25.08.2018 - Herzele - SaapjensMarathon

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Prospeer
Mountainbiker
Berichten: 433
Lid geworden op: do 07 jun 2012 23:04

25.08.2018 - Herzele - SaapjensMarathon

Bericht door Prospeer »

Op zaterdag 25 augustus 2018 organiseren we de SaapjensMarathon Herzele. Of je nu een bang, bang Saapjen bent of eerder een 'Bear', we hebben voor iedereen een leuk, mooi en uitdagend parcours in petto!

Afstanden MTB: 25 (kids) - 45 (lammetje) - 75 (Saapjen) - 103 (Bear).
De absolute troef van deze VTT is het prachtige parcours. De tocht brengt je doorheen een glooiend landschap, op de 2 langste afstanden krijg je ook De Muur van Geraardsbergen gepresenteerd. Ben je een Bear, dan mag je ook losgaan op de Bosberg (off-road).
Wat beelden van het parcours? Bekijk dan zeker ons kort promo-filmpje: " onclick="window.open(this.href);return false;

Starturen:
VTT 103 km: 8u00-12u00
VTT 75 km: 8u00-12u00
VTT 45 km: 8u00-13u30
VTT 25 km: 8u00-13u30

Inschrijven doe je aan de Oude Sporthal, Sint-Rochusstraat, 9550 Herzele

Facebook evenement:
" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat mag je verwachten:
Top organisatie
Prachtig, glooiend parcours
Gratis bewaakte fietsparking
Gevarieerde bevoorrading
Vlot werkende afspuitstand
Douches
Pechdienst

De Saapjensmarathon gereden en honger als een Bear ?
Dat komt goed uit, aan de aankomst wacht een gratis pasta-bordje voor de deelnemers aan de 75 en 103 km MTB tocht.
Gebruikersavatar
Prospeer
Mountainbiker
Berichten: 433
Lid geworden op: do 07 jun 2012 23:04

Re: 25.08.2018 - Herzele - SaapjensMarathon

Bericht door Prospeer »

Voor de vrouwen steken we graag een tandje bij. Logisch dat we op elke bevoorrading een vrouwentoilet voorzien... en een beetje extra aandacht kan geen kwaad, daarom een gratis glas cava voor alle dames. Nog een reden om jullie vriendinnen uit te nodigen!
Gebruikersavatar
Prospeer
Mountainbiker
Berichten: 433
Lid geworden op: do 07 jun 2012 23:04

Re: 25.08.2018 - Herzele - SaapjensMarathon

Bericht door Prospeer »

Info ivm parkeergelegenheid:

Parking op speelplaats Atheneum Herzele (De Tramzate 9, 9550 Herzele).
Parking op weide verderop aan St-Rochus.
Parking aan Sint-Martinuskerk Herzele (Burchtlaan). Dit is een paar 100 meter van de startplaats.

Mijn tip voor degenen die later vertrekken: parkeren aan station van Herzele (Mergellaan). Daar is een zeer ruime parking. Rij met de fiets de Stationsstraat in (richtig het centrum). Na een paar 10-tallen meters is er aan de linkerkant een klein fietsersbaantje (oude trambaan). Dit is recht tegenover de gebouwen van busmaatschappij Silvae Tours... volg het baantje en je komt rechtstreeks uit aan de startplaats.

Om een vlotte doorstroming van wagens te verzekeren is er trouwens eenrichtingsverkeer verkeer voorzien in de Sint-Rochusstraat van Herzele richting Borsbeke.
Gebruikersavatar
MC Jo
Mountainbiker
Berichten: 1425
Lid geworden op: wo 07 jun 2006 11:49
Rijdt met: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Re: 25.08.2018 - Herzele - SaapjensMarathon

Bericht door MC Jo »

Kan er op voorhand ingeschreven worden? Mogelijkheid om in te pikken op de muur en dan pas te betalen als we in Herzele passeren?
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: 25.08.2018 - Herzele - SaapjensMarathon

Bericht door _anonymus_ »

Interessant! Vlak bij de deur, en waarschijnlijk ga ik hier toch veel nieuwe paden leren kennen.
Jammer genoeg zit ik met een feestje bij ons thuis op de middag, dus de volle afstand zal moelijk worden.
Kan er eventueel iets vroeger worden gestart? Mogelijkheid om ergens in Heldergem direct in te pikken op het parcours en dan te betalen wanneer ik de inschrijving passeer?
Bontus
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: za 16 jun 2012 15:24
Rijdt met: Radon ZR Race 29" 8.0

Re: 25.08.2018 - Herzele - SaapjensMarathon

Bericht door Bontus »

Interesse!
Nu nog kameraden zoeken die 75km zien zitten
Gebruikersavatar
Prospeer
Mountainbiker
Berichten: 433
Lid geworden op: do 07 jun 2012 23:04

Re: 25.08.2018 - Herzele - SaapjensMarathon

Bericht door Prospeer »

MC Jo schreef:Kan er op voorhand ingeschreven worden? Mogelijkheid om in te pikken op de muur en dan pas te betalen als we in Herzele passeren?
Op voorhand inschrijven is jammer genoeg niet mogelijk. Maar pik gerust in op De Muur en schrijf je dan in aan de startplaats te Herzele. Volg de gele pijltjes met stickertje WTC Torenvrienden (de oranje pijltjes zijn voor onze wegrit die er ook zal passeren).
_anonymus_ schreef:Interessant! Vlak bij de deur, en waarschijnlijk ga ik hier toch veel nieuwe paden leren kennen.
Jammer genoeg zit ik met een feestje bij ons thuis op de middag, dus de volle afstand zal moelijk worden.
Kan er eventueel iets vroeger worden gestart? Mogelijkheid om ergens in Heldergem direct in te pikken op het parcours en dan te betalen wanneer ik de inschrijving passeer?
Je gaat je "heatmap" zeker kunnen uitbreiden met nieuwe paden. Als je "het Saapjen' doet (72 km), dan kan je kort bij huis aanpikken. Ik denk dat je best inpikt aan de Mutsaardstraat (niet ver van Koffiestraat, Nederhasselt). Dit is wel op de "terugweg", dus als je vroeg vertrekt ga je weinig andere bikers tegenkomen.
Mogen we de afterparty dan bij jou organiseren?
Bontus schreef:Interesse!
Nu nog kameraden zoeken die 75km zien zitten
Blij dat je er al evenveel zin in hebt als wij!
Hopelijk kan je ze overtuigen met een bordje pasta op het einde van de rit.
Bontus
Mountainbiker
Berichten: 57
Lid geworden op: za 16 jun 2012 15:24
Rijdt met: Radon ZR Race 29" 8.0

Re: 25.08.2018 - Herzele - SaapjensMarathon

Bericht door Bontus »

Is het verschil tussen de 45km en 75km enkele extra lussen of 1 grote extra lus?

(om de mogelijkheid te hebben de één lus wel mee te pikken en de andere niet)
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: 25.08.2018 - Herzele - SaapjensMarathon

Bericht door _anonymus_ »

Dat klinkt ideaal. Worden er op voorhand gpx'en ter beschikking gesteld?
Plan is om op tijd te vertrekken (normaal gezien met nog een mede-rijder) en in te pikken op het parcours in Nederhasselt.
Dan zal de inschrijving wel al open zijn tegen dat wij er passeren, vermoed ik.
Passeert de 100km ook in Nederhasselt? Ons plan is te starten voor de 100, en gaandeweg te zien hoe het weer is en hoeveel tijd we nog hebben, zodat we eventueel op de 75 kunnen overschakelen indien nodig.
_anonymus_
Mountainbiker
Berichten: 1452
Lid geworden op: vr 06 jan 2012 18:36
Rijdt met: big wheels - steel is real

Re: 25.08.2018 - Herzele - SaapjensMarathon

Bericht door _anonymus_ »

Kunnen jullie trouwens een inschatting geven van de hoogtemeters op de 75 en de 100 km?
Plaats reactie