05.08.2018 - Profondeville - Autour de l"eau

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
janbiker
Mountainbiker
Berichten: 64
Lid geworden op: vr 14 dec 2012 11:38
Rijdt met: Scott Spark RC World Cup

Re: 05.08.2018 - Profondeville - Autour de l"eau

Bericht door janbiker »

Dit jaar met 6 mannen verdeeld de 70 en 90km gereden en de reacties over het nieuwe parkoers waren eensluidend positief: alweer is Profondeville één van de beste tt's van het jaar gebleken. We waren bij de start wel even in de war wegens gebrek aan herkenningspunten en meteen veel pijn in de benen bij de eerste 2 echte en (voor ons) nieuwe klimmen op het 70/90 parkoers. Steil en lang. Daarna volgde een prachtig middenstuk (vanaf het verlaten van de Maas, onder de spoorweg door en onmiddellijk omhoog) met iets minder steile maar wel technischere en nog steeds lange stukken bergop, gevolgd door een paar flowy afdalingen. Ook het slot mocht er zijn, met de meest technische afdaling van de dag over nogal wat rotsjes. Gevolgd door st(r)appen omhoog en dan de laatste flowy afdaling van de dag. Enige vraag hierover: is het niet aangewezen om aan de trappen (einde afdaling) een seingever te zetten? Als er een auto aankomt op de weg kan je onmogelijk tijdig stoppen als je de trappen naar beneden rijdt en dan zouden de gevolgen wel eens ernstig kunnen zijn.

Ook top was dat de 70/90km grotendeels (85% of meer?) gescheiden waren van de kortere afstanden. Dit betekende dat er eigenlijk nooit problemen waren met gedoe bij afdalen ofn klimmen (tenzij de eigen benen niet meewilden) en dat je vaak het gevoel had om alleen op het parkoers te zijn. Zalig.

Daarnaast waren er de traditioneel uitstekende bepijling en bevoorradingen, de fijne eventsfeer in het dorp, de sangria aan het einde en het helaas even traditioneel aanschuiven om een drankje te kunnen kopen.

Maar bottomline: top tt en een aanrader voor iedereen die houdt van een uitdagend parkoers en toporganisatie.
Gebruikersavatar
bip bip
Mountainbiker
Berichten: 999
Lid geworden op: do 07 jun 2007 21:32
Rijdt met: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel

Re: 05.08.2018 - Profondeville - Autour de l"eau

Bericht door bip bip »

Alweer genoten van de tt van Profondeville, altijd wel een beetje vakantie in eigen land ( nu met de droogte zelfs buitenland ) . Tof dat de organisatie het parcours weer eens had hertekend , het ene jaar kan dan misschien wel eens beter zijn dan het andere maar het nodigt mij wel uit om telkens te komen ervaren wat ze nu weer in petto hebben.
een link met een deel van de foto's;
https://photos.app.goo.gl/XJ2AzuQMwhQffbmW7" onclick="window.open(this.href);return false;

grt,
bip bip
Gebruikersavatar
PainSosis
Mountainbiker
Berichten: 168
Lid geworden op: zo 13 mei 2018 16:03
Rijdt met: Orbea Alma H20 '17

Re: 05.08.2018 - Profondeville - Autour de l"eau

Bericht door PainSosis »

Via een klein omweggetje hier ook foto's gevonden :-D

https://photos.app.goo.gl/P1oAn65uPpibUius7


Ik vond het ook een leuke tocht, de 50Km
Minder singletrack gehalte dan ik had gedacht maar perfect toeristen gehalte met een paar pittige stukskes in!
De single tracks die wel aanwezig waren waren super en de verbindingsstukken boden mooie uitzichten.
De afdalingen vond ik zalig. Zelfs de technische op het einde was te doen op een iets wildere manier zonder schrik te moeten hebben op een hardtail met zomerbanden.

Deze week de 55Km gekozen omdat ik merk dat bij veel tochten de langere afstanden niet zoveel meer te bieden hebben.
Ik denk dat ik de verkeerde TT heb gekozen daarvoor. De 70 en 90 zijn denk ik wel de moeite hier, zal voor volgend jaar zijn!

PS:
Gene :evil: Het waren pannenkoeken.... ni slecht maar ik heb graag mijne PS op het einde.... Na een tweede lekkere sangria op de oevers was de ontgoocheling snel doorgespoeld !

Tot volgend jaar, op de lange afstand.
Gebruikersavatar
aresius
Mountainbiker
Berichten: 2921
Lid geworden op: ma 05 dec 2005 20:39
Rijdt met: Cannondale Habit & Ragley BigWig

Re: 05.08.2018 - Profondeville - Autour de l"eau

Bericht door aresius »

PainSosis schreef:...
Ik denk dat ik de verkeerde TT heb gekozen daarvoor. De 70 en 90 zijn denk ik wel de moeite hier, zal voor volgend jaar zijn!

PS:
Gene :evil: Het waren pannenkoeken.... ni slecht maar ik heb graag mijne PS op het einde.... Na een tweede lekkere sangria op de oevers was de ontgoocheling snel doorgespoeld !

Tot volgend jaar, op de lange afstand.
Jep, de leukste stukskes hebben ze inderdaad voorbehouden voor de 70 en 90.
Tot volgend jaar op de 90 :-D

Maar je hebt gelijk. Voor veel tochten is de lange afstand een extra saaie lus om toch maar aan de kilometers te komen.
witte555
Mountainbiker
Berichten: 107
Lid geworden op: vr 30 aug 2013 19:21

Re: 05.08.2018 - Profondeville - Autour de l"eau

Bericht door witte555 »

iemand die de 70km op strava geplaatst heeft?
Gebruikersavatar
Svenny007
Mountainbiker
Berichten: 211
Lid geworden op: za 06 aug 2016 20:10
Rijdt met: Specialized StumpJumper 29
Contacteer:

Re: 05.08.2018 - Profondeville - Autour de l"eau

Bericht door Svenny007 »

Spijtig dat de fotograaf/fotograven niet op 1 plek blijven zodat er van iedereen een foto is.
Plaats reactie