12.08.2018 - Grobbendonk - LM Militair Kamp Label VTT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
PainSosis
Mountainbiker
Berichten: 168
Lid geworden op: zo 13 mei 2018 16:03
Rijdt met: Orbea Alma H20 '17

12.08.2018 - Grobbendonk - LM Militair Kamp Label VTT

Bericht door PainSosis »

MTB-toertocht op het Militair Domein in Grobbendonk en wegritten in de Kempen.
Militair kamp Label maakt deel uit van de LM classics 2018

Inschrijving
Alle inschrijvingen van 7u30 tot 10u30u.
Inschrijving: cc De Volle Vaart, vaartkom 6, Grobbendonk.
(volg de wegwijzers).

Afstanden van 60, 45 en 30 km, met 16 km over het unieke militaire domein!



Kan er iemand meer info geven over de ondergrond daar?
Ik lees in de topic verleden jaar "Hoog Offroad gehalte" ?
Ik vermoed ook dat er niet te veel hoogtemeters te rapen vallen daar?


Onze Helden van hier verdienen wel een ruggesteuntje hé!
Dank bij voorbaat!
Laatst gewijzigd door PainSosis op do 09 aug 2018 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Donkey@base.be
Mountainbiker
Berichten: 315
Lid geworden op: di 27 okt 2009 13:30
Rijdt met: Cannondale trail 2

Re: 12.08.2018 - Grobbendonk - LM Militair Kamp Label VTT

Bericht door Donkey@base.be »

Tocht is op kempense zanderige ondergrond. Enkele pittige duinheuvels te beklimmen in het miltaire domein maar enorm veel hoogtemeters levert dat niet op. Door de omslag van het weer en de gevallen neerslag is het mulle zand waarschijnlijk iets beter te berijden dan voor de regen. Het interessantste aan de omloop is hier het militaire domein. Daar wordt maar af en toe een toertocht op toegelaten. Deze toertocht heb ik de laatste 12 jaar bijna elk jaar gereden . Nu vertrekt men blijkbaar weer buiten het miltaire domein en kan het zijn dit deel op het einde van de tocht zit. Voor diegene die het niet kennen zou ik in dat geval toch niet te hevig het gedeelte buiten het domein rijden. Want eerlijk gezegd als de benen niet al te goed meer zijn , zijn de klimmetjes in het domein minder plezant om nog te doen. Er zitten er wel echt een paar pittige tussen.
Gebruikersavatar
bip bip
Mountainbiker
Berichten: 999
Lid geworden op: do 07 jun 2007 21:32
Rijdt met: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Re: 12.08.2018 - Grobbendonk - LM Militair Kamp Label VTT

Bericht door bip bip »

wat mogen we verwachten buiten het militair domein ? Er is namelijk nog een tocht in Kasterlee wat toch dicht in de buurt is.

grt,
bip bip
Powerflor
Mountainbiker
Berichten: 258
Lid geworden op: ma 09 apr 2012 11:01
Rijdt met: Speci

Re: 12.08.2018 - Grobbendonk - LM Militair Kamp Label VTT

Bericht door Powerflor »

Ik hoop dat de Hel van Vossleir er goed bij licht, anders daar al stoempen.
Powerflor
Mountainbiker
Berichten: 258
Lid geworden op: ma 09 apr 2012 11:01
Rijdt met: Speci

Re: 12.08.2018 - Grobbendonk - LM Militair Kamp Label VTT

Bericht door Powerflor »

Los zand in vossleir valt heel goed mee.(boer ernaast heeft weg meegespoten. :bounce: )
Tocht is niet hetzelfde als vorig jaar.
kamp op het laatste.
Gebruikersavatar
KWBiker
Mountainbiker
Berichten: 461
Lid geworden op: di 20 sep 2005 12:11
Rijdt met: Orbea Alma 29 / Lynskey M230

Re: 12.08.2018 - Grobbendonk - LM Militair Kamp Label VTT

Bericht door KWBiker »

Het was weer een super tocht. Ideaal fietsweer, gevarieerd parcours, drinkstop voor 60 km en ruime bevoorrading, zelfs met ananas en watermeloen. Daar nog eens het militair kamp bovenop. Alles dik in orde en reden genoeg om vandaag de racefiets aan de kant gezet te hebben.
Gebruikersavatar
bip bip
Mountainbiker
Berichten: 999
Lid geworden op: do 07 jun 2007 21:32
Rijdt met: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Re: 12.08.2018 - Grobbendonk - LM Militair Kamp Label VTT

Bericht door bip bip »

vandaag de 60 km gereden en toch op mijn honger blijven zitten. Naar mijn gevoel saaie eerste 40 km met veelal rechttoe-rechtaan gravel paden , gelukkig was er nog het militair domein om iets goed te maken.Wellicht waren de mogelijkheden beperkt door de naburige tt van Kasterlee ? Eerste ravito was dus een 'drinkstop', mocht toch iets meer zijn gezien de inschrijvingsprijs.
Jarkko
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: di 10 jul 2018 11:59

Re: 12.08.2018 - Grobbendonk - LM Militair Kamp Label VTT

Bericht door Jarkko »

Inschrijvingsprijs voor 2 bevoorradingen, waarvan idd 1 drinkstop vond ik best te doen. En een drankbon tegoed voor inleveren polsband. Was een toporganisatie.
GVM
Mountainbiker
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 31 dec 2017 17:24

Re: 12.08.2018 - Grobbendonk - LM Militair Kamp Label VTT

Bericht door GVM »

Kan mij ergens wel vinden in de reactie van bip bip. De tweede bevoorrading was rijkelijk te noemen, de eerste nogal karig. Misschien in de toekomst iets beter verdelen ? Het militair domein was een topstuk om mee af te sluiten ! Ik ben er nog van aan het nagenieten (o)
spetser
Mountainbiker
Berichten: 75
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 10:36
Rijdt met: Granville Evo

Re: 12.08.2018 - Grobbendonk - LM Militair Kamp Label VTT

Bericht door spetser »

Was dit de tocht die georganiseerd was door de politie. Ik heb enkele keren deze van de politie gereden en die ging ook over het militair kamp dacht ik.
Of weet iemand wanneer deze tocht gereden wordt. Was toen volgens mij ergens begin december
Plaats reactie