten: 362
Lid geworden op: do 17 jul 2008 21:43
Rijdt met: Canyon Lux CF

Re: 02-05.11.2018 - Mol - Sunparks Mountainbikeweekend 2018

Bericht door roeln »

105km gedaan. Mijn langste ooit :)

Prachtig parcours. 7 euro voor zo’n lange uitgepeilde afstand incl 4 bevoorradingen, mooi.
scottgirl
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: do 27 feb 2014 10:51

Re: 02-05.11.2018 - Mol - Sunparks Mountainbikeweekend 2018

Bericht door scottgirl »

sunparks schreef:
robert40 schreef:Hoeveel kost de inschrijving?
Dag Robert,

Zaterdag 3 november
Vergunninghouder Niet- vergunninghouder
Kids – 30 – 50 - 70km €5 Kids – 30 – 50 -70km €7
90 - 105 km €7 90 - 105 km €9

Zondag 4 november
Vergunninghouder Niet- vergunninghouder
Kids - 35 - 46 - 64 km €5 Kids - 35 - 46 - 64 km €7


Mooie tocht, goede bevoorrrading. Alles goed in orde!
Wel even terugkomen op jullie inschrijvingsprijzen; heb voor de 70km 7€ betaald (ben vergunninghouder) i.p.v. de 5€ aangegeven door jullie zelf op dit forum. : [-X
creere
Mountainbiker
Berichten: 33
Lid geworden op: za 20 okt 2018 20:18
Rijdt met: Scott Scale 925

Re: 02-05.11.2018 - Mol - Sunparks Mountainbikeweekend 2018

Bericht door creere »

Ik vond de tocht meer dan geslaagd. Parcours lag er prima bij, had het natter verwacht op sommige stukken. 4 bevoorradingen waarvan 3 met uitgebreide keuze. Ik heb mij geamuseerd :-D
sunparks
Mountainbiker
Berichten: 23
Lid geworden op: di 12 nov 2013 22:37

Re: 02-05.11.2018 - Mol - Sunparks Mountainbikeweekend 2018

Bericht door sunparks »

scottgirl schreef:
sunparks schreef:
robert40 schreef:Hoeveel kost de inschrijving?
Dag Robert,

Zaterdag 3 november
Vergunninghouder Niet- vergunninghouder
Kids – 30 – 50 - 70km €5 Kids – 30 – 50 -70km €7
90 - 105 km €7 90 - 105 km €9

Zondag 4 november
Vergunninghouder Niet- vergunninghouder
Kids - 35 - 46 - 64 km €5 Kids - 35 - 46 - 64 km €7


Mooie tocht, goede bevoorrrading. Alles goed in orde!
Wel even terugkomen op jullie inschrijvingsprijzen; heb voor de 70km 7€ betaald (ben vergunninghouder) i.p.v. de 5€ aangegeven door jullie zelf op dit forum. : [-X



Daar hebben wij ons inderdaad vergist bij het vermelden van de prijzen op het forum.
Het juist tarief was inderdaad €7,00 en niet €5,00 zoals hierboven omschreven.

Onze excuses hiervoor.
Dimi73
Mountainbiker
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 22 dec 2013 18:39
Rijdt met: cube rs1

Re: 02-05.11.2018 - Mol - Sunparks Mountainbikeweekend 2018

Bericht door Dimi73 »

Zaterdag gekomen uit dudzele (brugge) naar mol om de 105km rit te rijden,toporganisatie

parking ,bevoorrading,afpijling,mooie singletracks niets op aan te merken :-D
Enkel persoonlijk dan voor mij mag het iets technischer :lol:
Fritsie
Mountainbiker
Berichten: 1339
Lid geworden op: za 14 okt 2006 22:08
Rijdt met: Trek

Re: 02-05.11.2018 - Mol - Sunparks Mountainbikeweekend 2018

Bericht door Fritsie »

Genoten van de tocht op zaterdag. Leuke funstukjes afgewisseld met meer rechte stukken en dreven. Als West-Vlaming toch wel wat jaloers van de bosrijke streek. Hier kunnen we enkel van dromen en de doortocht in de weinige bossen die we dan nog hebben is sterk gereglementeerd. Ook het aanbieden van een marathonafstand is een pluspunt en wordt ten zeerste geapprecieerd. Op de site van mtb Kasterlee stond er wel dat er 608 hm waren op de lange afstand. Volgens de garmin van mijn vriend klopte dit toch niet... werden er stukken veranderd in vergelijking met vorig jaar?
jok
Mountainbiker
Berichten: 27
Lid geworden op: di 23 okt 2018 17:26

Re: 02-05.11.2018 - Mol - Sunparks Mountainbikeweekend 2018

Bericht door jok »

Allen bedankt voor de goede reacties,
disc
Mountainbiker
Berichten: 100
Lid geworden op: vr 24 feb 2006 00:50
Rijdt met: Scott

Re: 02-05.11.2018 - Mol - Sunparks Mountainbikeweekend 2018

Bericht door disc »

Wij waren met 5 aanwezig voor de 105.
Supertocht, komen volgend jaar met veel plezier terug.

Voor degene die het maar niets vonden :roll: :roll:, graag datum en plaats van jullie organisatie. Zal met heel veel plezier afkomen.
Gebruikersavatar
Motorbiker
Mountainbiker
Berichten: 3031
Lid geworden op: wo 05 jan 2005 20:37
Rijdt met: Niner Jet RDO

Re: 02-05.11.2018 - Mol - Sunparks Mountainbikeweekend 2018

Bericht door Motorbiker »

Als het om te biken is sta ik altijd paraat. Een combinatieticket LDD, Loonse en Drunense Duinen en het Mountainbike weekend van Sunparks Mol, kan ik onmogelijk afslaan. Mijn vrouw was ook in haar nopjes want we zaten met 2 knappe stielmannen in huis dit weekend.
Davy komt me oppikken aan huis – waarvoor dank – we halen Jurgen op, en met een koffer vol bagage rijden we in colonne met Tom en Henk, richting Nederland.
Brasserie “ De Rustende Jager” is best indrukwekkend, net als de service en hun gerechjes. We laten het ons smaken, houden de drank sober, en een uur later staan we klaar voor een single-track van 24km. Vergelijkbaar met Ossendrecht / Woensdrecht, laveren we door natuurpracht. Geen meter plat, Henk op kop, anderhalf uur dikke fun.
Davy geeft een Hollandse griet zijn beste Joey van Friends imitatie, en even later, zit hij op haar
paard. Henk en Jurgen opteerden voor een kraag schuim toen we ronde twee aansneden. Dit was er ééntje full force, strak in’ t wiel, pedal to the metal.
De duisternis valt, we laden in en vertrekken richting Mol waar Dimitri wacht.
Huisje 677, niet echt romantisch, maar gewoon stevige zeventiger jaren prefab. Het huishouden wordt uitgeladen, de drie slaapkamers ingepalmd, een deugddoende douche genomen, en de eerste maaltijd bereid.
De organisator/huisman/keukenprins/problemsolver van dienst – wiens naam we niet kunnen vermelden vanwege teveel alleenstaande deernes op dit forum – schiet in actie. Versnaperingen omranden rijkelijk de genereus geschonken bieren van hoge gisting. Wijn, kamertemperatuur, wordt ontkurkt en komt op adem. De Tapignaki pan deelt in een liefdevolle olijfolieveeg terwijl ze op temperatuur komt, de tafel voorzien van bloemstukjes en kaarslicht geniet een perfecte dekking… niets is toeval. We schuiven aan voor een lekkere maaltijd. Een gezellige avond vol leute, praatjes en simpel samenzijn. Redelijk geintoxiceerd zoek ik om 23u30 mijn slaapzak op. Luttele uren later komt mijn kamergenoot ook slapen, terwijl in de living de discotime word ingezet. De slimmen is verkeerdelijk bij mij in de slaapzak gekropen, waar we snurkend lepeltje lepeltje bij het eerste ochtendgloren wakker worden. Godzijdank en voor de eerste keer dit jaar is mijn gevorderde leeftijd een zegen, want zeg nu zelf, een ochtend erectie is in deze positie redelijk genant.
Zaterdag 7u30 – 9u30. Met 6 man rond de Tapignaki plaat waar de one and only een spek en eieren ontbijt uit zijn mouw schudt. We schrijven in rond een uur of tien en vertrekken voor de 70km. Mol heeft geen vergelijk met West-Vlaanderen, Henegouwen of France. Hier zijn de bossen alom, de ondergrond droog, de omgeving divers, groen en voorzien van kasten van huizen. Sommige passages zijn adembenemend. We rijden als wervelwind tussen de bomen, close-combat op het ritme van de track, “Mann gegen mann”. Andere zijn rechttoe rechtaan dreven waar cadans en volharding de enige leute zijn. De industriezone herinnert eraan dat Limburg enigszins bewoont is.
Deze 70km heeft me niet overtuigd: Teveel tracks op maat van de grote kanonnen, gas open en gaan, power & zweet. Te weinig pifpaf, techniek en fun stukken, adrenaline & verwondering.
De namiddag die rest vullen we in met beurtelings douchen, een blond golvend bierke, visserslatijn, en de nodige fiets reparatie werken door Dimitri.
s’ Avonds een deugddoende maaltijd in de Kleppende Klipper waar unaniem voor de aperitief, lokaal bier, cote à l’ os en een toren ijskreem word gekozen. Kwestie van de spieren aan te sterken.
Zondag 7u30 – 9u30. U raadt het al. Iets beter uitgeslapen dan gisteren genieten we van een heerlijk ontbijt geserveerd door “hij die vrouwen hun hart sneller laat slaan”.
Op het programma vandaag, vijftig km biken onder het motto samen uit, samen thuis. Het mag gezegd, het parcours is uitmuntend. Evenwichtig opgebouwd, prachtige fun en speelstukken vaak geen meter plat, single-tracks waar stuurkunst de snelheid bepaald. Alles onder een stralende zon.
Ongeveer halfweg halen we Nick in. Krampen verbijtend vraagt hij of we alstublieft Hanzi willen meepakken, want er staat weer geen rem op onze golvende haardos. Met zijn zevenen gaan we de laatste kilometers in. Een gelleke brengt me tot in derde positie, de beesten zijn los, de benen op temperatuur, het hart rosenrood. Met nog een kilometer te gaan topt mijn vermogen, maar de motor sputtert, het koppeke zakt en ik val stil. Als voorlaatste rol ik binnen. Moe, voldaan, leeg maar o zo gelukkig.
Een gezellige no-stress après - met de restanten uit de frigo die natuurlijk gisteren nog werd aangevuld - op het terras van huisje 677, sluit een prachtig weekend af.
Rest enkel nog de opkuis en inladen… .
Daar gaan we, richting vrouw en kids.
We zijn inmiddels woensdag en ik heb nog altijd mijn compressie kousen aan….
Laatst gewijzigd door Motorbiker op di 08 sep 2020 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
filiep72
Mountainbiker
Berichten: 1983
Lid geworden op: ma 06 okt 2008 13:18
Rijdt met: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Re: 02-05.11.2018 - Mol - Sunparks Mountainbikeweekend 2018

Bericht door filiep72 »

Jawade. Super leuk verslag. Dag congé gehad om het te schrijven voorzekers :-). De inside gebeurtenissen gaan we de volgende weken wel horen ;-)
Plaats reactie