02.09.2018 – Pervijze - Omloop der Slagvelden 14-18 voor MTB

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Plaats reactie
coupillie
Mountainbiker
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 23 aug 2017 09:27

02.09.2018 – Pervijze - Omloop der Slagvelden 14-18 voor MTB

Bericht door coupillie »

Deze MTB – Toertocht OMLOOP DER SLAGVELDEN editie 2 start van op het Kastanjeplein centrum Pervijze - Diksmuide.
Inschrijven kan van 7u30 tot 11u30 (lid Wielerbond 4 € / niet lid 6 €).
Er is de mogelijkheid tussen 25 - 33 - 58 km – afstand.
De toertocht verloopt onder de suspiciën van de Wielerbond Vlaanderen en logistieke steun van de Westhoek MTB-club.
Deze MTB-tocht loopt door de Vlaamse Slagvelden van 14 - 18. Het wordt een tocht met heel wat privé doorgangen en éénmalige doorsteken in prachtige natuurgebieden, gebieden waar normaal niet op twee wielen wordt gereden.
Op de middag is er op het Kastanjeplein ambiance verzekerd in het kader van Pervijze Feest, met muzikale omlijsting "de Blikke Doze Band”. De jeugdclub N’Obus zorgt dat de sportievelingen en niet-sportievelingen hun dorst kunnen lessen. Ook de honger kan gestild worden met bbq vooraf in te schrijven via de website.
Registreren (betalen niet) vooraf kan en geregistreerden kunnen op de dag zelf een Kärcher hogedrukreiniger winnen (wordt onder de geregistreerden verloot). Registreren kan via de website
https://luccoupillie.wixsite.com/pervijzemtb
coupillie
Mountainbiker
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 23 aug 2017 09:27

Re: 02.09.2018 – Pervijze - Omloop der Slagvelden 14-18 voor

Bericht door coupillie »

Nog één week.... De praktische voorbereidingen zijn gestart. En jawel, er zijn nieuwe nog nooit bereden stukken opgenomen!!!
Nog eens duidelijk maken dat iedereen die zich vooraf registreert een kans maakt op een Kärcher hogedrukreiniger (wordt onder de geregistreerden verloot).
Inschrijven kan via https://goo.gl/5QwGJv
Voor meer info: https://luccoupillie.wixsite.com/pervijzemtb
En jawel, alle deelnemers krijgen een gratis consumptie, aangeboden op het sfeervolle Kastanjeplein in kermisstemming!!
Gebruikersavatar
Stivie
Mountainbiker
Berichten: 360
Lid geworden op: do 03 mar 2005 22:25

Re: 02.09.2018 – Pervijze - Omloop der Slagvelden 14-18 voor

Bericht door Stivie »

upje voor deze TT :bounce:
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Re: 02.09.2018 – Pervijze - Omloop der Slagvelden 14-18 voor

Bericht door Muntanya »

Verdorie, ik ga mij trachten te schikken... Bij mijn laatste fietstocht in deze streek serieus wat kleine baantjes gedaan o.a. in Pervijze en Lampernisse. Daar moeten er meer van zijn die ik uiteraard niet ken. Veel hoogtemeters gaan hier niet in zitten, maar eerlijk gezegd... ben toch niet in form... :oops:
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Re: 02.09.2018 – Pervijze - Omloop der Slagvelden 14-18 voor

Bericht door Muntanya »

Klein vraagske...

Ten eerste al keitof dat je het parcours online zet. Zo zie ik dat ik perfect kan inpikken aan de Tervatebrug, slechts 12 km van mijn deur. Kom je vanaf dan nog een bevoorrading tegen? Ik ga mij wel inschrijven hoor, maar wil geen bevoorrading missen en zonder bonneke aanschuiven vind ik not done :P
coupillie
Mountainbiker
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 23 aug 2017 09:27

Re: 02.09.2018 – Pervijze - Omloop der Slagvelden 14-18 voor

Bericht door coupillie »

Muntanya schreef:Klein vraagske...

Ten eerste al keitof dat je het parcours online zet. Zo zie ik dat ik perfect kan inpikken aan de Tervatebrug, slechts 12 km van mijn deur. Kom je vanaf dan nog een bevoorrading tegen? Ik ga mij wel inschrijven hoor, maar wil geen bevoorrading missen en zonder bonneke aanschuiven vind ik not done :P

Geen probleem, aan de Tervatebruk kun je de bepijling volgen. De route is aldaar een beetje gewijzigd wegens betere opportuniteiten!!! Maar alle duidelijkheid ter plaatse!!!
2fast2
Mountainbiker
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 01 jan 2018 11:44

Re: 02.09.2018 – Pervijze - Omloop der Slagvelden 14-18 voor

Bericht door 2fast2 »

erika's baaikers aanwezig :bounce: :bounce:
voorspellen mooi weer zal knallen worden dus :-D
Gebruikersavatar
RACEKONIJN
Mountainbiker
Berichten: 40
Lid geworden op: do 11 dec 2008 09:31
Rijdt met: CANNONDALE

Re: 02.09.2018 – Pervijze - Omloop der Slagvelden 14-18 voor

Bericht door RACEKONIJN »

Het Bolle MTB Team van Westhoekmountainbike steunt de 2de editie van De Omloop der Slagvelden.
Woensdagavond (ondanks het rotweer) hebben we met de initiatiefnemer nog eens het parcours verkend. Gewoon een prachtig parcours langs onverharde wegen waar geen enkel toertocht komt.
Dus allen naar Pervijze, vlakbij Diksmuide . Je steunt er tevens de jeugdclub mee en je komt terecht in de gezellige kermis.
plummecrosser
Mountainbiker
Berichten: 231
Lid geworden op: zo 19 apr 2009 17:24
Rijdt met: giant

Re: 02.09.2018 – Pervijze - Omloop der Slagvelden 14-18 voor

Bericht door plummecrosser »

enkele plummestampers komen af
Gebruikersavatar
Muntanya
Mountainbiker
Berichten: 353
Lid geworden op: wo 04 okt 2017 09:37
Rijdt met: stadsfiets, 29er en fatbike

Re: 02.09.2018 – Pervijze - Omloop der Slagvelden 14-18 voor

Bericht door Muntanya »

Mooie tocht, vooral de doortocht tussen het kaasjeskruid en de zonnebloemen was schoon.

Weinig oorlogsmonumenten gezien eigenlijk, de eerlijkheid gebied me te zeggen dat we natuurlijk niet langs Diksmuide gegaan zijn, of we misten onze aperitief, dus lus 2 hebben we maar vanaf de Tervatebrug gedaan en in lus 1 zat niet veel. Wel mooi parcours langs de Vlaamse velden dat vanaf vandaag off limits is.

Bevoorrading prima in orde, alleen begon ik honger te krijgen van de BBQ worsten op de achtergrond ;-)

Wat ik wel niet begreep, was dat stuk langs de N39 en dan zo'n lang stuk asfalt vooraleer aan de Cesar Hollevoetstraat te komen. We dachten eerst dat we verkeerd waren. Dat was niet zo fun. Volgens mijn compagnon en mij moet er hier eerst iets anders geweest zijn van een privéstuk, maar dat de eigenaars toch niet meewerkten. 't Stuk langs de Veldweg?

Soit, dat kon de pret niet drukken. Vooral de sfeer op het plein was erg plezant, volgende keer laat ik de bezemwagen met vrouw en kinders daar arriveren en eet ik een worstje mee (die zoals u weet erg goed roken).
Plaats reactie