12.08.2018 - Kasterlee - Mastentop

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Swannie
Mountainbiker
Berichten: 3683
Lid geworden op: ma 14 nov 2005 13:53

12.08.2018 - Kasterlee - Mastentop

Bericht door Swannie »

Goeiemorgen,
deze TT rijden wij normaal elk jaar, echter nu met de extreme droogte twijfelen we.
Iemand van de organisatie hier die meeleest? Wordt het parcours aangepast?
Als het parcours vergelijkbaar is met voorgaande jaren (de 100km) gaan er heel wat stukken bij zijn die niet te rijden zijn, en wandelschoenen met spd plaatjes heb ik niet :lol:
Gebruikersavatar
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker
Berichten: 2935
Lid geworden op: ma 09 jan 2012 12:06
Rijdt met: Trek Superfly 7, Lapierre X629

Re: 12.08.18 Mastentop Kasterlee

Bericht door BerggeitCasualFietser »

Ik volg!
Tenzij DJ Ghost me uit mijn bed haalt voor het festival achter mijn deur :lol:
NewbieBiker
Mountainbiker
Berichten: 102
Lid geworden op: ma 14 aug 2017 10:35

Re: 12.08.18 Mastentop Kasterlee

Bericht door NewbieBiker »

DJ Ghost altijd goed :lol:

Wordt hier richting Herentals en bijgevolg stukken van BLOSO gereden. Twijfel nog met TT Holsbeek...
Borghsfons
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: ma 24 aug 2009 09:35
Rijdt met: Ridley
Contacteer:

Re: 12.08.18 Mastentop Kasterlee

Bericht door Borghsfons »

Ik heb vandaag de eerste 50 km van de 100km toertocht Mastentop Kasterlee gereden. Op één omgewaaide boom na (die morgen verwijderd wordt) ligt het parcours er fantastisch goed bij. Ook voor mij was dit een aangename verrassing. Zelfs de single tracks met de typische Kempense zandgrond liggen er zeer goed bij. Het onweer van deze nacht heeft echt goed gedaan. Ook richting Lichtaart en Herentals zou het parcours er goed bijliggen.

De 100 Km vertrekt richting Retie om dan terug te keren naar Kasterlee en Lichtaart . Je kan uiteraard kiezen tussen verscheidene afstanden. Er is ook een kidstoer voorzien.

Voor de racefietsers of fietsrecreanten even vermelden dat er voor de eerste keer een wegrit is georganiseerd die je enkel kan rijden via GPS . De afstand is 100 Km maar je bent nooit ver weg van start-aankomst zodat je eventueel sneller kunt terugkeren. Er is na ongeveer 50 kilometer één bevoorrading voorzien.

De GPS rit laad je best op voorand op uw toestel. Downloaden kan vanaf de website http://www.mtbkasterlee.be" onclick="window.open(this.href);return false; of rechtstreeks via deze link : http://mtbkasterlee.be/maps/582.html" onclick="window.open(this.href);return false; .

De MTB Mastentoppers wensen alle deelnemers een aangename en sportieve zondag.
Borghsfons
Mountainbiker
Berichten: 52
Lid geworden op: ma 24 aug 2009 09:35
Rijdt met: Ridley
Contacteer:

Re: 12.08.18 Mastentop Kasterlee

Bericht door Borghsfons »

Nog even vermelden dat er soms over het Bloso parcours wordt gereden. Soms zijn we hiertoe verplicht maar er zijn ook vele stukken die niet over een Blose parcours worden gereden.
toerist
Mountainbiker
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 15 jul 2002 02:00
Rijdt met: Giant

Re: 12.08.18 Mastentop Kasterlee

Bericht door toerist »

Ook dit jaar terug van de partij voor de 100K vanuit het verre West Vlaanderen. Gelukkig is het zand geblust....
Ook altijd enkele leuke privé stukken erin.
Gebruikersavatar
KUBA
Mountainbiker
Berichten: 1210
Lid geworden op: zo 19 okt 2008 19:42
Rijdt met: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Re: 12.08.18 Mastentop Kasterlee

Bericht door KUBA »

Hier gestart , ook uit het verre west vlaanderen , samen met roeseloeranoare.
Het waren een zeer aangename 100Km =D>

De pijltjes soms ietwat laat maargoed , daar hebben we ons remmen voor he :lol:
adriescc03
Mountainbiker
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 26 jul 2009 12:14
Rijdt met: KTM Sore 2.0 en racefiets Guerciotti Alero

Re: 12.08.18 Mastentop Kasterlee

Bericht door adriescc03 »

Ook wij met een groep van 7 uit de verre omgeving van Helmond (NL) hebben ons kostelijk vermaakt op de 100 km.Misschien iets teveel asfalt maar verder was alles prima in orden.
Gebruikersavatar
Cokeman
Mountainbiker
Berichten: 339
Lid geworden op: wo 25 jun 2008 10:06
Rijdt met: Giant Terrago 29er 1 GE 2018

Re: 12.08.18 Mastentop Kasterlee

Bericht door Cokeman »

Vandaag ook afgezakt naar Kasterlee om samen met "Berggeitcasualfietser" de 45 km af te werken. Was voldoende gezien de 4 weken bike-inactiviteit. Genoten van poederdroog parcours. Goede bevoorrading / bikeparking. Afspuitstand niet nodig gehad. =D>
Donkey@base.be
Mountainbiker
Berichten: 315
Lid geworden op: di 27 okt 2009 13:30
Rijdt met: Cannondale trail 2

Re: 12.08.18 Mastentop Kasterlee

Bericht door Donkey@base.be »

Heb de 30km gereden. In een eerdere reactie werd al aangegeven dat de pijltjes soms te laat stonden. Ik kan dat beamen en er aan toevoegen dat het soms ook beter is om er eentje meer te hangen. Ik besef wel dat het soms moeilijk is om goed te bepijlen omdat er niet altijd iets is om de pijl goed op te bevestigen. Ook worden er wel eens pijlen weggehaald, wat hier na de bevoorrading, volgens mij het geval was. Al bij al viel het wel mee maar het kan wel nog iets beter. Qua parcours heeft Kasterlee heel wat mogelijkheden en vond ik de 30km nu bijna ideaal uitgetekend. Bedankt aan al diegenen die de organisatie hebben mogelijk gemaakt.
Plaats reactie