05.08.2018 - Hockai (Francorchamps)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Gebruikersavatar
BMW
Mountainbiker
Berichten: 803
Lid geworden op: zo 16 sep 2007 19:51
Rijdt met: ridley ignite FS /ridley NOAH/chinees 29'er

Re: 05.08.2018 - Hockai (Francorchamps)

Bericht door BMW »

mooie tocht met 3 bevoorradingen...wat nodig is met deze temperaturen.hoewel t lekker fris was om te starten maar dat was snel veranderd.
eerste 10 km en laatste 10 km niet zo mijn ding maar t tussenstuk was 100%....singletrack....technisch.....veel klimmen....mooie uitzichten.
was t parcours anders dan andere jaren? mij lijkt t wel zo.
RIBI
Mountainbiker
Berichten: 182
Lid geworden op: ma 02 jul 2007 18:23
Rijdt met: showa-massini

Re: 05.08.2018 - Hockai (Francorchamps)

Bericht door RIBI »

Ritje was top. De start was inderdaad maar zus en zo, maar daarna.... Alles wat een gemiddelde biker kan wensen. dikke proficiat voor de organisatie. Gezien het grote deel van de tocht door het bos ging viel voor mij de warmte nog mee. Tot de volgende.
Gebruikersavatar
Tinman
Mountainbiker
Berichten: 515
Lid geworden op: do 31 mar 2005 19:19
Rijdt met: Van Nicholas Redwood Ti + Scott Scale 700 SL
Contacteer:

Re: 05.08.2018 - Hockai (Francorchamps)

Bericht door Tinman »

Al met al een mooie tocht. Bepijlling kon beter, af en toe waren de kalk pijlen niet goed te ontcijferen. :wink: De asfalt lus door Malmedy had voor mij ook niet gehoeven.

Iemand een idee waar de foto's te vinden zijn die gemaakt zijn?
scan
Mountainbiker
Berichten: 261
Lid geworden op: za 12 apr 2014 11:02

Re: 05.08.2018 - Hockai (Francorchamps)

Bericht door scan »

Was een zeer mooie tocht deze morgen. Veel afwisseling erin. Goede bevoorrading, alleen de 2de had voor mij een beetje vroeger mogen liggen. Voor de rest was alles in orde. Fijn dat er elk jaar een ander parcours wordt gemaakt.
Dat laatste rechte stuk naar de aankomst was wel mooi vond ik.
Volgend jaar weer
Jacqué
Mountainbiker
Berichten: 67
Lid geworden op: ma 19 jun 2017 12:37

Re: 05.08.2018 - Hockai (Francorchamps)

Bericht door Jacqué »

in het middenstuk van de 55 was duidelijk al het lekkers verstopt, helaas maar in zeer beperkte mate van kunnen genieten. elk technische stuk van betekenis te voet, want balanceren en kracht zetten was helaas niet meer mogelijk door een idioot die nog voor de inschrijving zonder kijken de straat overliep en mij daarbij hard ten val bracht, plat om men knie. "ja ik keek de andere kant op" => ik wist niet dat we in engeland of japan rondreden...
nog getwijfeld om niet te starten want het voelde meteen niet ok, maar na 2 uur autorijden zag ik dat nog minder zitten en ben ik toch maar vertrokken op 'eco' modus... geen kracht, enkel met men tripletje malen en geen risicos meer (kunnen) nemen, zeker aangezien ik solo reed en nog 200km met de auto terugmoest...

de 55 was uiteindelijk, door begin en eindstuk, best goed te verteren. ik heb er de 25 nog bijgedaan (300hm) saai maar meer bergop kon ik niet meer aan...


lowie en gevolg nog aan de start gespot, maar door de val en zeurende kniepijn, toch maar afgezien van deelname aan zijn uitgebreidere tocht. jammer, maar dat bleek al snel een goeie keuze toen je peletonnetje me voorbij stoof. enkel bij die val van een compagnon in eerste afdaling heb ik jullie nog even gezien, daarna niet meer gespot. in goede doen had ik het wel aangekund denk ik, maar vandaag zat het er helaas echt niet in...

uiteindelijk 75km en 1700hm. maar nu na de terugrit beklaag ik het me toch een beetje.. mankend thuisgekomen ](*,)
adriescc03
Mountainbiker
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 26 jul 2009 12:14
Rijdt met: KTM Sore 2.0 en racefiets Guerciotti Alero

Re: 05.08.2018 - Hockai (Francorchamps)

Bericht door adriescc03 »

Jacqué schreef:in het middenstuk van de 55 was duidelijk al het lekkers verstopt, helaas maar in zeer beperkte mate van kunnen genieten. elk technische stuk van betekenis te voet, want balanceren en kracht zetten was helaas niet meer mogelijk door een idioot die nog voor de inschrijving zonder kijken de straat overliep en mij daarbij hard ten val bracht, plat om men knie. "ja ik keek de andere kant op" => ik wist niet dat we in engeland of japan rondreden...
nog getwijfeld om niet te starten want het voelde meteen niet ok, maar na 2 uur autorijden zag ik dat nog minder zitten en ben ik toch maar vertrokken op 'eco' modus... geen kracht, enkel met men tripletje malen en geen risicos meer (kunnen) nemen, zeker aangezien ik solo reed en nog 200km met de auto terugmoest...

de 55 was uiteindelijk, door begin en eindstuk, best goed te verteren. ik heb er de 25 nog bijgedaan (300hm) saai maar meer bergop kon ik niet meer aan...


lowie en gevolg nog aan de start gespot, maar door de val en zeurende kniepijn, toch maar afgezien van deelname aan zijn uitgebreidere tocht. jammer, maar dat bleek al snel een goeie keuze toen je peletonnetje me voorbij stoof. enkel bij die val van een compagnon in eerste afdaling heb ik jullie nog even gezien, daarna niet meer gespot. in goede doen had ik het wel aangekund denk ik, maar vandaag zat het er helaas echt niet in...

uiteindelijk 75km en 1700hm. maar nu na de terugrit beklaag ik het me toch een beetje.. mankend thuisgekomen ](*,)
Klagen na een botsing met een idioot en na het fietsen van de 55 nog even de 25 er achteraan gedaan?
Dan ga ik er vanuit dat het allemaal niet zo erg is geweest
Jacqué
Mountainbiker
Berichten: 67
Lid geworden op: ma 19 jun 2017 12:37

Re: 05.08.2018 - Hockai (Francorchamps)

Bericht door Jacqué »

adriescc03 schreef:
Jacqué schreef:in het middenstuk van de 55 was duidelijk al het lekkers verstopt, helaas maar in zeer beperkte mate van kunnen genieten. elk technische stuk van betekenis te voet, want balanceren en kracht zetten was helaas niet meer mogelijk door een idioot die nog voor de inschrijving zonder kijken de straat overliep en mij daarbij hard ten val bracht, plat om men knie. "ja ik keek de andere kant op" => ik wist niet dat we in engeland of japan rondreden...
nog getwijfeld om niet te starten want het voelde meteen niet ok, maar na 2 uur autorijden zag ik dat nog minder zitten en ben ik toch maar vertrokken op 'eco' modus... geen kracht, enkel met men tripletje malen en geen risicos meer (kunnen) nemen, zeker aangezien ik solo reed en nog 200km met de auto terugmoest...

de 55 was uiteindelijk, door begin en eindstuk, best goed te verteren. ik heb er de 25 nog bijgedaan (300hm) saai maar meer bergop kon ik niet meer aan...


lowie en gevolg nog aan de start gespot, maar door de val en zeurende kniepijn, toch maar afgezien van deelname aan zijn uitgebreidere tocht. jammer, maar dat bleek al snel een goeie keuze toen je peletonnetje me voorbij stoof. enkel bij die val van een compagnon in eerste afdaling heb ik jullie nog even gezien, daarna niet meer gespot. in goede doen had ik het wel aangekund denk ik, maar vandaag zat het er helaas echt niet in...

uiteindelijk 75km en 1700hm. maar nu na de terugrit beklaag ik het me toch een beetje.. mankend thuisgekomen ](*,)
Klagen na een botsing met een idioot en na het fietsen van de 55 nog even de 25 er achteraan gedaan?
Dan ga ik er vanuit dat het allemaal niet zo erg is geweest
klagen? ik typ enkel mijn ervaringen neer. op de TT heb ik geen enkele opmerking, buiten dat het middenstuk wel naar meer smaakte en daarom misschien nog wat langer, met meer hm mocht, maar dan wel zonder kniepijn :lol: ...

de conditie is best wel in orde en omdat ik geen kracht kon zetten (=steile stukken bergop: te voet , wortels waar je wiel moest opheffen=> te voet, moeilijkere afdalingen => te voet) zolang ik in beweging bleef, viel het mee.. eens stil, net iets minder. Ik dacht bij mezelf: laten we dit nog meepikken, wie weet is het de komende maanden gedaan met de pret... Slim? waarschijnlijk niet, maar dan had ik beter meteen naar huis teruggereden ...+ die 25 (22 km) is trouwens echt wel een familietocht op brede paden door de hoge venen, enkel een paar 100 meter wortels maar geen klim of technisch stuk de naam waard... wel proberen genieten van natuur en omgeving en nog een paar oldtimers gespot.
Vooral dat de man de me ten val bracht er nog smakelijk om kon lachen maakte het voor mij extra zuur. Vandaag loop ik nog steeds mank rond op het werk met kniepijn. gelukkig doe ik bureauwerk.. Het zal wel niet zo erg zijn, maar leuk is anders.
adriescc03
Mountainbiker
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 26 jul 2009 12:14
Rijdt met: KTM Sore 2.0 en racefiets Guerciotti Alero

Re: 05.08.2018 - Hockai (Francorchamps)

Bericht door adriescc03 »

In iedere geval beterschap
Gebruikersavatar
jol
Mountainbiker
Berichten: 165
Lid geworden op: wo 24 okt 2007 17:45
Rijdt met: Canyon Lux, Trek superfly 9.8xt

Re: 05.08.2018 - Hockai (Francorchamps)

Bericht door jol »

Tinman schreef:Al met al een mooie tocht. Bepijlling kon beter, af en toe waren de kalk pijlen niet goed te ontcijferen. :wink: De asfalt lus door Malmedy had voor mij ook niet gehoeven.

Iemand een idee waar de foto's te vinden zijn die gemaakt zijn?
https://www.facebook.com/GGHFVTT/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Tinman
Mountainbiker
Berichten: 515
Lid geworden op: do 31 mar 2005 19:19
Rijdt met: Van Nicholas Redwood Ti + Scott Scale 700 SL
Contacteer:

Re: 05.08.2018 - Hockai (Francorchamps)

Bericht door Tinman »

Afbeelding
Plaats reactie