16.09.2018 - Genk - Camba Toertocht 2018

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
Headshot
Mountainbiker
Berichten: 3660
Lid geworden op: wo 24 mei 2006 11:27
Rijdt met: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Re: 16.09.2018 - Genk - Camba Toertocht 2018

Bericht door Headshot »

MX DUDE schreef:
Beny schreef:Het was een goed parcours, prima georganiseerd =D>
Echter na een half jaar Ardennentochten en buitenland had ik een gemengd gevoel wegens de drukte en wedstrijdgevoel :(
Hier kan ik me nu eens volledig bij aansluiten,de ingesteldheid is toch wel veel relaxter op de ardennentochten!
Daar rijden dan ook geen wielertoeristen... Is elke jaar hetzelfde wederkerend fenomeen...
Gebruikersavatar
scelter
Mountainbiker
Berichten: 1926
Lid geworden op: za 28 aug 2004 21:45
Rijdt met: Canyon Exceed SLX 9.9 & Rose Pro RS SRAM Force

Re: 16.09.2018 - Genk - Camba Toertocht 2018

Bericht door scelter »

En zoals gebruikelijk bij deze organisatie hangen er een maand later nog steeds verschillende plastic pijlen tegen de bomen. Heb ik bij eerdere edities ook al gemeld maar die zijn er toen zeker een jaar blijven hangen. Zeer slechte PR voor onze sport die sowieso al onder druk staat her en der.
Libra
Mountainbiker
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 03 okt 2010 16:13
Rijdt met: Radon ZR Race

Re: Camba Toertocht 2018

Bericht door Libra »

AlReDo schreef:Als ik de lauwe comments van 2016 en 2017 doorlees twijfel ik toch om voor deze TT een half uur in de auto te zitten. :-k
Omdat er geen forum is van 2019, even hier. In het verleden misschien niet uitmuntend, maar nu vond ik het echt wel een prima tocht met heel veel leuke singletracks. Hebben er echt van genoten. (Trouwens 40 minuten in de auto gezeten :-) )
radicalbiker
Mountainbiker
Berichten: 809
Lid geworden op: wo 28 jul 2010 22:21
Rijdt met: Speci stumpjumper comp en Kuota kurraro asfaltjanetten fiets

Re: Camba Toertocht 2018

Bericht door radicalbiker »

Libra schreef:
AlReDo schreef:Als ik de lauwe comments van 2016 en 2017 doorlees twijfel ik toch om voor deze TT een half uur in de auto te zitten. :-k
Omdat er geen forum is van 2019, even hier. In het verleden misschien niet uitmuntend, maar nu vond ik het echt wel een prima tocht met heel veel leuke singletracks. Hebben er echt van genoten. (Trouwens 40 minuten in de auto gezeten :-) )
De tocht op zich was mooi ja maar aan de eerste splitsing had wel een bord met afstanden mogen staan. Met een bord splitsing en pijlen naar links en rechts alleen kom je nergens. Daarom hebben wij de lus rond de plas gemist. Daarna aan de bevoorrading gemeld en hebben ze de deelnemers aan de start verwittigd dat steeds de rode pijlen diende gevolgd te worden.
Gebruikersavatar
joske77
Mountainbiker
Berichten: 1139
Lid geworden op: za 28 jun 2008 17:44
Rijdt met: Nicolai Argon RoCC '11

Re: 16.09.2018 - Genk - Camba Toertocht 2018

Bericht door joske77 »

28.86 km volgens Garmin, had de intentie om de 45 te rijden... jammer maar toch heb ik me goed geamuseerd... kom volgend jaar in de hoop dat er wat meer pijlen hangen op beter zichtbare plaatsen...

Organisatie, neem de feedback van dit forum aub mee, want de tocht is te mooi om niet te rijden

tot volgend jaar!!
Red Ride
Mountainbiker
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 11 mar 2019 10:41

Re: 16.09.2018 - Genk - Camba Toertocht 2018

Bericht door Red Ride »

Hier vant zelfde,op 29,60 binnen ipv 45 :(
Moest er iemand zijn gpx van 45 willen delen...
Gebruikersavatar
_Knarf_
Moderator
Berichten: 568
Lid geworden op: vr 24 dec 2010 16:01
Rijdt met: Ne zwarte

Re: 16.09.2018 - Genk - Camba Toertocht 2018

Bericht door _Knarf_ »

joske77 schreef:28.86 km volgens Garmin, had de intentie om de 45 te rijden...

Red Ride schreef:Hier vant zelfde,op 29,60 binnen ipv 45


Blijkbaar zelfde probleem als 2018 toen er ook een hoop volk na 28km terug aan de start stond #-o
Rombo
Mountainbiker
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 26 okt 2007 14:35
Rijdt met: Radon ZR Race 29 (2013)

Re: 16.09.2018 - Genk - Camba Toertocht 2018

Bericht door Rombo »

De splitsing was idd niet goed aangegeven maar buiten dit vond ik het eigenlijk een top tochtje.
Wat kunt ge meer verwachten? 95+ % offroad ofwel in de bos ofwel op de teut.
Daar zitten soms misschien wat snellere stukken bij maar liever in de natuur dan vaak lange asfalt verbindingsstukken die er in vele andere TT's zijn.
Super technische stukken zaten er idd niet in maar daarvoor moet ge meestal toch uitwijken naar de Ardennen.

Wat voor mij de tocht helemaal zou afmaken is als er een mogelijkheid is om de terhill te beklimmen. Gewoon een extra lusje van een 5-tal km en terug laten inpikken op de 45km. Het was gewoon jammer om vlak langs de terhill te rijden en hier niet naar boven te kunnen rijden.

Ik heb alleszins genoten van de tocht, tot volgend jaar!
Gebruikersavatar
Geoffe
Mountainbiker
Berichten: 509
Lid geworden op: do 02 aug 2007 14:10
Rijdt met: Te veel volgens de trouwboek

Re: 16.09.2018 - Genk - Camba Toertocht 2018

Bericht door Geoffe »

Rombo schreef:De splitsing was idd niet goed aangegeven maar buiten dit vond ik het eigenlijk een top tochtje.
Wat kunt ge meer verwachten? 95+ % offroad ofwel in de bos ofwel op de teut.
Daar zitten soms misschien wat snellere stukken bij maar liever in de natuur dan vaak lange asfalt verbindingsstukken die er in vele andere TT's zijn.
Super technische stukken zaten er idd niet in maar daarvoor moet ge meestal toch uitwijken naar de Ardennen.

Wat voor mij de tocht helemaal zou afmaken is als er een mogelijkheid is om de terhill te beklimmen. Gewoon een extra lusje van een 5-tal km en terug laten inpikken op de 45km. Het was gewoon jammer om vlak langs de terhill te rijden en hier niet naar boven te kunnen rijden.

Ik heb alleszins genoten van de tocht, tot volgend jaar!
Idem hier (fijn tochtje en terril)
Bij start stond er bij mij al een vriendelijke mens te zeggen 'de rode bordjes volgen'.
Dat er zoveel kids en niet-racers onderweg waren, vond ik zalig.
Merci aan de organisatie
scan
Mountainbiker
Berichten: 261
Lid geworden op: za 12 apr 2014 11:02

Re: 16.09.2018 - Genk - Camba Toertocht 2018

Bericht door scan »

Rombo schreef:De splitsing was idd niet goed aangegeven maar buiten dit vond ik het eigenlijk een top tochtje.
Wat kunt ge meer verwachten? 95+ % offroad ofwel in de bos ofwel op de teut.
Daar zitten soms misschien wat snellere stukken bij maar liever in de natuur dan vaak lange asfalt verbindingsstukken die er in vele andere TT's zijn.
Super technische stukken zaten er idd niet in maar daarvoor moet ge meestal toch uitwijken naar de Ardennen.

Wat voor mij de tocht helemaal zou afmaken is als er een mogelijkheid is om de terhill te beklimmen. Gewoon een extra lusje van een 5-tal km en terug laten inpikken op de 45km. Het was gewoon jammer om vlak langs de terhill te rijden en hier niet naar boven te kunnen rijden.

Ik heb alleszins genoten van de tocht, tot volgend jaar!
"Officieel" mag het mss niet, maar wat houdt u tegen om er eens naar boven te rijden?
Plaats reactie