26.08.2018 - Boussu-Lez-Walcourt - 8e Souss' Classic

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
TrailRider
Mountainbiker
Berichten: 217
Lid geworden op: di 15 jan 2008 12:47
Rijdt met: Trek Fuel EX 8

Re: 26.08.2018 - Boussu-Lez-Walcourt - 8e Souss' Classic

Bericht door TrailRider »

Af te gaan op de commentaren precies de verkeerde keuze gemaakt om deze tocht te doen i.p.v. 40 minuten minder ver te rijden tot Villers-La-Ville.

De verwachtingen, op basis van de commentaren van vorig jaar, waren hoog gespannen, maar werden in het begin eigenlijk al gekelderd. Ik vermoed dat de 1e 15km voor quasi 90% asfalt bevatte. Naderhand wel enkele mooi tot zeer mooie (dalende) singletracks gehad. Helaas waren dit er te weinig en waren er teveel bredere, kiezeltjes- en asfaltwegen om van deze rit een topper te kunnen maken. Ter info, ik heb de 49km gedaan, met nog wat extra'tjes in het bike park.

Bevoorradingen waren in orde, evenals de overige faciliteiten die we op een goed georganiseerde tocht verwachten.
Gebruikersavatar
JL157
Mountainbiker
Berichten: 746
Lid geworden op: wo 25 jul 2007 18:16
Rijdt met: Ne zwarten en ne roden..

Re: 26.08.2018 - Boussu-Lez-Walcourt - 8e Souss' Classic

Bericht door JL157 »

Ik kies volgend jaar ook wrs eens voor Villers-La-Ville.. Ik had ook de indruk dat ze hier en daar mooie stukjes links lieten liggen.
In de lus van de grootste afstand zaten wel 3 pittige klimmetjes, de laatste was ik net niet boven geraakt.
verry slowwww
Mountainbiker
Berichten: 152
Lid geworden op: vr 04 jan 2013 21:20
Rijdt met: granville mahone(oud),canyon yellowstone, fat rat ktm

Re: 26.08.2018 - Boussu-Lez-Walcourt - 8e Souss' Classic

Bericht door verry slowwww »

Tjah , vorig jaar deze gereden en dit was een toprit. Vorig jaar 55 km 1000 hm.
Dit jaar.....zucht wat een miskleum.
70 km en 1100 hm , maar... Dreven rechtdoor ,kiezelstroken, lange saaie klimstukken ,weinig singles of bos toch.
Wat een verschil met vorig jaar, de start was ook in omgekeerde richting deze keer.
Ben beetje op mijn honger blijven zitten ,soit . volgende keer beter.
arnold1967
Mountainbiker
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 22 aug 2018 17:21

Re: 26.08.2018 - Boussu-Lez-Walcourt - 8e Souss' Classic

Bericht door arnold1967 »

De week ervoor had ik braine-le-comte gereden, daar was inderdaad meer off-road. Nu waren de eerste 10 à 15 km inderdaad saai en on-road. Braine-le-comte had 1 technisch afdaling op de 55km. Nu op de 66 km, toch meedere technisch afdalingen en pittige klimmen. Die kiezelwegen waren er soms wat teveel van. Maar toch met een tevreden gevoel naar huis gereden.
Plaats reactie